• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Är inte sĂ€ker om detta löser ditt problem men du kan testa detta (Wus) :

"If you want to retain the Multiband feature while just disabling Bluetooth, press hold adjust till seconds blink, then hold button B till it says solid CLR. This will remove Bluetooth pairing from the watch, which will no longer attempt to Bluetooth sync until it is re-paired. I have very good reception at my apt so this is how I keep the watch when there. On the road, I then re-pair it with my phone for Bluetooth. For good measure, also delete pairing registration for the watch from the app as well. Works well."
Stort tack för tipset! Ska testa nu.

Gick in i appen precis och hittade en instÀllning under "kugghjulet"->Klockans namn (CASIO GW-B5600)->Time adjustment
HÀr stÄr Àven listat alla gÄnger klockan lyckats synka mot Bluetooth och mycket riktigt lyckades den i morse kl 00:30.
StÀnger man av den sÄ stÀnger man dock av all synkning.

Ja, jag Ängrar sÄ mycket att jag sÄlde den! Det gula bandet var det snyggaste tycker jag!
Det gula Àr grymt om Àn nÄgot enklare att bÀra under sommarhalvÄret kanske.
Tror att jag har ett extra bÀttre behagnat gult band liggandes ifall nÄn Àr sugen pÄ att prova?
B4A47F4C-941D-4DB9-9E9F-AA8F40E8185D.jpeg

A03D15AF-ECD4-4852-8AA5-6728ACD29602.jpeg

18AA34BF-4D78-4B01-A842-F65F1E64CE3A.jpeg

Stort tack för tipset! Ska testa nu.

Gick in i appen precis och hittade en instÀllning under "kugghjulet"->Klockans namn (CASIO GW-B5600)->Time adjustment
HÀr stÄr Àven listat alla gÄnger klockan lyckats synka mot Bluetooth och mycket riktigt lyckades den i morse kl 00:30.
StÀnger man av den sÄ stÀnger man dock av all synkning.

Ja, den trÄkiga delen betyder dessvÀrre att man mÄste para med enheten manuellt.

HÄller pÄ att diska mina G's och mÀrkte att en av mina trogna visade kondens under glaset :eek:

Den har varit med sen julafton 2014 och det vore synd att kassera den..
Finns det nÄgot hopp?
IMG_20190103_105458.jpg

(hann inte fota medan den var immig)

Tog ett telefonsamtal medan jag skrev inlÀgget och mÀrkte samma sak med min Ànnu Àldre(och den klocka jag haft lÀngst) klocka..

IMG_20190103_105932.jpg

Är det bara att kassera dom och uppgradera G-stallet?

IMG_20190103_111113.jpg

HÄller pÄ att diska mina G's och mÀrkte att en av mina trogna visade kondens under glaset :eek:

Finns det nÄgot hopp?
IMG_20190103_105458.jpg

Tog ett telefonsamtal medan jag skrev inlÀgget och mÀrkte samma sak med min Ànnu Àldre(och den klocka jag haft lÀngst) klocka..

IMG_20190103_105932.jpg

IMG_20190103_111113.jpg

Imma Àr hemskt trÄkigt att upptÀcka.
Vid kraftiga temperaturvÀxlingar kan imma upppstÄ naturligt frÄn befintlig luft som finns inne i klockan och om den försvinner relativt fort ska det inte vara nÄgot problem enligt Casios manual. Men försvinner inte imman Àr det inte tÀtt. Kanske inte lönt att laga... men det gÄr ju att fÄ tag pÄ urverk ifall klockorna har affektionsvÀrde för dig. Imman pÄ squaren försvann ju rÀtt fort ÀndÄ?

Imma Àr hemskt trÄkigt att upptÀcka.
Vid kraftiga temperaturvÀxlingar kan imma upppstÄ naturligt frÄn befintlig luft som finns inne i klockan och om den försvinner relativt fort ska det inte vara nÄgot problem enligt Casios manual. Men försvinner inte imman Àr det inte tÀtt. Kanske inte lönt att laga... men det gÄr ju att fÄ tag pÄ urverk ifall klockorna har affektionsvÀrde för dig. Imman pÄ squaren försvann ju rÀtt fort ÀndÄ?

Tack! DÄ lever jag pÄ hoppet :) squaren blev klar snabbt, och imman har lagt sig pÄ den andra ocksÄ nu.

Dom hade legat i varmt diskvatten och sköljde dom i kallt, sÄ de Àr förhoppningsvis helt enligt manualen!

Tack! DÄ lever jag pÄ hoppet :) squaren blev klar snabbt, och imman har lagt sig pÄ den andra ocksÄ nu.

Dom hade legat i varmt diskvatten och sköljde dom i kallt, sÄ de Àr förhoppningsvis helt enligt manualen!

Ok!
För övrigt brukar det vara en liknande metod som anvÀnds för att kolla om man har en klocka som Àr vattenskadad, men dÄ lÀgger man en isbit pÄ glaset och tar bort den och se om det uppstÄr kondens som ligger kvar eller försvinner.

Finns det nÄgot hopp?
IMG_20190103_105458.jpg

IMG_20190103_105932.jpg

IMG_20190103_111113.jpg
Varför inte skruva upp den. Rengöra lite. Smörja in packningarna, passa pÄ att byta batteri och se sÄ att allt mÄr bra?
Jag har öppnat upp jÀttemÄnga g-shocks och badat med allihopa efterÄt utan trycktest! :D

EDIT: hÀr finns det en guide https://klocksnack.se/threads/hur-m...ev-andra-g-shock-modeller.85134/#post-2147121

Varför inte skruva upp den. Rengöra lite. Smörja in packningarna, passa pÄ att byta batteri och se sÄ att allt mÄr bra?
Jag har öppnat upp jÀttemÄnga g-shocks och badat med allihopa efterÄt utan trycktest! :D

EDIT: hÀr finns det en guide https://klocksnack.se/threads/hur-man-byter-batteri-pÄ-en-dw-5600-och-ev-andra-g-shock-modeller.85134/#post-2147121

Jag kör pÄ med dom ett tag till! Men tack för tipset och lÀnken, blir ett framtida projekt :)

SÄ fort solen Àr framme!
IMG_20181230_110228.jpg

Har surfat runt pÄ tiktox och letat en massa, nÄgon som vet nÄgot annat bra stÀlle som sÀljer band och case till squares? Hade gÀrna hittat ett som Àr likt det gula och orangea i bilden, men som Àr rött istÀllet.

Det nÀrmaste jag har hittat Àr detta, men det Àr lite för "sparkly" och har konstigt mönster pÄ armbandet.

https://www.tiktox.com/casio-bands-...ELoJACzpeNbxllVyqp3zGUoeR82AffCeoKAAaBfdb45CI

Har surfat runt pÄ tiktox och letat en massa, nÄgon som vet nÄgot annat bra stÀlle som sÀljer band och case till squares? Hade gÀrna hittat ett som Àr likt det gula och orangea i bilden, men som Àr rött istÀllet.

Det nÀrmaste jag har hittat Àr detta, men det Àr lite för "sparkly" och har konstigt mönster pÄ armbandet.

https://www.tiktox.com/casio-bands-...ELoJACzpeNbxllVyqp3zGUoeR82AffCeoKAAaBfdb45CI
Det Àr nog det eller 30 Ärs jubileumsvarianten man hittar. Den Àr dessutom lika Glossy.
SÄhÀr ser den ut:
376432012912913564192183_L.jpg

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp