Klart jag inte ska sÀga nÄt till @Fru hepanterDon't show it till fru hepanter
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Klart jag inte ska sÀga nÄt till @Fru hepanterDon't show it till fru hepanter
Klart jag inte ska sÀga nÄt till @Fru hepanter
Fem dykare och tre flygare, frÄn . Alla unika pÄ sitt eget vis. Men de delar Àven materialet karbonfiber/titan. För att vara en icke-samlare sÄ Àr jag nöjd.
För just sÄna har ju aldrig jag fÄtt mot mig heller MÄste ju fÄ ge igen liteHa ha vÀntade bara pÄ den
Jajjemen
Inte helt ovÀntat hÄller jag inte med om att det Àr en oxymoron.Det er nettopp det; "pÄkostet ytre" virker som et oxymoron for en flott G-Shock.
Jag var tvungen att googla och undrar lite om det dÀr kan vara lagligt?Dags för kvÀllsmjölkning innan man ska köra beast mode pÄ gymmet
Jajjemen
Riktig for deg: "...hela vÀgen till mÄnga tusenlappar för titan och mr-g..."Inte helt ovÀntat hÄller jag inte med om att det Àr en oxymoron.
G-Shock för mig Àr just att de Àr fantastiska frÄn nÄgra fÄ hundralappar för resin hela vÀgen till mÄnga tusenlappar för titan och mr-g. Jag anvÀnder hela spektrat dagligen och uppskattar dem alla, för deras olikheter men samtidigt för deras gemensamma identitet.
VĂ€lkommen till klubbenMkt Mudmaster idag, jag kan nu haka pĂ„ efter att ha kommit hem frĂ„n Gbg och plockat upp dennaâŠ
Tack @phille87 för smidig affÀr
Den sista Àr vi överens om i alla fall.Riktig for deg: "...hela vÀgen till mÄnga tusenlappar för titan och mr-g..."
For meg: ""...frÄn nÄgra fÄ hundralappar för resin..."
Ser man tilbake til 1983, sÄ er resin > titan/stÄl.
Ikke noe rett vs. galt, men mer hva man fĂžler er riktig for en G-Shock.
GPW modellen Ă€r vĂ€ldigt speciell. SĂ€rskilt Japanmodellen. Bandet Ă€r i karbonfiber och knallorange pĂ„ insidan. Dessutom har den samma ISO-certifiering som Frogman har. Varför de inte skyltat med detta, beror, enligt Japan, pĂ„ att den frĂ€mst Ă€r gjord som ett instrument, mer Ă€n som en klocka och att man inte ville ta bort âmaginâ ifrĂ„n Frogmanmodellerna. Men Ă€r en oerhört vĂ€lbyggd och imponerande sak, som Ă€r förvĂ„nande lĂ€tt att bĂ€ra och sitter som gjuten pĂ„ armen.MĂ„nga godbitar dĂ€r! Jag Ă€r Ă€ndĂ„ lite svag för gpw-2000, var med i en passaround pĂ„ en för mĂ„nga Ă„r sedan och minns den som vĂ€ldigt skön att bĂ€ra. Sitter bra trots sin storlek.
Analog Frogman Ă€r ocksĂ„ en klocka jag gĂ„tt frĂ„n att tĂ€nka âmehâ till trevlig, inte minst pĂ„ den pĂ„ rött band eller navy
Men appropÄ Mudmasters sÄ syns det inte sÄ vÀrst mÄnga GG-1000 eller GWG-100 hÀr
GG-B100 syns ibland, men annars Àr dte ju nÀstan bara GWG-1000/2000 nu
Spot on förutom att det Àr negative display
Hela grejen med G-shock om man frÄgar Kikuo Ibe som trots allt uppfann G-shock Àr vÀl "pushing the limits", speciellt nÀr det kommer till material. De tog ju fram en fyrkant helt gjord av safirglas för nÄgra Är sedan och om jag inte minns fel sÄ vill han Àven göra en i solitt guld.Riktig for deg: "...hela vÀgen till mÄnga tusenlappar för titan och mr-g..."
For meg: ""...frÄn nÄgra fÄ hundralappar för resin..."
Ser man tilbake til 1983, sÄ er resin > titan/stÄl. Ikke noe rett vs. galt, men mer hva man fÞler er riktig for en G-Shock.
Analogi: 4/5-siffer Rolex i stÄl og stamped clasp vs. 6-siffer i gull/platinum/TT. Samme sak egentlig.
Nu Àr ju inte normalscenariot att man tappar den frÄn tio meter ner i betong, det Àr extremscenariot. NÄgonstans fick de ju sÀtta sin grÀns. Jag kan lova att en resinklocka inte Àr sÄ snygg efter ett sÄnt fall heller.SkjÞnner alt det der, men:
G-Shock i helgull mÄ jo vÊre Ä pushing the limits mer enn stÄl og titan.
Anyway - slipper man fire G-Shocks fra 2-3 (eller 10 ) meter ned pÄ bakken - 1 i resin, 1 i stÄl, 1 i titan og 1 i helgull - sÄ vet jeg hvilken jeg ville satt pÄ armen og fortsatt brukt daglig. Det hjelper ikke at modulen inni virker nÄr utsiden ser ut som et car crash.
DET mÄ jo ogsÄ ha en betydning - at G-Shocken tÄler Ä bli mistet i gulvet et par ganger - og fortsatt kan brukes funksjonelt og estetisk. I alle fall for meg.