• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

GW-9400KJ-8V
och
GW-9400RD-4
BÄde Àr riktigt snygga. Den röda har jag sjÀlv funderat pÄ men sÄ nöjd med min gula :) kanske behöver en rangeman till?

Men hur ska du göra nu dÄ? Det enda rimliga Àr ju att du köper tvÄ st rangeman?

DSC03125.jpg

BÄde Àr riktigt snygga. Den röda har jag sjÀlv funderat pÄ men sÄ nöjd med min gula :) kanske behöver en rangeman till?

Men hur ska du göra nu dÄ? Det enda rimliga Àr ju att du köper tvÄ st rangeman?

DSC03125.jpg

Japp det Àr ju onekligen det enda rimliga :) fÄr ta ett steg i taget, börjar med reservdelarna. Hehe.

Din gula Àr satan i mig snygg ocksÄ alltsÄ!

Japp det Àr ju onekligen det enda rimliga :) fÄr ta ett steg i taget, börjar med reservdelarna. Hehe.

Din gula Àr satan i mig snygg ocksÄ alltsÄ!
Tur att den inte finns kvar pÄ tiktox! DÄ hade du behövt köpa 3 st rangeman :)

EDIT: eller den finns visst kvar. Du fÄr vÀnta pÄ lÀmplig rea och köpa 3st dÄ :)

Jag har den vanliga ”icke-J”. Är det nĂ„gon skillnad? Som pĂ„ t ex Mudman 9300, dĂ€r JDM-versionen har Multiband.
PÄ min JDM-rangeman Àr det sÄ vitt jag vet bandet som Àr skillnaden. Nu har jag den med negativ display men tror det Àr samma band pÄ bÀgge JDM medan Europa har resin. (rÀtta mig gÀrna om jag har fel)
IMG_20190127_210847.jpg

PÄ min JDM-rangeman Àr det sÄ vitt jag vet bandet som Àr skillnaden. Nu har jag den med negativ display men tror det Àr samma band pÄ bÀgge JDM medan Europa har resin. (rÀtta mig gÀrna om jag har fel)
IMG_20190127_210847.jpg
SĂ„ kan det vara! Har inte testat nĂ„gon med carbon fiber insert. Är det stor skillnad?

Mycket möjligt. Jag tror att draghÄllfastheten har testats pÄ dessa band och de klarar mer Àn vanliga resin. Men hur ofta drar man i banden liksom. Jag skulle hellre föredra ett band som tÄl att knycklas ihop, Àr resistent mot UV...
Jo, jag tĂ€nkte mer pĂ„ det famösa ”resin rot” som historiskt sett har drabbat mĂ„nga resin/icke-CF band.

Kanske ocksÄ bestÀndigare över tiden jmf med resin?
Min första gamla Casio frÄn 1992, som jag fick i present dÄ jag fyllde 11, har jag fÄtt byta (resin)band pÄ flera gÄnger. Nu sist, för tvÄ Är sen, hade den legat i en flyttlÄda i 10 Är och bandet bara smulades söndee framför mina ögon nÀr jag tÄrfyllt tog upp den.

Fungerar för övrigt prima efter batteribyte och nytt originalband. :)

Jo, jag tĂ€nkte mer pĂ„ det famösa ”resin rot” som historiskt sett har drabbat mĂ„nga resin/icke-CF band.

Ruttnar resinet pÄ bandet kanske CF-inlÀgget klarar sig bÀttre. CF Àr vÀl mest en gimmick.
Jag tycker det Àr lite mÀrkligt att Casio inte tillverkar resin som Àr motstÄndskraftig mot resin-rot.
De borde ju veta hur man gör. Vad Àr vitsen med evighetsmaskiner /urverk som fungerar felfritt i decennier om skalen gÄr sönder efter 10 Är.

Min första gamla Casio frÄn 1992, som jag fick i present dÄ jag fyllde 11, har jag fÄtt byta (resin)band pÄ flera gÄnger. Nu sist, för tvÄ Är sen, hade den legat i en flyttlÄda i 10 Är och bandet bara smulades söndee framför mina ögon nÀr jag tÄrfyllt tog upp den.

Det finns folk pÄ WUS som förvarar sina klockor i vakuum. :)

Kul. Vilken modell var det? Har du bild?

Tillbaka
Topp