Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Full fart hela dagen, Àntligen paketöppning, en sen sÄdan! @Nygren, förstÄr din kÀrlek till analoga Frogmans, vilken jÀdra cool pjÀs.
Grattis till ett bra köp!Full fart hela dagen, Àntligen paketöppning, en sen sÄdan! @Nygren, förstÄr din kÀrlek till analoga Frogmans, vilken jÀdra cool pjÀs.
Grattis dĂ€r @spammerstakeahike Den ser nĂ€tt och fin ut pĂ„ dig! Jag tror nog att klockan klarar mer stryk Ă€n vad man kan tro. Kanske ingen mecka motor klocka men def en vardagsbeater samt redo för djungelexpeditioner!ĂLSKAR FINNAR som skickar grymt snabbt.
Den Àr bra.
FÀrgerna Àr förtrollande vackra.
KÀnns dock inte som en Mudmaster lÀngre. 2000 tog ett kliv upp men bevarade delar av MM DNA:t.
B1000 gjorde sig av med det mesta som kÀnnetecknar en MM imo. Alldeles för dressig! Men snygg Àr den. Och det Àr huvudsaken.
Fick du smort upp knapparna ocksÄ sÄ att trögheten försvann?Vackra GWG fick följa med till jobbet idag
Detta Àr min andra GWG-1000, men ja de fick ja jag tog bort knapparna helt och gjorde rent samt smorde upp packningarna i knapparna sÄ nu funkar den bÀttre Àn den jag har pÄ mig just nu ^^Fick du smort upp knapparna ocksÄ sÄ att trögheten försvann?
Grattis dÀr @spammerstakeahike Den ser nÀtt och fin ut pÄ dig! Jag tror nog att klockan klarar mer stryk Àn vad man kan tro. Kanske ingen mecka motor klocka men def en vardagsbeater samt redo för djungelexpeditioner!
att vara mesig med g-shock Àr du inte ensam omTack!
MÄste vara den snyggaste fÀrgkombon jag har.
Kanske inbillning men fÀrgerna pÄminner lite om vissa fÀrgglada samuraj-rustningar.
Klarar sÀkert lika mycket stryk som en G shock bör klara, men jag Àr ju lite mesig med mina klockor.
att vara mesig med g-shock Àr du inte ensam om
Samma hÀr.Denna idag givetvis.
MĂ„nga detaljer att gotta sig i.
Samma hÀr.
Jag har hört att den dÀr kompass-subdialpilen funkar bara nÀr klockan Àr kopplad till appen... kan nÄgon annan bekrÀfta detta?Bra val.
MÄnga smÄ men trevliga uppgraderingar för modulen ocksÄ.
T ex att vÀrldstid numera visas pÄ den digitala displayen istÀllet för att visarna ska snurra till rÀtt stÀlle varje gÄng man vill kolla.
Har förresten stÀngt av Bluetooth, men samtidigt stÀngs radiosynken ocksÄ.
Vet du om man kan stÀnga ner enbart BT? PÄ vissa digitala BT modeller gÄr det ju.
Casios app har jag inte ens laddat ner. Vissa utökade funktioner kan ju vara trevliga att ha men, lÀste att t ex kompassen har en inbyggd funktion dÀr man kan bestÀmma en riktning med subdialpilen vid kl 3 samtidigt som sekundvisaren visar norr, vilket Àr skönt att inte behöva fippla med telefonen för att komma Ät funktionen.
Och, det perforerade metallskyddet för sensorn ger mig lite huvudbry.
Gegga och sand kan ju komma in dÀr?
Jag har inte heller anvÀnt appen. Den synkar sjÀlv varje natt vid 2:02.Bra val.
MÄnga smÄ men trevliga uppgraderingar för modulen ocksÄ.
T ex att vÀrldstid numera visas pÄ den digitala displayen istÀllet för att visarna ska snurra till rÀtt stÀlle varje gÄng man vill kolla.
Har förresten stÀngt av Bluetooth, men samtidigt stÀngs radiosynken ocksÄ.
Vet du om man kan stÀnga ner enbart BT? PÄ vissa digitala BT modeller gÄr det ju.
Casios app har jag inte ens laddat ner. Vissa utökade funktioner kan ju vara trevliga att ha men, lÀste att t ex kompassen har en inbyggd funktion dÀr man kan bestÀmma en riktning med subdialpilen vid kl 3 samtidigt som sekundvisaren visar norr, vilket Àr skönt att inte behöva fippla med telefonen för att komma Ät funktionen.
Och, det perforerade metallskyddet för sensorn ger mig lite huvudbry.
Gegga och sand kan ju komma in dÀr?
Ja, man behöver appen för att navigera med klockan.Jag har hört att den dÀr kompass-subdialpilen funkar bara nÀr klockan Àr kopplad till appen... kan nÄgon annan bekrÀfta detta?
Samma hade jag pÄ min GG-B100.
Jag har hört att den dÀr kompass-subdialpilen funkar bara nÀr klockan Àr kopplad till appen... kan nÄgon annan bekrÀfta detta?
Samma hade jag pÄ min GG-B100.
Jag har inte heller anvÀnt appen. Den synkar sjÀlv varje natt vid 2:02.
Navigationen funkar bara om du kopplar klockan med appen.
Kommer det in skit genom sensorskyddet sÄ Àr det vara skruva bort det och rensa med en bomullspinne.
om jag förstÄr sprÀngskissen sÄ har det bytt ut fjÀdringen mot orange skumgummi (?!) kan ju vara för och nackdelar kanske... men knapparna sÄ vÀldigt tunna ut jÀmnfört men tillex. gwg-1000.Jag har inte heller anvÀnt appen. Den synkar sjÀlv varje natt vid 2:02.
Navigationen funkar bara om du kopplar klockan med appen.
Kommer det in skit genom sensorskyddet sÄ Àr det vara skruva bort det och rensa med en bomullspinne.
om jag förstÄr sprÀngskissen sÄ har det bytt ut fjÀdringen mot orange skumgummi (?!) kan ju vara för och nackdelar kanske... men knapparna sÄ vÀldigt tunna ut jÀmnfört men tillex. gwg-1000.
Har köpt (tror jag) 4 hÀr pÄ forumet. NÄgon köpte jag pÄ tradera och sedan hade jag lite kontakt med killen som jag köpte av frÄn Tradera och köpte ytterligare nÄgra av honom. De Àr inte lÀtta att hitta, men jakten Àr ju kulAtt jag vÀntade sÄ lÀnge med att skaffa analog Frogman @Nygren har du nÄgot tips vart jag kan handla fler varianter till hyfsat pris?
LÄter som att det Àr vÀnta och vara snabb nÀr det dyker upp nÄgot som gÀller FÄr nöja mig med denna en stund.Har köpt (tror jag) 4 hÀr pÄ forumet. NÄgon köpte jag pÄ tradera och sedan hade jag lite kontakt med killen som jag köpte av frÄn Tradera och köpte ytterligare nÄgra av honom. De Àr inte lÀtta att hitta, men jakten Àr ju kul
De har varit lite tröga att sÀlja pÄ forumet. 1000C som Àr pÄ bilden prissÀnktes nÄgra gÄnger har jag för mig.LÄter som att det Àr vÀnta och vara snabb nÀr det dyker upp nÄgot som gÀller FÄr nöja mig med denna en stund.
Minns det, kÀnns generellt som att det allra mesta Àr segt att sÀlja nu. Köparens marknad helt klart. Det som Àr bra Àr att de allra flesta G-shock Àr hyfsat överkomliga vilket inte gör det fullt sÄ svÄrt att sÀlja som betydligt dyrare grejer.De har varit lite tröga att sÀlja pÄ forumet. 1000C som Àr pÄ bilden prissÀnktes nÄgra gÄnger har jag för mig.
Du menar den högra knappen? Jo men om du vill navigera med den sÄ mÄste du koppla den med telefonen.Navigationen med riktningspil (subdial kl 3) fungerar om man trycker pÄ knappen lÀngst upp till vÀ. DÄ stÀller sig subdial-pilen Ät det hÄll du bestÀmt. Men vi kanske pratar om olika saker. Kompasser pÄ andra G finns ju bara en kompass och du förvÀntas anvÀnda kl 12 som kompassriktning. Men med B1000 fÄr du funktionen pÄ subidal 3.
Min synkade igÄr, men efter det stÀngde jag av BT och dÄ slÀcktes Àven radiosynk (tror jag). PÄ vissa BT squares kunde man stÀnga av BT med en troll-finger-formel.
Tack för sprÀngskissen.