• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

ekke

Rolex
2-Faktor
Det visade sig att fyran var det paket som jokern hörde till.
Börjar med jokern, en GD-100BW. Men vad ska man med en sĂ„n till tĂ€nker ni kanske? Jo jag blev ju vĂ€ldigt fascinerad av spegeldisplayer för nĂ„gra veckor sedan och blev tvungen att hitta den fetaste 😬
Bara att ta bort lite japansk DNA som @Lord_tito88 hade sagt.
1000006322.jpg
 

ekke

Rolex
2-Faktor
Gahhh... 😑
Litade för mycket pÄ Shockbase och kompabilitet. GD-100BW skulle fÄ nya klÀder frÄn en flÄng ny GM-110 för att matcha spegelblinget.
Men det visar sig att GM har ett annat case, sĂ„ det blir till att försöka byta modul och inredning i casen helt enkelt. Sparar det till i morgon đŸ„±

1000006323.jpg

1000006325.jpg
 

Sorubim

Audemars
Gahhh... 😑
Litade för mycket pÄ Shockbase och kompabilitet. GD-100BW skulle fÄ nya klÀder frÄn en flÄng ny GM-110 för att matcha spegelblinget.
Men det visar sig att GM har ett annat case, sĂ„ det blir till att försöka byta modul och inredning i casen helt enkelt. Sparar det till i morgon đŸ„±

1000006323.jpg

1000006325.jpg
Man förstÄr ju hur Shockbase gissat(?) att det skulle passa, det gör man ju sjÀlv vid en snabbtitt.

Sketacool idĂ© till en mod btw. 👍
 

ekke

Rolex
2-Faktor
Man förstÄr ju hur Shockbase gissat(?) att det skulle passa, det gör man ju sjÀlv vid en snabbtitt.

Sketacool idĂ© till en mod btw. 👍
Man ska inte kanske inte klaga pĂ„ Shockbase, jĂ€vla lass karl dragit för oss fans. Men kĂ€nns ju bra att kunna bidra (igen) för att fĂ„ den Ă€nnu bĂ€ttre â˜ș.
 

Sorubim

Audemars
Man ska inte kanske inte klaga pĂ„ Shockbase, jĂ€vla lass karl dragit för oss fans. Men kĂ€nns ju bra att kunna bidra (igen) för att fĂ„ den Ă€nnu bĂ€ttre â˜ș.
Ja, det var inte sarkasm. Jag har sjÀlv tÀnkt att alla dom dÀr digitala och ana-digi modellerna som ser ut att ha likadan bezel kunde byta med varann.:)
Yes, Shockbase Ă€r vĂ€ldigt vĂ€rdefullt, imponerande.👍
 

Rotwang

Rolex
2-Faktor

Sorubim

Audemars
NÄn som har en 47 mm Panna att jÀmföra med?

Master of G-modellerna Àr ju egentligen enorma, men man Àr vÀl "fartblind" numera. Förvisso anvÀnder jag regelbundet min Ebel A.T.P. med en diameter pÄ hela 30 mm, sÄ spannet Àr stort.
Ja och 9000 Muddie Àr en Master of G i relativt behÀndig size.
G9000R_MIRO_02.jpg

(arkivbild)
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Gahhh... 😑
Litade för mycket pÄ Shockbase och kompabilitet. GD-100BW skulle fÄ nya klÀder frÄn en flÄng ny GM-110 för att matcha spegelblinget.
Men det visar sig att GM har ett annat case, sĂ„ det blir till att försöka byta modul och inredning i casen helt enkelt. Sparar det till i morgon đŸ„±

1000006323.jpg

1000006325.jpg
DĂ„ fĂ„r du informera shockbase sĂ„ att fler inte trampar pĂ„ den minan 💣
 

Nygren

Audemars
2-Faktor
Ja, den Ă€r hĂ€rlig! 😃

Men trĂ„kigt nog sĂ„ har jag bestĂ€mt mig för att troligtvis lĂ„ta alla mina D1000 grodor flytta utom min prototyp utan serienummer đŸ€”đŸ˜Š

Det Àr förÀndringens vindar som blÄser hÀr hemma. Troligtvis kommer alla MRG oxÄ att fÄ flytta.

26D1260C-1D15-4019-AD49-17D9206A8BAC.jpeg
799109D3-2073-4B8D-AA31-0FAA29BEB556.jpeg
DFF0C480-EA94-43FF-9E11-37C5A45930FE.jpeg
757F0E00-6653-44D3-B424-8580059129A6.jpeg
EAD0B981-B21B-4C37-B60A-AF3C57AE3917.jpeg
28A9610F-B7FC-4A77-80CD-084060C184AA.jpeg
Riktigt fin samling du sitter pĂ„! Om de var analoga hade de fĂ„tt flytta hit 😊
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Har faktiskt aldrig varken Àgt eller provat en, blir lite avskrÀckt av pratet om tröga knappar.
De tröga knapparna Àr ju en kvalitetsstÀmpel pÄ att klockan Àr en Àkta Mudman. Men visst Àr det lite bökigt att operera knappen kl 2, men det Àr inte vÀrre Àn att dual illuminator kompenserar. Jag gillar ocksÄ modulen med dubbla kronografer och som @Sorubim sÀger sÄ Àr storleken perfekt. Klart du ska prova!
IMG_0364.jpeg
 

Rotwang

Rolex
2-Faktor
De tröga knapparna Àr ju en kvalitetsstÀmpel pÄ att klockan Àr en Àkta Mudman. Men visst Àr det lite bökigt att operera knappen kl 2, men det Àr inte vÀrre Àn att dual illuminator kompenserar. Jag gillar ocksÄ modulen med dubbla kronografer och som @Sorubim sÀger sÄ Àr storleken perfekt. Klart du ska prova!
IMG_0364.jpeg
KÖÖÖÖÖÖÖÖPstopp! :D Fast den hĂ€r var ju riktigt snygg! Är dual illumination alltid i samma fĂ€rg eller kombineras olika fĂ€rger pĂ„ ljuset?

22ED26F2-46F6-4282-BEDB-7D3E8C2B3497.jpeg
 

L&W

Patek
2-Faktor
NÄn som har en 47 mm Panna att jÀmföra med?

Master of G-modellerna Àr ju egentligen enorma, men man Àr vÀl "fartblind" numera. Förvisso anvÀnder jag regelbundet min Ebel A.T.P. med en diameter pÄ hela 30 mm, sÄ spannet Àr stort.
47mm pam ser större ut för att den har större tavla. Tavla i MM Àr lika stor som 44 pam.
1000019231.jpg
 
Topp