• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Godafton pĂ„ er! 😃

Satt och kollade lite pĂ„ olika titansquares och blev lite nyfiken. Är den modellen som @Meraborsten har till försĂ€ljning den dyraste titansquare som G-Shock haft?
Kollar pÄ exempelvis Kulta dÀr det finns ett exemplar kvar av den modellen och de begÀr 19493kr för den. Det Àr vÀl mer Àn bÄde TVA och TVB gick för nÀr de fanns, eller?

Det stÄr oxÄ att den Àr limiterad, vilka andra titansquares var/Àr limiterade?

Kan nĂ„gon med bĂ€ttre koll kanske upplysa mig? 😃



AE62B960-F255-482B-9F04-31CD3D500AA2.png
 
Senast Àndrad:
Jag har för övrigt min ena fina groda ute pĂ„ auktion pĂ„ Tradera om nĂ„gon skulle kĂ€nna sig sugen pĂ„ en I.C.E.R.C Frogman GWF-D1000K-7JR Love The Sea And The Earth đŸ˜ƒđŸ€—

Provade frĂ„ga hĂ€r förut om nĂ„gon var intresserad men ingen nappade sĂ„ den kanske flyger ivĂ€g utanför forumet. Men jag tycker ju att det vore skoj om sĂ„na hĂ€r speciella pjĂ€ser fick vara kvar hĂ€r i denna trĂ„d dĂ€r de fĂ„r synas dĂ„ och dĂ„. đŸ€—
Men med 50kr utrop pÄ Tradera sÄ kommer den iaf att sÀljas till en ny individ som förhoppningsvis kommer tycka om den. Enda anledningen jag sÀljer Àr för att jag inte anvÀnder utan bara samlar och kÀnde nu för att bryta detta mönster en gÄng för alla genom att sÀlja dessa ögonstenar. Började med den blÄ limiterade med G-Shock kniven och nu denna, sedan fortsÀtter det med Tornado, Turkos m.m

Men dessa D1000 kanske inte Ă€r sĂ„ hypade lĂ€ngre eller sĂ„ Ă€r det bara jag och nĂ„gra fĂ„ som gillar de! đŸ€”đŸ€—

En sĂ„dan hĂ€r nĂ€rmare bestĂ€mt som finns pĂ„ eBay för en (o)rimlig summa Ă€r det 😬😃


Och en (stor) bild pÄ denna blÄvita groda oxÄ för de som inte vet hur de ser ut. Galet cool tycker jag iaf och förmodligen vÀldigt ovanlig pÄ vÄra breddgrader

83AA53CF-7CC6-4A8E-93FA-460EFE79FE1F.jpeg
 
Jag har för övrigt min ena fina groda ute pĂ„ auktion pĂ„ Tradera om nĂ„gon skulle kĂ€nna sig sugen pĂ„ en I.C.E.R.C Frogman GWF-D1000K-7JR Love The Sea And The Earth đŸ˜ƒđŸ€—

Provade frĂ„ga hĂ€r förut om nĂ„gon var intresserad men ingen nappade sĂ„ den kanske flyger ivĂ€g utanför forumet. Men jag tycker ju att det vore skoj om sĂ„na hĂ€r speciella pjĂ€ser fick vara kvar hĂ€r i denna trĂ„d dĂ€r de fĂ„r synas dĂ„ och dĂ„. đŸ€—
Men med 50kr utrop pÄ Tradera sÄ kommer den iaf att sÀljas till en ny individ som förhoppningsvis kommer tycka om den. Enda anledningen jag sÀljer Àr för att jag inte anvÀnder utan bara samlar och kÀnde nu för att bryta detta mönster en gÄng för alla genom att sÀlja dessa ögonstenar. Började med den blÄ limiterade med G-Shock kniven och nu denna, sedan fortsÀtter det med Tornado, Turkos m.m

Men dessa D1000 kanske inte Ă€r sĂ„ hypade lĂ€ngre eller sĂ„ Ă€r det bara jag och nĂ„gra fĂ„ som gillar de! đŸ€”đŸ€—

En sĂ„dan hĂ€r nĂ€rmare bestĂ€mt som finns pĂ„ eBay för en (o)rimlig summa Ă€r det 😬😃


Och en (stor) bild pÄ denna blÄvita groda oxÄ för de som inte vet hur de ser ut. Galet cool tycker jag iaf och förmodligen vÀldigt ovanlig pÄ vÄra breddgrader

83AA53CF-7CC6-4A8E-93FA-460EFE79FE1F.jpeg
Är det nĂ„gon Frogman ja skulle vilja prova sĂ„ Ă€r det just D1000, dock lite över min budget för tillfĂ€llet men hoppas jag lyckat fĂ„ tag pĂ„ nĂ„gon inom en snar framtid iaf 😋
 
Godafton pĂ„ er! 😃

Satt och kollade lite pĂ„ olika titansquares och blev lite nyfiken. Är den modellen som @Meraborsten har till försĂ€ljning den dyraste titansquare som G-Shock haft?
Kollar pÄ exempelvis Kulta dÀr det finns ett exemplar kvar av den modellen och de begÀr 19493kr för den. Det Àr vÀl mer Àn bÄde TVA och TVB gick för nÀr de fanns, eller?

Det stÄr oxÄ att den Àr limiterad, vilka andra titansquares var/Àr limiterade?

Kan nĂ„gon med bĂ€ttre koll kanske upplysa mig? 😃



AE62B960-F255-482B-9F04-31CD3D500AA2.png
Har för mig att GMW-B5000TVB-1 lÄg i samma prisklass, Ätminstone i nÄtt skede.. OcksÄ sett den annonserad hÀr och dÀr som limiterad men det kanske bara Àr fel i annonserna :)
Jag har funderat pÄ bÄda, dock lockar den lite mera udda fÀrgen pÄ TVB mera Àn TCC
1707894508707.png
 
Godafton pĂ„ er! 😃

Satt och kollade lite pĂ„ olika titansquares och blev lite nyfiken. Är den modellen som @Meraborsten har till försĂ€ljning den dyraste titansquare som G-Shock haft?
Kollar pÄ exempelvis Kulta dÀr det finns ett exemplar kvar av den modellen och de begÀr 19493kr för den. Det Àr vÀl mer Àn bÄde TVA och TVB gick för nÀr de fanns, eller?

Det stÄr oxÄ att den Àr limiterad, vilka andra titansquares var/Àr limiterade?

Kan nĂ„gon med bĂ€ttre koll kanske upplysa mig? 😃



AE62B960-F255-482B-9F04-31CD3D500AA2.png
För varje ny titansquare som lanserats sÄ har listpriset höjts om jag minns rÀtt, och TCC Àr det senaste slÀppet. De kallar alla för limiterade men specificerar inte hur mÄnga som tillverkats, sÄ jag skulle snarare kalla de för "limiterade". Gissningsvis sÄ tillverkar de en batch vid ett tillfÀlle och Äterupptar inte produktionen igen dÀrefter. Det finns en gammal trÄd pÄ WUS dÀr de rÀknar hur mÄnga titanssquares av respektive sort som finns pÄ forumet, med det smala fÄngstnÀtet sÄ har de sisÄdÀr 60 TB och 60 TCM identifierade. Vet inte om man kan dra nÄgra slutsatser utifrÄn serienummer, nÄgon som har koll?
 
Har för mig att GMW-B5000TVB-1 lÄg i samma prisklass, Ätminstone i nÄtt skede.. OcksÄ sett den annonserad hÀr och dÀr som limiterad men det kanske bara Àr fel i annonserna
Jag har funderat pÄ bÄda, dock lockar den lite mera udda fÀrgen pÄ TVB mera Àn TCC
1707894508707.png
Bilder gör sĂ€llan TVB rĂ€ttvisa om du frĂ„gar mig, jag blev faktiskt lite överraskad över hur mycket bĂ€ttre den Ă€r pĂ„ handleden IRL. "KÖÖÖÖP" som @roosterman brukar sĂ€ga. :D
 
Tillbaka
Topp