• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Fujoor

Patek
2-Faktor
IMG_20190623_132359.jpg
Nu har jag haft min trilskande Rangeman pÄ altanen (jÀtteljust, men inte direkt sol) i en vecka. Kom hem i torsdags, dÄ blinkade charge. TÀnkte att nu Àntligen funkar den. I fredags sÄg den ut som pÄ bilden, och sÄ ser den ut fortfarande. Siffrorna flimmrar, dom Àndrar sej inte och den reagerar inte pÄ nÄgra knappar. Vad tror ni, Àr det nÄgon idé att göra en reset, (fÄr betala för det, Àr gruvligt ohÀndig med smÄ grejer) eller Àr det dags att ta ett snack med sÀljare/paypal? Har inte varit med om det hÀr förut...
Jag tror att det Àr nÄgot fel invÀndigt. NÄgot fel pÄ modulen
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
IMG_20190623_132359.jpg
Nu har jag haft min trilskande Rangeman pÄ altanen (jÀtteljust, men inte direkt sol) i en vecka. Kom hem i torsdags, dÄ blinkade charge. TÀnkte att nu Àntligen funkar den. I fredags sÄg den ut som pÄ bilden, och sÄ ser den ut fortfarande. Siffrorna flimmrar, dom Àndrar sej inte och den reagerar inte pÄ nÄgra knappar. Vad tror ni, Àr det nÄgon idé att göra en reset, (fÄr betala för det, Àr gruvligt ohÀndig med smÄ grejer) eller Àr det dags att ta ett snack med sÀljare/paypal? Har inte varit med om det hÀr förut...
I manualen pÄ MR-G stÄr det att batteriet tar permanent skada om det laddas ur fullstÀndigt och att man dÄ mÄste byta batteri. Jag har inte sett det nÄgon annanstans. Kanske samma sak har hÀnt din klocka?
 

Maads87

Breitling
TvÀtta rent med tandborste och tvÄl runt knappen. Eventuellt kolla pÄ tuben hur du kan dissikera klockan.
A jag har kikat lite pÄ tuben, men vet ej om jag vÄgar plocka isÀr den. Men samtidigt sÄ finns det vÀl massor hÀr inne som har plockat isÀr en g shock. De jag oroar mig Àr att den inte blir vattentÀt efterÄt.
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
A jag har kikat lite pÄ tuben, men vet ej om jag vÄgar plocka isÀr den. Men samtidigt sÄ finns det vÀl massor hÀr inne som har plockat isÀr en g shock. De jag oroar mig Àr att den inte blir vattentÀt efterÄt.
Du behöver inte skruva upp boetten. Tar bara isÀr delarna. Det pÄverkar inte vattentÀtheten sÄ lÀnge du inte rör baklocket.
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
DĂ„ var jag Ă€ntligen fĂ€rdig med mitt lilla projekt ”Pimpa Squarestallet”. Jag vĂ€ckte en gammal DW-5600 till liv samt köpte lite delar pĂ„ Tiktox. Viktigast av allt sĂ„ polerade jag glasen pĂ„ bĂ„de 5600 samt pĂ„ min GW-5000. Jag anvĂ€nde uteslutande material frĂ„n Biltema förutom det sista 3M polermedlet som jag tiggde mig till hos Carglass. Jag Ă€r mycket nöjd med resultatet men om man verkligen studerar glasen i slĂ€pljus sĂ„ ser man att de Ă€r polerade. Jag har fortfarande ceriumoxid pĂ„ vĂ€g men jag tror knappt att det kan göra saken bĂ€ttre. KompositlĂ€nken frĂ„n Tiktox Ă€r svinskön men jag fruktar att pinsen ska slĂ€ppa. Jag höll sĂ€kert pĂ„ i en timme att fĂ„ pĂ„ ett par tunnare pins. PĂ„ DW-5600 passade originalpins med en gĂ„ng. HĂ€r kommer bilder pĂ„ slutresultatet...
F7A9830B-154C-4BDB-A769-959ABFFA2E6D.jpeg

C01D232F-B358-4B61-BD5A-C625918ED9D3.jpeg
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
DĂ„ var jag Ă€ntligen fĂ€rdig med mitt lilla projekt ”Pimpa Squarestallet”. Jag vĂ€ckte en gammal DW-5600 till liv samt köpte lite delar pĂ„ Tiktox. Viktigast av allt sĂ„ polerade jag glasen pĂ„ bĂ„de 5600 samt pĂ„ min GW-5000. Jag anvĂ€nde uteslutande material frĂ„n Biltema förutom det sista 3M polermedlet som jag tiggde mig till hos Carglass. Jag Ă€r mycket nöjd med resultatet men om man verkligen studerar glasen i slĂ€pljus sĂ„ ser man att de Ă€r polerade. Jag har fortfarande ceriumoxid pĂ„ vĂ€g men jag tror knappt att det kan göra saken bĂ€ttre. KompositlĂ€nken frĂ„n Tiktox Ă€r svinskön men jag fruktar att pinsen ska slĂ€ppa. Jag höll sĂ€kert pĂ„ i en timme att fĂ„ pĂ„ ett par tunnare pins. PĂ„ DW-5600 passade originalpins med en gĂ„ng. HĂ€r kommer bilder pĂ„ slutresultatet...
F7A9830B-154C-4BDB-A769-959ABFFA2E6D.jpeg

C01D232F-B358-4B61-BD5A-C625918ED9D3.jpeg
Jag kör nÀstan alltid smalare pins pÄ lÀnkarna. Dom tjocka Àr omöjliga.

Dagens
IMG_20190624_171334_947.jpg
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
DĂ„ var jag Ă€ntligen fĂ€rdig med mitt lilla projekt ”Pimpa Squarestallet”. Jag vĂ€ckte en gammal DW-5600 till liv samt köpte lite delar pĂ„ Tiktox. Viktigast av allt sĂ„ polerade jag glasen pĂ„ bĂ„de 5600 samt pĂ„ min GW-5000. Jag anvĂ€nde uteslutande material frĂ„n Biltema förutom det sista 3M polermedlet som jag tiggde mig till hos Carglass. Jag Ă€r mycket nöjd med resultatet men om man verkligen studerar glasen i slĂ€pljus sĂ„ ser man att de Ă€r polerade. Jag har fortfarande ceriumoxid pĂ„ vĂ€g men jag tror knappt att det kan göra saken bĂ€ttre. KompositlĂ€nken frĂ„n Tiktox Ă€r svinskön men jag fruktar att pinsen ska slĂ€ppa. Jag höll sĂ€kert pĂ„ i en timme att fĂ„ pĂ„ ett par tunnare pins. PĂ„ DW-5600 passade originalpins med en gĂ„ng. HĂ€r kommer bilder pĂ„ slutresultatet...
F7A9830B-154C-4BDB-A769-959ABFFA2E6D.jpeg

C01D232F-B358-4B61-BD5A-C625918ED9D3.jpeg


Mycket bra jobbat! KrÀver en del tÄlamod kan jag tÀnka mig.
 

Maads87

Breitling
Ta av banden och bezeln sen rengör runt knappen. Du behöver knappast komma Ät modulen för att rengöra smuts pÄ utsidan.
Aha nu förstÄr jag, men jag har kollat lite och de ser ut och vara rent runt knappen. Men nÀr jag trycker in den sÄ Àr den riktigt seg pÄ att komma ut, NÀr man trycker in D knappen sÄ kÀnns det som om att den fastnar lite sen trycks den in riktigt och efter det sÄ funkar den fint. Dom andra knapparna funkar utan problem.
 
Topp