• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Skulle dessa kit passa Àven en GW-5000?
Bara för att det vore kul att testa tÀnker jag :D
NÄgon stans i trÄden har det postats en lista pÄ vilka bezlar som passar vilka modeller. Annars vet @Fujoor ;). Men i detta fallet Àr svaret nej. 5000 har screwback med en annan storlek vs 5610. Men jag sÄg att sÀljaren hade till olika modeller, sÄ du fÄr kolla :)
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
Tror det finns tvÄ kit. Ett gör dw-5600 och ett för 5610. Den du lÀnkar till passar inte men det finns andra som passar. 5610orna har mindre bezel Àn 5600orna. Gw-5000 delar boettform med 5600orna.
Grymt, dÄ vet jag vad jag ska kika efter om det blir aktuellt! :D
 

Flipper2

Rolex
KNIVSKARP !!!
Man mÄste verkligen vrida klockan ifrÄn sig om man vill se nÄgra segment.
91B2ED04-F1BA-428C-849A-7236846B30C1.jpeg

Skalpell vass !!!
520146D8-8272-47DC-87F6-865EB545D0F3.jpeg
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
Fantastisk! Finns denna version bÄde i silver och i svart DLC eller Àr det ljuset som bedrar? PÄ G-Central ser klockan svartare ut Àn din.
Varken silver eller svart IRL. Den varierar mycket beroende pĂ„ ljusförhĂ„llanden men skulle beskriva den som en mörk ’gunmetal grey’.
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Du har den pÄ nya lÀnken dÀr va?
Det stÀmmer, jag köpte den senaste versionen för £74 tror jag. Fantastisk matt finish och sÄ bekvÀm att bÀra. Definitivt ett lyft för klockan!

Den dĂ€r lĂ€nken verkar ju vĂ€ldigt bra. Passar den rakt pĂ„ en GW-5000? Är det Tiktox som gĂ€ller för köp?
JajemÀn. Tiktox med en veckas leveranstid. Montera med tunnare pins Àn original.
 

Maads87

Breitling
Äntligen, nu har jag fĂ„tt ihop min goa vapendragare. Och den funkar, att plocka isĂ€r halva klockan va bra. Fick gjort rent den riktigt ordentligt, offrade en borste till eltandborsten de funkade kanon de va grymt mycket skit överallt. Men nu funkar klockan kanon. Tacka för alla goa tips.
 

Bilagor

  • A6D70B05-C473-49F4-975D-6D406B4AE736.jpeg
    A6D70B05-C473-49F4-975D-6D406B4AE736.jpeg
    191.5 KB · Visningar: 1
  • 6FAF563C-F355-4E97-9E1D-89B6604F4854.jpeg
    6FAF563C-F355-4E97-9E1D-89B6604F4854.jpeg
    90.8 KB · Visningar: 1
  • 55E1A302-43EF-41A5-BBAA-F96924DB1EE4.jpeg
    55E1A302-43EF-41A5-BBAA-F96924DB1EE4.jpeg
    159.3 KB · Visningar: 1

1965ek

Patek
2-Faktor
Det stÀmmer, jag köpte den senaste versionen för £74 tror jag. Fantastisk matt finish och sÄ bekvÀm att bÀra. Definitivt ett lyft för klockan!


JajemÀn. Tiktox med en veckas leveranstid. Montera med tunnare pins Àn original.
GÄr med standard pins men nÀr man fÄtt in dom innanför bandhornen fÄr man trycka ner dom bestÀmt för att de skall haka i.
 

parasec

Rolex
2-Faktor

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Äntligen, nu har jag fĂ„tt ihop min goa vapendragare. Och den funkar, att plocka isĂ€r halva klockan va bra. Fick gjort rent den riktigt ordentligt, offrade en borste till eltandborsten de funkade kanon de va grymt mycket skit överallt. Men nu funkar klockan kanon. Tacka för alla goa tips.
SÄ hÀrligt att skiten löste sig! Nu blev jag inspirerad att rengöra min Mudmaster :)
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Äntligen, nu har jag fĂ„tt ihop min goa vapendragare. Och den funkar, att plocka isĂ€r halva klockan va bra. Fick gjort rent den riktigt ordentligt, offrade en borste till eltandborsten de funkade kanon de va grymt mycket skit överallt. Men nu funkar klockan kanon. Tacka för alla goa tips.
Tack för inspirationen! Inte hÀlften sÄ skitig som din men allt skit var inte mitt :) Nu Àr det rent och fint!
9C25B0AA-BB89-4590-919E-05862677EFD5.jpeg
 

Maads87

Breitling
Tack för inspirationen! Inte hÀlften sÄ skitig som din men allt skit var inte mitt :) Nu Àr det rent och fint!
9C25B0AA-BB89-4590-919E-05862677EFD5.jpeg
Ja de kÀndes riktigt nice och se all skit försvinna, nÄgra saker ja kan beskriva som ja hittade va metallspÄn, lera, olja tror ja kletigt va de och rost ej frÄn klockan dock. Men nu Àr den riktigt ren och fin. Din ser riktigt fin och ren ut.
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Ja de kÀndes riktigt nice och se all skit försvinna, nÄgra saker ja kan beskriva som ja hittade va metallspÄn, lera, olja tror ja kletigt va de och rost ej frÄn klockan dock. Men nu Àr den riktigt ren och fin. Din ser riktigt fin och ren ut.
Man fÄr inte glömma hur meditativt det Àr att rengöra dina gshocks :)
 

Maads87

Breitling
Man fÄr inte glömma hur meditativt det Àr att rengöra dina gshocks :)
de stÀmmer faktiskt, min 6 Äriga grabb kom in pÄ toa och frÄga va jag gjorde, sen gick han ut till mamma och sa: pappa tvÀttar sin klocka med sin tandborste. Naturligtvis kommer frun in och undrar va jag sysslar med, dÄ visar jag henne stolt va jag har gjort och vilken skillnad de blev. Hennes enda kommentar var, akta sÄ den inte gÄr sönder och stÀda efter dig.
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
de stÀmmer faktiskt, min 6 Äriga grabb kom in pÄ toa och frÄga va jag gjorde, sen gick han ut till mamma och sa: pappa tvÀttar sin klocka med sin tandborste. Naturligtvis kommer frun in och undrar va jag sysslar med, dÄ visar jag henne stolt va jag har gjort och vilken skillnad de blev. Hennes enda kommentar var, akta sÄ den inte gÄr sönder och stÀda efter dig.
Jag tror att jag rÄkade anvÀnda frugans tandborste till att rengöra mina G-Shocks hÀromdagen och frugan Àr hyfsat Àckelmagad. Tandborsten lÄg ju i köket för bövelen!
 
Topp