NÄgon stans i trÄden har det postats en lista pÄ vilka bezlar som passar vilka modeller. Annars vet @FujoorSkulle dessa kit passa Àven en GW-5000?
Bara för att det vore kul att testa tÀnker jag![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
NÄgon stans i trÄden har det postats en lista pÄ vilka bezlar som passar vilka modeller. Annars vet @FujoorSkulle dessa kit passa Àven en GW-5000?
Tror det finns tvÄ kit. Ett gör dw-5600 och ett för 5610. Den du lÀnkar till passar inte men det finns andra som passar. 5610orna har mindre bezel Àn 5600orna. Gw-5000 delar boettform med 5600orna.Skulle dessa kit passa Àven en GW-5000?
Grymt, dÄ vet jag vad jag ska kika efter om det blir aktuellt!Tror det finns tvÄ kit. Ett gör dw-5600 och ett för 5610. Den du lÀnkar till passar inte men det finns andra som passar. 5610orna har mindre bezel Àn 5600orna. Gw-5000 delar boettform med 5600orna.
Varken silver eller svart IRL. Den varierar mycket beroende pĂ„ ljusförhĂ„llanden men skulle beskriva den som en mörk âgunmetal greyâ.Fantastisk! Finns denna version bĂ„de i silver och i svart DLC eller Ă€r det ljuset som bedrar? PĂ„ G-Central ser klockan svartare ut Ă€n din.
Exakt den jag kikat pÄ faktiskt!inte Àn... den spanska postgÄngen...
1 dag frÄn england. sen blev det spansk sirap av det hela.
jag valde den som han kallade för "aged silver" för den sÄg rolig ut.
Du har den pÄ nya lÀnken dÀr va?HÀr har det blivit en nytÀndning i relationen!
![]()
Den dĂ€r lĂ€nken verkar ju vĂ€ldigt bra. Passar den rakt pĂ„ en GW-5000? Ăr det Tiktox som gĂ€ller för köp?Du har den pĂ„ nya lĂ€nken dĂ€r va?
Precis. Den Ă€r som gjord för gw-5000.Den dĂ€r lĂ€nken verkar ju vĂ€ldigt bra. Passar den rakt pĂ„ en GW-5000? Ăr det Tiktox som gĂ€ller för köp?
Det stÀmmer, jag köpte den senaste versionen för £74 tror jag. Fantastisk matt finish och sÄ bekvÀm att bÀra. Definitivt ett lyft för klockan!Du har den pÄ nya lÀnken dÀr va?
JajemĂ€n. Tiktox med en veckas leveranstid. Montera med tunnare pins Ă€n original.Den dĂ€r lĂ€nken verkar ju vĂ€ldigt bra. Passar den rakt pĂ„ en GW-5000? Ăr det Tiktox som gĂ€ller för köp?
Grym - en sÄdan fÄr det bli!Precis. Den Àr som gjord för gw-5000.
![]()
GÄr med standard pins men nÀr man fÄtt in dom innanför bandhornen fÄr man trycka ner dom bestÀmt för att de skall haka i.Det stÀmmer, jag köpte den senaste versionen för £74 tror jag. Fantastisk matt finish och sÄ bekvÀm att bÀra. Definitivt ett lyft för klockan!
JajemÀn. Tiktox med en veckas leveranstid. Montera med tunnare pins Àn original.
Ovan har vi nya lÀnken och nedan har vi gamla lÀnkenPrecis. Den Àr som gjord för gw-5000.
![]()
RÀtta mig om jag har fel.BekvÀmt Àr bara förnamnet. Annats hÄller jag originalbandet till gw 5000 som betydligt skönare Àn det mesta som tex 5610.
![]()
![]()
![]()
Jag upplever det sÄ ja, eller iaf att den avsmalnar mer diskret.Ovan har vi nya lÀnken och nedan har vi gamla lÀnken
RĂ€tta mig om jag har fel.
Ăr den nya lĂ€nken bredare vid lĂ„set Ă€n den gamla? @Fujoor du har vĂ€l haft bĂ„da varianterna?
Suget pÄ att skaffa nÄn BT-modell med lÀnken och dÀrefter eventuellt byta plats lÀnken och bandet pÄ min GW-5000 kom plötsligt tillbaks...Jag upplever det sÄ ja, eller iaf att den avsmalnar mer diskret.
SĂ„ hĂ€rligt att skiten löste sig! Nu blev jag inspirerad att rengöra min MudmasterĂntligen, nu har jag fĂ„tt ihop min goa vapendragare. Och den funkar, att plocka isĂ€r halva klockan va bra. Fick gjort rent den riktigt ordentligt, offrade en borste till eltandborsten de funkade kanon de va grymt mycket skit överallt. Men nu funkar klockan kanon. Tacka för alla goa tips.
TĂ€nkte samma sak. PĂ„ Watchshop fĂ„r man en gul för cirka 1600. Ăr inte det en rĂ€tt ok deal?Suget pĂ„ att skaffa nĂ„n BT-modell med lĂ€nken och dĂ€refter eventuellt byta plats lĂ€nken och bandet pĂ„ min GW-5000 kom plötsligt tillbaks...
Tack för inspirationen! Inte hĂ€lften sĂ„ skitig som din men allt skit var inte mittĂntligen, nu har jag fĂ„tt ihop min goa vapendragare. Och den funkar, att plocka isĂ€r halva klockan va bra. Fick gjort rent den riktigt ordentligt, offrade en borste till eltandborsten de funkade kanon de va grymt mycket skit överallt. Men nu funkar klockan kanon. Tacka för alla goa tips.
Ja de kÀndes riktigt nice och se all skit försvinna, nÄgra saker ja kan beskriva som ja hittade va metallspÄn, lera, olja tror ja kletigt va de och rost ej frÄn klockan dock. Men nu Àr den riktigt ren och fin. Din ser riktigt fin och ren ut.Tack för inspirationen! Inte hÀlften sÄ skitig som din men allt skit var inte mittNu Àr det rent och fint!
![]()
Man fÄr inte glömma hur meditativt det Àr att rengöra dina gshocksJa de kÀndes riktigt nice och se all skit försvinna, nÄgra saker ja kan beskriva som ja hittade va metallspÄn, lera, olja tror ja kletigt va de och rost ej frÄn klockan dock. Men nu Àr den riktigt ren och fin. Din ser riktigt fin och ren ut.
de stÀmmer faktiskt, min 6 Äriga grabb kom in pÄ toa och frÄga va jag gjorde, sen gick han ut till mamma och sa: pappa tvÀttar sin klocka med sin tandborste. Naturligtvis kommer frun in och undrar va jag sysslar med, dÄ visar jag henne stolt va jag har gjort och vilken skillnad de blev. Hennes enda kommentar var, akta sÄ den inte gÄr sönder och stÀda efter dig.Man fÄr inte glömma hur meditativt det Àr att rengöra dina gshocks![]()
Jag tror att jag rÄkade anvÀnda frugans tandborste till att rengöra mina G-Shocks hÀromdagen och frugan Àr hyfsat Àckelmagad. Tandborsten lÄg ju i köket för bövelen!de stÀmmer faktiskt, min 6 Äriga grabb kom in pÄ toa och frÄga va jag gjorde, sen gick han ut till mamma och sa: pappa tvÀttar sin klocka med sin tandborste. Naturligtvis kommer frun in och undrar va jag sysslar med, dÄ visar jag henne stolt va jag har gjort och vilken skillnad de blev. Hennes enda kommentar var, akta sÄ den inte gÄr sönder och stÀda efter dig.