• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Aha nu förstÄr jag, men jag har kollat lite och de ser ut och vara rent runt knappen. Men nÀr jag trycker in den sÄ Àr den riktigt seg pÄ att komma ut, NÀr man trycker in D knappen sÄ kÀnns det som om att den fastnar lite sen trycks den in riktigt och efter det sÄ funkar den fint. Dom andra knapparna funkar utan problem.
Har klockan funkat fint tidigare? Om svaret Àr ja sÄ Àr det troligast att du har skit runt knapparna. Jag tror att det Àr vÀldigt liten risk att modulen gÄr sönder utan att den har fÄtt ordentligt med stryk. Har du misshandlat din klocka?

Edit: Jag kollade en video dÀr bezeln Äker av och man fÄr ju ordentlig tillgÄng till knapparna nÀr den Àr av men visserligen Àr det ju mest knapparna pÄ höger sida som Àr lite svÄrtillgÀngliga.
 
Senast Àndrad:

Fujoor

Patek
2-Faktor
Sen promenad. Fortfarande runt 20 ute.
IMG_20190624_212911.jpg
 

Maads87

Breitling
Har klockan funkat fint tidigare? Om svaret Àr ja sÄ Àr det troligast att du har skit runt knapparna. Jag tror att det Àr vÀldigt liten risk att modulen gÄr sönder utan att den har fÄtt ordentligt med stryk. Har du misshandlat din klocka?

Edit: Jag kollade en video dÀr bezeln Äker av och man fÄr ju ordentlig tillgÄng till knapparna nÀr den Àr av men visserligen Àr det ju mest knapparna pÄ höger sida som Àr lite svÄrtillgÀngliga.

A klockan har alltid funkat fint, jag tar ju aldrig av mig klockan, den Àr me i dusch, pÄ jobb och allt möjligt. Ja köpte den för ca 4mÄnader sedan, men jag har aldrig tappat den eller misshandlat den pÄ de sÀttet. KÀnns som om att jag fÄ plocka isÀr bezeln och köra lite materialvÄrd pÄ den, sÄ jÀkla trÄkigt bara den Àr ju grym den klockan. Men om det inte skulle hjÀlpa med rengöring har ni nÄn annan idé va det kan vara dÄ.
Tack för alla grymma rÄd hittills.
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
He he, hon Àr ju inte ett fanatiskt G-Shock fan. Hon gillar nog sin square mest beroende pÄ att den Àr gul men hon var ganska sÄ samarbetsvillig. Testa pÄ din fruga och Äterkom :)

Hon tycker redan nu att jag Àr knÀpp som Àger hela 7 st G-shocks sÄ att komma dragandes med dem nÀr hon Àr upptagen (för det Àr vÀl en förutsÀttning?) och be henne vÀlja ut den snyggaste vore att utmana ödet litegrann. :D
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
SÀljaren heter gshockcustom. Just nu verkade det bara finnas bezel, men jag sÄg hela kit förut.
566CDFF3-C2AC-46E3-92D7-48D4461C748F.png

48C2C6AB-5804-424D-85D1-D3C1BE9D347F.jpeg

Jag skulle absolut kunna tÀnka mig en sÄn om det skulle pimpas. Jag skulle visserligen inte skygga för att först lacka stÄlisen och sedan tumla den i grus heller (om man redan har en stÄlis men tröttnat pÄ det blanka).
Skulle dessa kit passa Àven en GW-5000?
Bara för att det vore kul att testa tÀnker jag :D
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
den dÀr bezeln sÄg ju helt ok ut! :cool:

Edit: Den sÄg ju sÄ rolig ut att jag var tvungen att bestÀlla ett kit (frÄgade och han hade Àven armband hemma) sÄ om du vÀntar nÄgra dagar kan du fÄ en recension @Silverglantz ;)

Har du fÄtt hem grejerna? :)
Vilken fÀrg/finish valde du?
 
Topp