• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Det hÀr ser spÀnnande ut!
https://www.g-central.com/g-shock-ga-2100-retro-style-ana-digi-with-carbon-core-guard/
GA-2100.jpg
Inte helt sÄld pÄ layouten, men i övrigt skulle den kunna passa mig superbra! Brukar inte vara speciellt modig med fÀrger, men den röda Àr riktigt cool! :cool:

Är sugen pĂ„ en ny square av nĂ„got slag, vet inte vilken modell dock. Vilken fysiska eller nĂ€tbutik skulle ni rekommendera att kolla i, menar den butik med bĂ€st utbud

11C8C116-BC02-47BA-BE40-5E1BF2701623.jpeg
Är helt sjukt nöjd med denna! Köpte den för en vecka sedan och den har suttit pĂ„ sedan dess. Den Ă€r helt enkelt galet bra. Sitter skönt med sin kompositlĂ€nk och displayen Ă€r knivskarp och lĂ€ttavlĂ€st. Sen mĂ„ste jag lĂ€gga till att belysningen Ă€r fantastisk pĂ„ dessa. Är det bara pĂ„ bluetooth modulerna som de Ă€ndrat, eller har det smugit sig in pĂ„ de andra 5600 modellerna oxĂ„?

11C8C116-BC02-47BA-BE40-5E1BF2701623.jpeg
Är helt sjukt nöjd med denna! Köpte den för en vecka sedan och den har suttit pĂ„ sedan dess. Den Ă€r helt enkelt galet bra. Sitter skönt med sin kompositlĂ€nk och displayen Ă€r knivskarp och lĂ€ttavlĂ€st. Sen mĂ„ste jag lĂ€gga till att belysningen Ă€r fantastisk pĂ„ dessa. Är det bara pĂ„ bluetooth modulerna som de Ă€ndrat, eller har det smugit sig in pĂ„ de andra 5600 modellerna oxĂ„?

Just den modellen anvÀnder LED och kan Àven stÀllas in sÄ att den blinkar i annan fÀrg för pÄminnelselarm.
Jag tror det Àr unikt för BT klockor.

fönstershoppar lite i kvÀllen. nÄgon som har koll pÄ vad den röda och blÄ gshockarna har för ref.? sÄg nÀstan "square-smÄ" ut. fÀrgade ringen sÄg ut att vara i metall.

EDIT: kan vara "NOS", har sjÀlv handlat en 12 Är gammal gshock i samma butik.

AW-590, rÀtt smÄ. Finns pÄ ur och Penn etc för ca 800kr :)

Senast Àndrad:
  • Like
Reactions: :-)
Tittat pÄ en Casio g-shock gravitymaster gr b 100 den gröna och blÄa. Vad tycker ni om de?
Casio_G_Shock_GR_B100_1A2_Gravity_Master_Original-1.jpg
618Dnswox1L._UX342_.jpg

Var nÀra innan jag köpte min gulfmaster, ny för ca 1.7k frÄn England Àr lockande. Men rent estetiskt har jag lite svÄrt med resins topp, hade föredragit om skyddet gick runt hela bezeln. Men frÄn mÄnga vinklar ser den grym ut med! :)

https://www.watchshop.com/casio-g-shock-gravitymaster-bluetooth-watch-gr-b100-1a2er-p100026599.html

https://www.watchshop.com/casio-g-shock-watch-gr-b100gb-1ajf-p100033113.html

KÀnns spontant prisvÀrd iaf!

Tittat pÄ en Casio g-shock gravitymaster gr b 100 den gröna och blÄa. Vad tycker ni om de?
Casio_G_Shock_GR_B100_1A2_Gravity_Master_Original-1.jpg
618Dnswox1L._UX342_.jpg
Det Àr en vÀldigt bra klocka med mycket grejer pÄ för sitt pris. STN-display bl.a. sÄ Àven digitala delen har hög lÀsbarhet exempelvis. Har haft en, saknar den en del. Ganska stor Àr den men inte orimligt.

GRB100-31Xw.jpg

GRB100-6w.jpg

Senast Àndrad:
Jag kunde inte bestÀmma mig heller vilken av de jag skulle bestÀlla. om jag gör det överhuvudet:) Den blÄa varianten har sÀkert sÀmre lÀsbarhet men Àr minst lika snygg som den "gröna". LÀste ocksÄ att de Àr vÀldigt stora. Mycket klocka för pengarna faktiskt.

Tillbaka
Topp