• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Muddie i kön till biltvÀtten...
98130C3B-8AFD-4752-BE85-E188E21DCB37.jpeg

Jag stör mig lite pÄ att belysningsknappen pÄ min GW-5000 sitter uppe till höger till skillnad frÄn nere till höger som jag Àr van vid med min DW-5600 men det kanske var sÄ det var utformat förr i tiden? Eller skiljer det Àn idag frÄn modell till modell? Det kanske mer har med modulen att göra eftersom GW-5000 har synkknappen nere till höger men det verkar ÀndÄ lite mÀrkligt att man skulle byta plats pÄ knapparna pga det.
Korrektemundo, dom gamla screwbackarna (jadÄ det Àr ett ord, jag lovar ;)) körde med lyset uppe till höger. Du fÄr tÀnka att du har en koppling till historien. :cool:

A6D30A9B-A543-424B-B083-14CD55F1400A.jpeg
Jag fick hem min GWG-1000 frÄn Caliroots igÄr. Har lÀnge varit sugen pÄ Mudmastern och Àlskar den trots storleken. Men jag tycker att kronan pÄ mitt ex fungerar dÄligt nÀr man ska avsluta instÀllningarna. Jag fÄr oftast försöka flera gÄnger och vrida/vicka litet innan den registrerar att jag tryckt in den. Det hÀr Àr min första g-shock med krona men det Àr vÀl inte normalt?

Jag vill verkligen avrĂ„da alla frĂ„n att handla frĂ„n Caliroots. Efter att jag skickat in begĂ€ran om reklamation med felbeskrivning och bilder var första svaret typ ”trist att dina skor gĂ„tt sönder”. Efter tvĂ„ veckors mailande fick jag klartecken för att skicka in klockan för reklamation. Nu har det gĂ„tt mer Ă€n 10 dagar sedan Caliroots tog emot returen och inte ett knyst till svar eller skymt av pengarna. Snart bussar jag PayPal pĂ„ dom.

Samma som din fast med svart band (sÄ blir det tvÄfÀrgat). Var hittar jag lÀttast grön bezel? eBay?

EDIT: @Fujoor hittade denna pÄ tiktox: https://www.tiktox.com/dw-5600m-3-bezel.html

Är det samma nyans av grön? PĂ„ bilden pĂ„ hemsidan ser den mycket ljusare ut Ă€n din.

@EDIT2: Eller sÄ köper man hela klockan DW-5600M-3ER och gör en dubbelmodd. Svart bezel och (som i mitt fall) svart band frÄn GW-5000 pÄ DW-5600 för att fÄ en svart-vit klocka och sedan bezel och band frÄn DW-5600 pÄ GW-B5600BC-1BER (samma som din).

Senast Àndrad:
Samma som din fast med svart band (sÄ blir det tvÄfÀrgat). Var hittar jag lÀttast grön bezel? eBay?
Det Àr samma bezel jag köpte. Ska bli kul att se din mod :)
EDIT: @Fujoor hittade denna pÄ tiktox: https://www.tiktox.com/dw-5600m-3-bezel.html

Är det samma nyans av grön? PĂ„ bilden pĂ„ hemsidan ser den mycket ljusare ut Ă€n din.

@EDIT2: Eller sÄ köper man hela klockan DW-5600M-3ER och gör en dubbelmodd. Svart bezel och (som i mitt fall) svart band frÄn GW-5000 pÄ DW-5600 för att fÄ en svart-vit klocka och sedan bezel och band frÄn DW-5600 pÄ GW-B5600BC-1BER (samma som din).

Tillbaka
Topp