Det Àr fritt fram till Ärsskiftet i alla fall.Ehurrrmmm... Àr England med i EU?![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Det Àr fritt fram till Ärsskiftet i alla fall.Ehurrrmmm... Àr England med i EU?![]()
MÄste erkÀnna att jag har noll koll pÄ detta, men det lÄter ju bra!Det Àr fritt fram till Ärsskiftet i alla fall.![]()
Jag ska erkĂ€nna att Ă€ven jag Ă€r pinsamt dĂ„ligt uppdaterad men som jag förstĂ„tt det Ă€r det fritt fram att handla fram till Ă„rsskiftet och att man hĂ„ller pĂ„ att förhandla om vad som ska ske efter det. Ăven om man Ă„ker pĂ„ tull och moms lĂ€r det inte vara nĂ„gon enorm skillnad mot idag Ă€ven om det sĂ„ klart blir en viss skillnad, de drar av sin moms (20%) vid export och sĂ„ fĂ„r man betala svensk moms (25%) nĂ€r den landar i Sverige plus administrationsavgift pĂ„ typ 75-120kr beroende pĂ„ vĂ€rde.MĂ„ste erkĂ€nna att jag har noll koll pĂ„ detta, men det lĂ„ter ju bra!![]()
Precis. 2020 Ă€r en övergĂ„ngsperiod. Hur det blir sen vet förhandlarna inte ens sjĂ€lva.Jag ska erkĂ€nna att Ă€ven jag Ă€r pinsamt dĂ„ligt uppdaterad men som jag förstĂ„tt det Ă€r det fritt fram att handla fram till Ă„rsskiftet och att man hĂ„ller pĂ„ att förhandla om vad som ska ske efter det. Ăven om man Ă„ker pĂ„ tull och moms lĂ€r det inte vara nĂ„gon enorm skillnad mot idag Ă€ven om det sĂ„ klart blir en viss skillnad, de drar av sin moms (20%) vid export och sĂ„ fĂ„r man betala svensk moms (25%) nĂ€r den landar i Sverige plus administrationsavgift pĂ„ typ 75-120kr beroende pĂ„ vĂ€rde.
Tittat pÄ den dÀr nÄngÄng. Den Àr riktigt bra faktiskt! Skön display!Lite GD-350 porr nu pÄ kvÀllen:
Sekund/minut-remsan Ă€r minimalistisk !!! Ăntligen...tack, tack, tack Casio
âKikarsiktetâ blir man garanterat förĂ€lskad i
Den röda delen av displayen syns bara nÀr man trycker pÄ ljusknappen.
Och ja, det hade rÀckt med enbart en LED-diod
![]()
![]()
Handlat annat Àn klockrelaterat frÄn UK nyligen, och dÄ Äkte jag pÄ moms & tullPrecis. 2020 Àr en övergÄngsperiod. Hur det blir sen vet förhandlarna inte ens sjÀlva.
SÄ hÀr verkar det ligga till...Handlat annat Àn klockrelaterat frÄn UK nyligen, och dÄ Äkte jag pÄ moms & tull, sÄ jag tror det blir lite slumpen framöver?
Tack! Blev inspirerad av ditt bygge sÄ jag gjorde mig en egenSnyggt! Den har jag missat, egenbygge eller en riktig?
Handlat annat Àn klockrelaterat frÄn UK nyligen, och dÄ Äkte jag pÄ moms & tull, sÄ jag tror det blir lite slumpen framöver?
Jag har lÀst om flera som har Äkt pÄ moms p.g.a. att avsÀndaren anvÀnt en viss typ av etikett (C23 eller nÄgot i den stilen) som indikerar att försÀndelsen ska momsas/förtullas och att PostNord dÄ gör det automatiskt oavsett avsÀndarland. Jag tror att det var nÄgon hÀr pÄ KS som hade hört av sig till PostNord och motsatt sig avgifterna men svaret hade varit att alla försÀndelser med denna typ av etikett Äker pÄ avgifterna, punkt. Det kanske var samma sak i ditt fall?SÄ hÀr verkar det ligga till...
"Tull
Hur stor tullavgiften blir beror pÄ vad det Àr för slags vara, vad den kostar och frÄn vilket land den kommer. Vissa varor har ingen tullavgift alls medan andra kan ha upp till 20 procent i tullavgift. Tullavgiften berÀknas pÄ inköpspris och fraktkostnad.
Tullavgiften Àr densamma i hela EU, och tumregeln Àr att du ska betala tull om försÀndelsen innehÄller varor med ett sammanlagt vÀrde av mer Àn 1 700 kronor"
Paketdags igen
![]()
![]()
Visst Àr de granna! Jag köpte en ny eftersom min polering aldrig blev bra. Nu Àr det modd!GW 5000.
![]()
Visst Àr de granna! Jag köpte en ny eftersom min polering aldrig blev bra. Nu Àr det modd!
![]()
Japp, för lÀnge sedanVad har jag missat? Har du polerat din GW 5000?
Japp, för lÀnge sedanOk resultat men lite apelsinhud pÄ glaset i slÀpljus.
HÀrligt. VÀlkommen!Mycket nöjd med dagen nyförvÀrv.
KÀnns stabilt och bra kvalitetskÀnsla.
Farligt det hÀr, suget ökar.
![]()
Tackar för detHÀrligt. VÀlkommen!
Jag skulle bli mycket förvÄnad om det inte vore sÄ.Hörni proffs, Àr det samma infÀstning pÄ band/lÀnk pÄ en GM-5600 som pÄ en DW-5600?
Moddandet pockar redan pÄ nÀmligen.
Svar till en undrande novis i detta fallet.
Tackar. Ăr det Tiktox som Ă€r hovleverantör pĂ„ kul prylar eller finns det fler aktörer som Ă€r bra?Jag skulle bli mycket förvĂ„nad om det inte vore sĂ„.
Tackar. Ăr det Tiktox som Ă€r hovleverantör pĂ„ kul prylar eller finns det fler aktörer som Ă€r bra?
Cool. Riktigt bra fÀrgsÀttning!Paketdags igen
![]()
![]()
Vi kollade pĂ„ nĂ„t skit pĂ„ tv dĂ€r man fick se 3-4 logotyper för olika sociala medier. En av dem var för mig helt okĂ€nd. Sonen, 10 Ă„r nĂ€sta mĂ„nad, sa direkt âTiktokâ eller nĂ„t sĂ„nt. Vad Ă€r det ens? Inte relaterat till detta, antar jag.Tackar. Ăr det Tiktox som Ă€r hovleverantör pĂ„ kul prylar eller finns det fler aktörer som Ă€r bra?
En social media plattform dĂ€r du laddar upp egna musikvideos och har 500 milj anvĂ€ndare och kraftigt vĂ€xande bland yngreVi kollade pĂ„ nĂ„t skit pĂ„ tv dĂ€r man fick se 3-4 logotyper för olika sociala medier. En av dem var för mig helt okĂ€nd. Sonen, 10 Ă„r nĂ€sta mĂ„nad, sa direkt âTiktokâ eller nĂ„t sĂ„nt. Vad Ă€r det ens? Inte relaterat till detta, antar jag.