• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

- Cool, men krÀvande vad gÀller klÀdsel o tillfÀlle :)
Passar perfekt till dotterns simtrÀning!
CB4D226D-BE8A-4B1E-B65F-7185DC8FC420.jpeg

För er KS vÀnner som har en GMW-b5000d hur stÄr det till med laddningen nu under Ärets mörkare tider?
Min har aldrig orkat över typ 75% Àven om den mestadels legat pÄ fönsterbrÀdan.
Screenshot_20200315-094316.jpg
Min stÄlis blir inte heller fullt laddad i fönstret sÄ hÀr Ärs. Ibland har jag lagt den under en lampa över nÄgra timmar och dÄ blir det bÀttre.

För er KS vÀnner som har en GMW-b5000d hur stÄr det till med laddningen nu under Ärets mörkare tider?
Min har aldrig orkat över typ 75% Àven om den mestadels legat pÄ fönsterbrÀdan.
Screenshot_20200315-094316.jpg
Min stÄlis blir inte heller fullt laddad i fönstret sÄ hÀr Ärs. Ibland har jag lagt den under en lampa över nÄgra timmar och dÄ blir det bÀttre.
Min GW-B5600-2ER hade samma problem, och satte den framför en av sambons vÀxtlampor under natten och tvÄ nÀtter rÀckte för att fÄ upp den till max! :cool:
DÄ kan man ha pÄ sig den under dagen ;)

Senast Àndrad:
Min set-up :)
3847F8F4-CC1D-4831-B71A-D5FDD82FFBCE.jpeg

Man fÄr akta sig för att klockan inte blir för varm, sÄ det bÀsta Àr att köra med LED om möjligt. Halogen kan bli rÀtt varmt... sÄ ha lagom avstÄnd :cool:
KÀnns som att det dÀr kostar mer energi (och Àr omstÀndligare) Àn att köra vanligt batteri som rÀcker flera Är. ;)

KÀnns som att det dÀr kostar mer energi (och Àr omstÀndligare) Àn att köra vanligt batteri som rÀcker flera Är. ;)
HÄller med, bra poÀng! Inte miljövÀnligt eller hÄllbart! :angel:
Tough solar kommer hĂ„lla batteriet tillrĂ€ckligt laddat i lĂ€ngden vid normal anvĂ€ndning av klockan. För min del var lampan Ă€ndĂ„ tĂ€nd dĂ„ min sambo hade nĂ„gra vĂ€xter i ”ljusrehab” i detta mörka land... sĂ„ passade pĂ„ att hĂ€nga den vid lampan för att toppa upp.:p

HÄller med, bra poÀng! Inte miljövÀnligt eller hÄllbart! :angel:
Tough solar kommer hĂ„lla batteriet tillrĂ€ckligt laddat i lĂ€ngden vid normal anvĂ€ndning av klockan. För min del var lampan Ă€ndĂ„ tĂ€nd dĂ„ min sambo hade nĂ„gra vĂ€xter i ”ljusrehab” i detta mörka land... sĂ„ passade pĂ„ att hĂ€nga den vid lampan för att toppa upp.:p
Ingen av mina solladdade har slocknat under vintern och jag underhÄllsladdar aldrig. De med indikator brukade gÄ ner till M och sen ordnade det till sig pÄ sommaren.

Tycker t.o.m. att det Àr lite halvskönt att stÄlisarna inte visar batteristatus.

Min King har aldrig gÄtt under H. Laddade den fullt via fönstret i höstas, men kan erkÀnna att den legat nÄgon dag per vecka i lÄdan dÄ jag haft en smart klocka istÀllet. Men har börjat anvÀnda min king mer och mer i vintras. Har flera gÄnger undrat nÀr den ska gÄ till ner till M men aldrig hÀnt. Och jag jobbar pÄ lager sÄ ser inte sÄ mycket ljus om dagarna :/

Bilagor

• IMG_20190821_173022.jpg
    IMG_20190821_173022.jpg
    88.7 KB · Visningar: 0
CC14AF79-F64E-4B0F-A00D-433CC3341695.jpeg
Har ni tÀnkt pÄ hur bra vi har det i den hÀr trÄden?
NÀr nu lÀget i vÀrlden tyvÀrr blivit som det Àr kan vi koncentrera oss pÄ att ta förnuftiga beslut i vardagen utan att oroa oss över om vÄra klockor eventuellt skulle sjunka i vÀrde (som Àr huvudtemat i alla trÄdar som har med tex Rolex att göra). MÄnga av oss kan t.o.m. tÀnka sig att köpa en GShock till att glÀdja sig Ät i det hÀr besvÀrliga lÀget.
Dagens GShock - GMW-B5000TB-1ER

Jag roade mig med att sÀtta ihop gen2-lÀnken och montera den pÄ min GW-S5600, nu Àr den otroligt bekvÀm att bÀra! :D
Tack vare titanbaklock och knappar sÄ vÀger den in pÄ lÄga 71gr trots resinbezel och lÀnk istÀllet för det obekvÀma stenhÄrda kolfiberbandet som Àr original!
Inte dumt alls :)
F241A1C9-32BD-466B-AA7E-2B523BC67D67.jpeg

12D542B7-8266-4DD9-82EF-E7A63B710C6D.jpeg

7D95CE62-5B58-4515-B769-5AFC2B680103.jpeg

Jag roade mig med att sÀtta ihop gen2-lÀnken och montera den pÄ min GW-S5600, nu Àr den otroligt bekvÀm att bÀra! :D
Tack vare titanbaklock och knappar sÄ vÀger den in pÄ lÄga 71gr trots resinbezel och lÀnk istÀllet för det obekvÀma stenhÄrda kolfiberbandet som Àr original!
Inte dumt alls :)
F241A1C9-32BD-466B-AA7E-2B523BC67D67.jpeg

12D542B7-8266-4DD9-82EF-E7A63B710C6D.jpeg

7D95CE62-5B58-4515-B769-5AFC2B680103.jpeg

En relativt enkel uppgradering som lyfter klockan bra!

Tillbaka
Topp