Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Jag var rÀdd att denna skulle sticka utanför armen pÄ samma sÀtt som Frogman gör men det Àr inte en millimeter över nÄgonstans.
![]()
![]()
![]()
16,5cm runt den handleden. Haha, för din skull kan vi sÀga att den gör det.Vad har du runt armen? Du var snabbare Àn mig sÄ jag hoppas den skaver iallafall lite![]()
Du fÄr göra nÄgot Ät din impulskontroll, den förstör för oss andra!16,5cm runt den handleden. Haha, för din skull kan vi sÀga att den gör det.Högg den pÄ mindre Àn en minut!
![]()
Jag har slut pÄ klockkontot nu sÄ ni Àr safe fram till att jag bestÀmmer mig för att sÀlja av lite.Du fÄr göra nÄgot Ät din impulskontroll, den förstör för oss andra!![]()
Snygg..skicka gÀrna nÄgra bilder pÄ den nÀr den fastnat pÄ armen ute i vÄrsolenBestÀllde en sÄn hÀr nyss
Perfekt sommar dinka
![]()
Tack!Snygg..skicka gÀrna nÄgra bilder pÄ den nÀr den fastnat pÄ armen ute i vÄrsolen![]()
Den visar vÀl hög eller lÄgtryck? PÄ sommaren Àr högtryck = bra vÀder medans det pÄ vintern Àr tvÀrt omBara en frÄga ang barometern, jag har att för mig att vid bra vÀder, sÄ ska barometern gÄ upp, och vid dÄligt vÀder sÄ ska den gÄ ner.. verkar som att min klocka gör motsatsen, var Àr korrekt eller hur kan jag korrigera detta? :/
![]()
Den visar vÀl hög eller lÄgtryck? PÄ sommaren Àr högtryck = bra vÀder medans det pÄ vintern Àr tvÀrt om
Tack för att du kalibrerar kompassen med jÀmna mellanrum!
Casio barometer Àr inte sÄ pÄlitliga ifall man rör sig i höjd mycket.Bara en frÄga ang barometern, jag har att för mig att vid bra vÀder, sÄ ska barometern gÄ upp, och vid dÄligt vÀder sÄ ska den gÄ ner.. verkar som att min klocka gör motsatsen, var Àr korrekt eller hur kan jag korrigera detta? :/
![]()
Just nu visar den 1015, tog Ă€ven bild samt pĂ„ hur vĂ€dret Ă€r just nu...(vÀÀldigt soligt ute)Det berör pĂ„... Har man badat med klockan, varit inomhus, i köpcentret, i bilen en lĂ€ngre stund eller nĂ„n annanstans som kan orsaka för snabbt tryckfall eller uppgĂ„ng kan göra att barometerpunkter ânollstĂ€ller sigâ och det visas bara en eller tvĂ„ punkter Ă€ven om det Ă€r stadigt vĂ€der hela dagen. Inget att oroa sig för, om nĂ„n timme visar den rĂ€tta vĂ€rden
@Dan1jel vad visar barometer för lufttryck?
Schnyggt alltsÄ!!Camo day!
![]()
GÄ in pÄ följande sida och leta upp en flygplats i din nÀrhet. PÄ METAR:n stÄr lokalt lufttryck kalibrerat till MSL, dvs om du stÀller in lokalt lufttryck i din altimeter sÄ ska höjden i instrumentet visa flygplatsens höjd över havet. Om du befinner dig nÀra havsytan sÄ kan du kalibrera lufttrycket i klockan till det som stÄr i din lokala METAR men om flygplatsen befinner sig betydligt högre Àn MSL sÄ ska lufttrycket i klockan vara mindre Àn ca 1 hPa per 30 fot som klockan befinner sig över havet. Ett exempel: Du Àr nÀra en flygplats som befinner sig 300 fot över havet och flygplatsens METAR rapporterar ett tryck pÄ 1023 hPa. DÄ ska din klocka om den Àr korrekt kalibrerad visa ett tryck pÄ ca 1013 hPa. Om du befinner dig nÀra havsnivÄ i nÀrheten av en flygplats ska trycket i din klocka vara detsamma som rapporteras i din lokala METAR.Just nu visar den 1015, tog Àven bild samt pÄ hur vÀdret Àr just nu...(vÀÀldigt soligt ute)![]()
Jag har nyss bestĂ€llt en full metal i guld. Ăr man dum i huvet dĂ„ och bör byta till en silver? nĂ„gon som vet hur tuff coatingen Ă€r? Det kommer inte vara en vardagsklocka.
tankegĂ„ngen var, âska jag ha en i metall kan den lika gĂ€rna vara guldâ