• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Kommer nog inte hinna sĂ€tta ihop klockan innan nĂ€sta vecka men har fĂ„tt hem de blĂ€strade delarna nu sĂ„ hĂ€r kommer lite fler bilder. Är sĂ„ jĂ€kla nöjd med finishen, det Ă€r ju sĂ„ hĂ€r de borde se ut frĂ„n fabrik! :hungry:
E06A7AAB-E011-48CA-ADF5-3B130179A638.jpeg
BE8DF52E-2D93-43DF-ADB5-925B577C91D1.jpeg
0B8D8EC3-32D8-4268-92F5-1470CC1A0030.jpeg
2C4EC363-451A-4F7E-8D1F-38AF88E36404.jpeg
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Kommer nog inte hinna sĂ€tta ihop klockan innan nĂ€sta vecka men har fĂ„tt hem de blĂ€strade delarna nu sĂ„ hĂ€r kommer lite fler bilder. Är sĂ„ jĂ€kla nöjd med finishen, det Ă€r ju sĂ„ hĂ€r de borde se ut frĂ„n fabrik! :hungry:
E06A7AAB-E011-48CA-ADF5-3B130179A638.jpeg
BE8DF52E-2D93-43DF-ADB5-925B577C91D1.jpeg
0B8D8EC3-32D8-4268-92F5-1470CC1A0030.jpeg
2C4EC363-451A-4F7E-8D1F-38AF88E36404.jpeg
Ser ju riktigt kul ut :). Personligen skulle jag behĂ„lla borstningen pĂ„ ovansidan och poleringen pĂ„ sidan av bezel. Även den lilla polerade fasningen pĂ„ lĂ€nken. Men kul mod, och garanterat ensam om den :)
 

Daion

Panerai
2-Faktor
Ja, jag vet inte. Men fick besked att de bÄda skulle komma och bestÀllde sÄledes bÄda tvÄ. Butiken hade fÄtt det bekrÀftat frÄn sin kontakt pÄ Casio. Men fick meddelande idag att sÄ inte var fallet. Jaja, inte mycket att hÀnga lÀpp för. FÄr vara glad över den nya silverstÄlisen istÀllet. :)
FortsÀttning pÄ min bestÀllning...
Tog mig till butiken dagen efter dÀr de bad sÄ mycket om ursÀkt fastÀn det inte var deras fel men de var ledsna att de gett mig fel besked. De plockade fram boxen med min silverfÀrgade och hade inte ens velat öppna kartongen utan lÄtit det vara sÄ jag skulle fÄ göra det. :)
Blev sÄld direkt, gillar den skarpt. Men sÄ fick jag höra att Casio hade skickat en guldfÀrgad oxÄ av misstag vilken butiken packat för att sÀnda tillbaka. Blev nyfiken och fick kolla pÄ den och slog till o impulsköpe den oxÄ. Blev som en bonus för den uteblivna DLCn.
Men ja, jag vet inte riktigt om jag och guld gÄr ihop riktigt, Àr lite osÀker redan fast jag inte haft den pÄ pÄ handleden mer Àn i affÀren nÀr de ordnade till rÀtt lÀngd pÄ lÀnken.
Vi fÄr se om den kanske fÄr flytta. :)
 

Writer136

Panerai
Fler Àn mig som vÀntar pÄ sina stÄlisar frÄn globen? Vart har ni som fÄtt hem era köpt?
OtÄlig haha
 

snajgel

Panerai
Fler Àn mig som vÀntar pÄ sina stÄlisar frÄn globen? Vart har ni som fÄtt hem era köpt?
OtÄlig haha
Samma hÀr, snackade med dom förra veckan. Tror dom fick 7st i första batchen och jag (som stÄr ganska lÄngt ner pÄ listan) ska inte förvÀnta mig nÄgon innan Juni.
 

Code

AKA Vincent B
Dagens..:) En frÄga nÄn mer som ibland har problem med att hitta signalen (radiosignalen)? Ibland synkar min ibland inte. Fast gÄr ju och synka via appen..
20180504_093544.jpg
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
BÀsta synkning brukar ske pÄ natten mellan 02-05. Solsken Àr tydligen störande för radiovÄgor... Samma problem med alla Radiosynkade modeller. GPS ftw :D
AlltsÄ jag tycks ha ett dunderlÀge vid ett av mina fönster. Dom synkar (nÀstan) alla pÄ 10 sekunder. Det Àr bara gulfmastern som behöver en hel natt och flera försök.
 
Kollade lite pÄ deras sida men de hade inga uppe men kanske skulle slÄ en signal :)

Hittade min i butiken, de hade precis fÄtt in den och inga pÄ lista sÄ jag hade superflyt. SÄ tror de bara sÀljer den i butik, vÀrt att slÄ en signal! Notera att jag hittade min i butiken i Gbg, antar att de har/har haft den i Sthlm med :)
 

Code

AKA Vincent B
PÄtal om att hitta "signal". Min hittade signalen nÀr jag varit ute och haft klockan pÄ armen. Visste inte den kunde det? StÄr " RCVD" pÄ tavlan..:)
20180504_134109.jpg
 
Topp