• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Derix

Patek
2-Faktor
GWG-Friday, tydligen :pompus:
IMG_4004.jpeg
 

roloj

Cartier
2-Faktor
Du behöver ett verktyg för att trycka ut det gamla glaset och pressa dit det nya. Du kan ÄteranvÀnda packningen.
TÀnk ocksÄ pÄ att solarmodeller Àr knepigare. PÄ gmw-b5000 gÄr det tex bra att pressa ut glaset om man lÄter bli att trycka pÄ solpanelen. PÄ gwm5610 tror jg att panelen Àr fastlimmad pÄ glaset och hur man gör dÄ vet jag inte...

Har bara bytt glas sjÀlv en gÄng. DÄ anvÀnde jag inga riktiga urmakarverktyg utan löste det med tving, lego och eltejp istÀllet.

9F1C4149-5C11-413C-B398-AF853F8F4DBC.jpeg 9B2A1BE3-C81F-4F02-9057-D4BD7E7EBCCB.jpeg
 

L&W

Vacheron
2-Faktor
TÀnk ocksÄ pÄ att solarmodeller Àr knepigare. PÄ gmw-b5000 gÄr det tex bra att pressa ut glaset om man lÄter bli att trycka pÄ solpanelen. PÄ gwm5610 tror jg att panelen Àr fastlimmad pÄ glaset och hur man gör dÄ vet jag inte...

Har bara bytt glas sjÀlv en gÄng. DÄ anvÀnde jag inga riktiga urmakarverktyg utan löste det med tving, lego och eltejp istÀllet.

9F1C4149-5C11-413C-B398-AF853F8F4DBC.jpeg 9B2A1BE3-C81F-4F02-9057-D4BD7E7EBCCB.jpeg
Har inte bytt glas pÄ GW-M5610 men har för mig att det Àr precis som pÄ Kingen dÀr solpanelen (en glasskiva) sitter bakom glaset och det Àr dubbelhÀftande tejp mellan glasskivorna och caset. Man vÀrmer upp caset trycker ut bÄda försiktigt.
 
Senast Àndrad:

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
jo det Àr klart.

Om nÄgon Àr mer insatt eller vill prova att byta visare sÄ Àr det bara hojta till =)
Jag rengjorde min GWG-1K och plockade ut modulen. Det Àr ett ganske sÄ pilligt jobb och dessutom sÄ fick jag aldrig rÀtt pÄ lufttryckssensorn nÀr jag satte tillbaka den. HöjdmÀtare och barometer funkar inte lÀngre tyvÀrr. Det stÄr pÄ min todo-list att fixa det men det har vÀldigt lÄg prio. Det Àr alltsÄ pilligt och lite riskabelt att grÀva sÄ djupt i klockan. Men sÀkert fullt möjligt.
 

Skumbomb

Omega
De Àr de som gör den sÄ bra att den inte har vita visare i mitt tycke.
Jag Àr rÀtt chockad dÄ jag lider av en ögonsjukdom ser max 4 e raden pÄ syntavlan en bra dag, fick inte ens körkort och jag har haft jÀtte svÄrt med lÀsbarhet pÄ klockor.
Nu till poĂ€ngen, denna GWG Ă€r ju hur lĂ€tt som helst att lĂ€sa avđŸ€”
Den silvriga mrg n med koppar detaljer dĂ€remot den Ă€r hemsk att lĂ€sa av och den sĂ„ldes pga av att jag inte kunde se tiden, dĂ€r kan vi snacka fel val av visare 😼 jag kunde leta efter visarna bokstavligen, men de försvann i tavlan i subdialsen mm
Kombon ihĂ„liga visare och val av fĂ€rg pĂ„ topparna Ă€r anledningen av problemet pĂ„ den. Gwg2k har solida visare vilket Ă€r bra om man ser dĂ„ligt👍

Ja alltsÄ i dagsljus Àr det ju inga problem. Men hela poÀngen Àr ju att kunna se tiden Àven i dÄligt ljus utan att behöva trycka pÄ knappen. Vidare sÄ Àr lumen inte mycket att hÀnga i granen. Jag var som sagt nöjd med GGB100 1A3 sÄ det fÄr nog bli ett byte till 1A3.
 

Derix

Patek
2-Faktor
Bra pris!
 
Topp