• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
FrĂ„n dagens allt för korta regnuppehĂ„ll đŸ«Ł

PXL_20230826_153303329.PORTRAIT.jpg
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
Lite sugen pÄ en svart casiok
 ju billigare desto bÀttre Àr vÀl melodin. Vad Àr det som gÀller numera pÄ dessa? BlÄtandsversionen? 40th jubileum? Gamla hederliga 2100?
 

L&W

Vacheron
2-Faktor

Flipper2

Rolex
Leaks pÄ kommande modeller.

OCW-T6000A-1A
OCW-T6000BR-1A
G-B001BE-1
GA-B001AH-6A
DW-B5600AH-6
MTG-B3000CXD-9A
GM-B2100LL-1A
GM-B2100PC-1A
GM-B2100BPC-1A
GMW-B5000BPC-1
GMW-B5000PC-1
GWG-B1000-1A4
GWG-B1000-1A
GWG-B1000-3A
MRG-B2000SG-1A
MTG-B2000YR-1A
GA-B001CY-1A
GA-B2100CY-1A
GM-B2100VF-1A
GBX-100RH24-1
GA-B2100FC-3A
GA-B2100FC-1A
GA-B2100FC-7A

GWG-B1000-3A 
 med BT ?
O, no
. nej nej nej
 đŸ˜±đŸ˜±đŸ˜±
 

Rotwang

Rolex
2-Faktor
GWG-B1000-3A 
 med BT ?
O, no
. nej nej nej
 đŸ˜±đŸ˜±đŸ˜±
Mitt problem med BT Àr inte tekniken som sÄdan utan att man pÄ klockan plockar bort instÀllningarna av vissa funktioner som sedan bara Àr Ätkomliga via Casios app och proprietÀra protokoll. Hur lÀnge kommer apparna hÄllas uppdaterade av Casio? Knappast i 40 Är framÄt i alla fall... I den kontexten Àr BT-tidssynk inte en ersÀttare för MB6.

Om G-shocks inte Àr tÄliga stand alone-enheter sÄ vad blir de dÄ? Vill de vara smartwatches (med en praktisk livslÀngd pÄ sÄdÀr tre Är) behöver de utmana Apple och Garmin och dÀr Àr Casio sÄÄÄ lÄngt efter.

BĂ€sta scenariot Ă€r att GWG-B1000 Ă€r en GG-B100 med TS och MB6 (vem försöker jag lura? 😂 ), mera troligt Ă€r vĂ€l en "budget" GWG-2k utan detta.
Är jag en bakĂ„tstrĂ€vande stofil? Hmm, heeelt oskyldig Ă€r jag vĂ€l inte. đŸ€Ł

Det finns en aspekt till med BT: I vissa miljöer och sammanhang Àr klockor med BT bannlysta, dÄ fÄr man klara sig utan klocka. Har sett mer Àn en gÄng personer titta ned pÄ sin tomma handled för att kolla tiden...
 
Senast Àndrad:

hepanter

Patek
Paneristi
2-Faktor
Mitt problem med BT Àr inte tekniken som sÄdan utan att man pÄ klockan plockar bort instÀllningarna av vissa funktioner som sedan bara Àr Ätkomliga via Casios app och proprietÀra protokoll. Hur lÀnge kommer apparna hÄllas uppdaterade av Casio? Knappast i 40 Är framÄt i alla fall... I den kontexten Àr BT-tidssynk inte en ersÀttare för MB6.

Om G-shocks inte Àr tÄliga stand alone-enheter sÄ vad blir de dÄ? Vill de vara smartwatches (med en praktisk livslÀngd pÄ sÄdÀr tre Är) behöver de utmana Apple och Garmin och dÀr Àr Casio sÄÄÄ lÄngt efter.

BĂ€sta scenariot Ă€r att GWG-B1000 Ă€r en GG-B100 med TS och MB6 (vem försöker jag lura? 😂 ), mera troligt Ă€r vĂ€l en "budget" GWG-2k utan detta.
Är jag en bakĂ„tstrĂ€vande stofil? Hmm, heeelt oskyldig Ă€r jag vĂ€l inte. đŸ€Ł

Det finns en aspekt till med BT: I vissa miljöer och sammanhang Àr klockor med BT bannlysta, dÄ fÄr man klara sig utan klocka. Har sett mer Àn en gÄng personer titta ned pÄ sin tomma handled för att kollat tiden...
Detta fick mig att reflektera. Om vi pratar om klockorna till exempel om 40 Är sÄ kommer ju i alla fall resinklockorna inte bli sÄ kul.
Ett exempel l en 5035 eller liknande kommer troligtvis sakna bezel, precis som de gamla dw5000. Vilket Àr trist
Titansquares, stÄlisar och denna mr-g tex kommer i alla fall troligtvis att hÄlla ihop i konstruktionen och originaldelarna sitta kvar med patina
Mjukvaran Àr som sagt en helt annan sak lite skrÀmmande att tÀnka pÄ en vintage g-shock.
PXL_20230827_052807805.MP.jpg
 
Senast Àndrad:

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Detta fick mig att reflektera. Om vi pratar om klockorna till exempel om 40 Är sÄ kommer ju i alla fall resinklockorna inte bli sÄ kul.
Ett exempel l en 5035 eller liknande kommer troligtvis sakna bezel, precis som de gamla dw5000. Vilket Àr trist
Titansquares, stÄlisar och denna mr-g tex kommer i alla fall troligtvis att hÄlla ihop i konstruktionen och originaldelarna sitta kvar med patina
Mjukvaran Àr som sagt en helt annan sak lite skrÀmmande att tÀnka pÄ en vintage g-shock.
PXL_20230827_052807805.MP.jpg

Resinet har uppgraderats sedan 80 talets modeller sÄ de bör hÄlla mkt bÀttre.
 

Derix

Patek
2-Faktor
21 minuter senare och den hÀr Àr fortfarande inte sÄld?!
 

hepanter

Patek
Paneristi
2-Faktor
21 minuter senare och den hÀr Àr fortfarande inte sÄld?!
Galet svÄrt att sÀlja klockor just nu, kÀnns som de flesta mÀrken rullar runt runt o bumpas
 
Topp