• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Urtyp

Audemars
DW-5700 med egen designad och printad bezel.
Print tid 48minuter, helt ok đŸ‘đŸ»
IMG_2153.jpeg
Fan va grymt! :cool: Finns det nÄgon bÀttre anledning att skaffa sig en 3D-printer?
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Fan va grymt! :cool: Finns det nÄgon bÀttre anledning att skaffa sig en 3D-printer?

NĂ€r man tittar pĂ„ nedanstĂ„endes priser för ersĂ€ttningsbezels sĂ„ kĂ€nns det som en bra investering 😂

 

ironcastle

Patek
2-Faktor
FĂ€rdigt, nĂ€stan. I god tid inför lördagen och dotterns 18-Ă„rsdag, hon som just hittade Supermario-filmen 😂

Till pÄ köpet Àndrades möbleringen ocksÄ.
Ska bygga ett övre plan ovanför de smÄ Malm- skÄpen. Men det blir ett senare projekt. Och sÄ ska vitrinskÄpet sÀljas.
20240104_203707.jpg
20240104_203828.jpg
 

Dusse

Cartier
2-Faktor
DW-5700 med egen designad och printad bezel.
Print tid 48minuter, helt ok đŸ‘đŸ»
IMG_2153.jpeg
Var ju tvungen att testa om det gick att printa en lĂ€nk. Jo men absolut, de va inga problem! LĂ€nken Ă€r printad i tvĂ„ delar, integrerade ”stift” som hĂ„ller ihop lĂ€nkarna. Egen design pĂ„ den med 😁
IMG_2162.jpeg
IMG_2163.jpeg
IMG_2164.jpeg
IMG_2165.jpeg

Nice! Antar du utmaningen att köra hemsnickrad i OWG March?
TĂ€nkte jag skulle göra det 😃
Tack! Haha ja kanske det đŸ«ŁđŸ˜†
 

ekke

Panerai
2-Faktor
Var ju tvungen att testa om det gick att printa en lĂ€nk. Jo men absolut, de va inga problem! LĂ€nken Ă€r printad i tvĂ„ delar, integrerade ”stift” som hĂ„ller ihop lĂ€nkarna. Egen design pĂ„ den med 😁
IMG_2162.jpeg
IMG_2163.jpeg
IMG_2164.jpeg
IMG_2165.jpeg


Tack! Haha ja kanske det đŸ«ŁđŸ˜†
FrĂ€nt med lĂ€nk ✌
Inser att jag nog mĂ„ste starta mitt bygge a.s.a.p. TĂ€nkte göra en monocoque i kolfiberarmerat och skippa orginalcase och glas. FĂ„r se om det gĂ„r. Kanske fĂ„r skicka till @ironcastle för trycktest? 😉
Hade tÀnkt köra TPU-band men nu blev man ju inspirerad till att testa lÀnk...
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
FrĂ€nt med lĂ€nk ✌
Inser att jag nog mĂ„ste starta mitt bygge a.s.a.p. TĂ€nkte göra en monocoque i kolfiberarmerat och skippa orginalcase och glas. FĂ„r se om det gĂ„r. Kanske fĂ„r skicka till @ironcastle för trycktest? 😉
Hade tÀnkt köra TPU-band men nu blev man ju inspirerad till att testa lÀnk...
Det gĂ„r sĂ„ bra, sĂ„ bra! Skicka hit bara! 🙂
 

Dusse

Cartier
2-Faktor
FrĂ€nt med lĂ€nk ✌
Inser att jag nog mĂ„ste starta mitt bygge a.s.a.p. TĂ€nkte göra en monocoque i kolfiberarmerat och skippa orginalcase och glas. FĂ„r se om det gĂ„r. Kanske fĂ„r skicka till @ironcastle för trycktest? 😉
Hade tÀnkt köra TPU-band men nu blev man ju inspirerad till att testa lÀnk...
LĂ„ter ju asffrĂ€nt!😄
En kombilÀnk med vissa lÀnkar i TPU för extra komfort?
Har ocksĂ„ nĂ„t liknande som jag vill göra men har inte hittat donator klockan Ă€nnu 🙄
 
Topp