Allt är ju relativt men tycker dessa är prisvärda fortfarande jämfört med mycket annat i samma stil från den tidseran (läs Heuer)Underbar, en av mina all-time favourites. Suktat länge efter en sådan, men för snål
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Allt är ju relativt men tycker dessa är prisvärda fortfarande jämfört med mycket annat i samma stil från den tidseran (läs Heuer)Underbar, en av mina all-time favourites. Suktat länge efter en sådan, men för snål
Ja, håller med, hade jag sålt av allt billigt kunde jag säkert köpt flera stycken Känns som en rätt trygg investering jämfört med en låda dussinmärken.Allt är ju relativt men tycker dessa är prisvärda fortfarande jämfört med mycket annat i samma stil från den tidseran (läs Heuer)
Ser ut som ett stiftankarverk utan juveler (pin pallet/pin lever) så säkerligen en lite billigare modell. Går den att nollställa eller är det bara start och stopp? Nackdelen med att starta och stoppa urverket är ju att klockan ’saktar sig’ varje gång man tar tiden. Riktigt fin, tror inte de är jättevanliga då verket slits mer då det saknar juveler. Kul att få se!Mer ”stoppur” än chrono, man stannar och startar verket!
Men mycket charm iallafall!
Chelco på tavlan Basis bak,
Jag har ingen mer koll på vad och varför, om det var fattigmans model?
Har bara start och stopp ingen återställning, undrar när de är ifrån.Ser ut som ett stiftankarverk utan juveler (pin pallet/pin lever) så säkerligen en lite billigare modell. Går den att nollställa eller är det bara start och stopp? Nackdelen med att starta och stoppa urverket är ju att klockan ’saktar sig’ varje gång man tar tiden. Riktigt fin, tror inte de är jättevanliga då verket slits mer då det saknar juveler. Kul att få se!
Snyggt fickur. Stilrent och klassiskt.1/4: Arco
2/4: Skindiver
3/4: Tissot WorldTimer
4/4: City
5/4: Sicura
6/4 Gallet Multichron
7/4: Tissot Antimagnetique
8/4: Tissot Automatic
9/4: Omega Seamaster "Recife"
10/: 18k biff med 18k ris
11/4: Zodiac Red dot night Diver
12/4: Revue Sport med Hilton på tavlan
13/4: Swatch "Black Friday" från 1989
14/: 18k Eska
15/4: Nomos Metro 38 Datum
16/4: Omega med tropical gilttavla
17/4: Helvetia Depthometer Depth gauge
18/4: Swatch "Grand Prix"
19/4: G-Shock
20/4: Technos fickur. Räknas fickur? Tycker det är snyggt iaf
Skulle gissa sent 30-tal eller 40-tal (mest troligt) baserat på tavlan och de fasta bandstiften, men är absolut ingen expert. Tror att ’vanliga’ stiftankarverk producerades rätt länge, i slutändan ofta med en juvel för bättre precision, då de var billiga och är mindre beroende av exakta toleranser i gånghake. Men, inget som ’etablerade hus’ använde sig av.Har bara start och stopp ingen återställning, undrar när de är ifrån.
Står swiss made med ser jag, trodde jag inte!
Sökte i mitt gmail, köptes på tradera 2018, och så köpte jag något verk på EBay med. Men minns inte vad som jag bytte, och som du aktivera inga juver.
1 april: Christopher Ward Super Compressor
2 april: Monchard Oceantimer
3 april: Tissot Seastar Navigator
4 april: Reverie (Fransk mikrobrand)
5 april: CW C60 Trident pro
6 april: Vostok Amphibia.
7 april: Obris Morgan Nautilus brons
8 april: Vostok
9 april: UN Maxi Marine Diver
10 april: Seiko 7n42-0bx0
11 april: Glycine Airman dubble twelwe
12 april Yema superman mysterious blue
13 april: Poljot kronograf
14 april: Glycine Combat sub brons
15 april: Slava
16 april: Squale 1545/20 atmos "Mikrotråd edition"
17 april: Sicura "1968"
18 april: Röd ryss "Komandirskie"?
19 april: MeisterSinger Chronoskop
20 april: Bulova Accu-Swiss
21 april: Vostok Orange-mod
Lyser upp Österlen idag
En Vostok, något moddad av annan KS-medlem
Jag blir alltid lite gladare när jag sätter denna på armen. Det räcker som skäl till att den stannar kvar hos mig
Borde vara vanligare med fina gåvor. Tänker som alternativ till bonus. På bonus är det ju bisarr skatt1/4 Rolex Expl II 16570
2/4 GS SBGA413
3/4 Omega Seamaster PO 2500
4/4 Omega Polaris 32mm analogue Quartz
5/4 Omega SMP300 Bond 50years LE
6/4 Omega Speedy X-33 Gen1
7/4 Breitling Cosmonaute Serie Speciale
8/4 Omega, 2139-10
9/4 Omega PO Bond Quantum of solace LE
10/4 JLC Extreme World Chrono
11/4 S&S UTC Skydiver Black Night
12/4 leCoultre Futurematic E501
13/4 Omega Speedy Schumacher World Champion 2001 LE
14/4 Suunto Elementum Terra
15/4 LeCoultre Memovox 1954
16/4 Tag Heuer Aquagraph
17/4 JLC Memovox E855 "1960"
18/4 S&S Landsort D1
19/4 Omega Seamaster, Chrono Quartz ”Albatross”
20/4 Omega Speedy FOIS Sedna
21/4 Breitling Chronospace
22/4 LeCoultre Memovox 3015 (Ford)
Så var det dags all få upp mina zombiekids. Lite äggröra brukar funka på dottern.
Denna gubbtorsdag får ytterligare en Memovox tjänstgöra. Fordloggans färger har bleknat på min och jag har tyvärr inte box och papper. Boxen var riktigt häftig då den även innehöll en Longinesklocka till frugan(klipper in en lånad bild). Dessa ur var en belöning från Henry Ford II till de bästa säljledarna i koncernen 1955.