Bara att hoppa in retroaktivt!Kul tråd detta!
Missade ju tyvärr starten, annars hade jag inte haft några problem att fylla flera månader.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bara att hoppa in retroaktivt!Kul tråd detta!
Missade ju tyvärr starten, annars hade jag inte haft några problem att fylla flera månader.
Jag nöjer mig med att stå bredvid och beskåda paraden. Är mer på tårna nästa gång.Bara att hoppa in retroaktivt!
Ser framemot!Jag nöjer mig med att stå bredvid och beskåda paraden. Är mer på tårna nästa gång.
Bra samling ändå. Många fina.
Har nog inga fler
...för tillfället.
Bra samling ändå. Många fina.
Nästa år kan du tyvärr vara smittad och kan vara med på ett sånt här jippo
Kul att se din Olma vid liv! Jag har en identisk som ligger och väntar på kärlek... Tuff modell.1/4 Tudor 9411/0 .
2/4 Rolex Day-Date 18238 .
3/4 Breitling Chronomat A13050.1
4/4 Datejust 16220.
5/4 Tag Heuer 2000 Automatic.
6/4 Omega Speedmaster Professional 3560.50, Apollo 11 30th anniversary.
7/4 OLMA.
Alla ska vi ner i G-shock träsket nån gång så lika bra att ta det nu.1/4 Certina Argonaut
2/4 Titus Calypsomatic
3/4 Rolex Explorer 1 1016
4/4 Färgglad Swatch
5/4 Vulcain Cricket
6/4 Omega Speedmaster 105.003-65
7/4 Casio G-shock square svart
Digitalonsdag. Äger inte så många digitalare men det är ett område som jag känner att jag kunde fastna i åtminstone för ett tag. Finns massor av roliga modeller och det är hyfsat billigt. Få se om 30WGApril kommer hjälpa att öka på mitt bestånd av digitalare
4/4 - Darwil dykare
5/4 - Tissot Tissonic
6/4 - Seiko 6139-7070
7/4 - Seiko 7A38-704C
Har varken renodlade digitalare med LCD eller jump hours i samlingen, får ordnas. Har även jag tänkt köpa en G-Shock sedan urminnes tider. Får se om det blir av innan månaden är över.
Får köra en krystad variant av temat. Kvartsklockan innehåller digitala kretsar, så det blir kvarts på onsdagar framöver Börjar med en 7A38, världens första analoga kvartskronograf. Denna från februari 1984. Finns i en uppsjö varianter och är en av mina favoritmodeller, har tre olika. Denna kör jag inte så ofta så passar på att lufta den nu
Det vore kul, tycker att det är bra att du satte ett grundförslag så att det fanns något att köra på direkt om man inte hunnit fundera - tack!Snyggt tänkt.
Nästa år får vi rösta fram temadagar i god tid.
Har nog inga fler
...för tillfället.
Torsdagar är gubbklockedag. Kommer faila på den imorgon känner jagBäst att fråga redan idag. Ngn som har ngt trevligt förslag på tema för morgondagen?
Det är ju en bra idé men vad är egentligen en gubbklocka idag? Känns som ett moving target. Vad kategoriserar du som gubbklocka?Torsdagar är gubbklockedag. Kommer faila på den imorgon känner jag
Jag hänvisar bara till @TibbeTabb 's kategorier, finns tidigare i tråden. 50-70-tal var också ett kriterie på gubbklockaDet är ju en bra idé men vad är egentligen en gubbklocka idag? Känns som ett moving target. Vad kategoriserar du som gubbklocka?
Det är ju en bra idé men vad är egentligen en gubbklocka idag? Känns som ett moving target. Vad kategoriserar du som gubbklocka?
Alla mina teman är öppna för väldigt vid tolkning. Jag kör GubbklocksTorsdag som några i KS vintagedel titulerar gamla bruksur. Men tolkningen är helt fri.Jag hänvisar bara till @TibbeTabb 's kategorier, finns tidigare i tråden. 50-70-tal var också ett kriterie på gubbklocka
Jag har redan valt en som jag känner passar. Jag hittade din lista och hakar påAlla mina teman är öppna för väldigt vid tolkning. Jag kör GubbklocksTorsdag som några i KS vintagedel titulerar gamla bruksur. Men tolkningen är helt fri.
Alla typer av ur kan ju faktiskt funka på en gubbe.
Som sagt. Kör vi nästa år igen så får vi ga en omröstning om temadagar innan. Kanske i god tid. Så vi har lite tid att fylla eventuella luckor.
Vad är fail för klocka?1/4 Atlantic Världsmästaruret
2/4 Certina DS2 SuperPH500M
3/4 Seiko Sumo Gen 1
4/4 fail
5/4 Synchron Military
6/4 fail
7/4 G-shock
Rycker det i den gamle batslap-handen?Vad är fail för klocka?