S
Staafen
Guest
Lite men jag har blivit för fet för läderbyxorna.Rycker det i den gamle batslap-handen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Lite men jag har blivit för fet för läderbyxorna.Rycker det i den gamle batslap-handen?
Kul! En sån hade jag en stund ifjol. Köpte den på Kaplans men sålde vidare den på forumet. Titan var det nya heta på den där tiden.Gubbklocka? Porsche Design by IWC. Från 80 talet. Titan. Relativt liten, finns en större variant.
8/4: Tissot Automatic1/4: Arco
2/4: Skindiver
3/4: Tissot WorldTimer
4/4: City
5/4: Sicura
6/4 Gallet Multichron
7/4: Tissot Antimagnetique
Har ingen Enicar själv, men har kommit fram till att just lumen är ngt jag gillar med dessa.1/4: Enicar MRO
2/4: Pierce ChronoDiver
3/4: Pierce Automatic Super Compressor
4/4: Nivada Automatic Compensamatic
5/4: Nivada Antarctic Aqua Line
6/4: Enicar Graphomatic
7/4: Enicar Automatic Digital Jump Hour
8/4: Enicar Automatic 25 Jewels DD
Ännu en gubbklockstorsdag och det här är riktigt gubbigt enligt mina barn, silverklocka på rasslig länk! Jag stortrivs med denna beater som jämnt ställer upp och finns där med helstålsboett och grymt pålitligt samt hyfsat exakt inhouse verk i form av ett AR 2167.
Inköpt för en billig slant på Tratten men så sjukt mycket klocka för pengarna och dessutom två-språkig dag-visning!
...och @Belmondo lumeplupparna innanför indexen!! Hade jag inte tänkt på förrän du nämnde det men vet inte om det är så vanligt just på Enicar faktiskt...?
Enicar Automatic 25 Jewels DD
Det förekommer som du beskriver det ibland men det finns ingen stringens mellan modellerna...har det bara på ett fåtal faktiskt!Har ingen Enicar själv, men har kommit fram till att just lumen är ngt jag gillar med dessa.
Kolla i klocklådan så ser du nog att de nästan alltid kör lume ytterst på 12-3-6-9 och innerst på övriga index
Jag kanske tog i och sade att det var vanligt, men kanske var mer på de modeller jag snöat in mest på, Sherpa Guide, Divette, Super Divette, Sherpa Ops etcDet förekommer som du beskriver det ibland men det finns ingen stringens mellan modellerna...har det bara på ett fåtal faktiskt!
Du kommer liksom att få se några fler Enicars från min sida i denna tråd, så du får i uppgift att notera när du hittar dessa lume-mönster!
You have a mission!Jag kanske tog i och sade att det var vanligt, men kanske var mer på de modeller jag snöat in mest på, Sherpa Guide, Divette, Super Divette, Sherpa Ops etc
Sorry om jag generaliserade, ska bli kul att se mer av resterande modeller med.
Haha, jag är med både på Göteborgshumorn och lumen. Just idag är jag stark1/4: Enicar MRO
2/4: Pierce ChronoDiver
3/4: Pierce Automatic Super Compressor
4/4: Nivada Automatic Compensamatic
5/4: Nivada Antarctic Aqua Line
6/4: Enicar Graphomatic
7/4: Enicar Automatic Digital Jump Hour
8/4: Enicar Automatic 25 Jewels DD
9/4: Enicar Sherpa Super-DIVETTE
Jaha, då var det dax för dykarfredag igen och jag har ju inte såå många av den varan men tänker köra så långt lagret räcker och annars kommer min egna twist på dykartemat att förstås den dagen det behövs!
För denna dykarfredag så blir det i alla fall en riktigt färgkaramell i form denna underbara och lagom stora klocka på 37 mm. Med Super Compressor-boett från EPSA och med de alltid lika coola dubbla kronorna....liksom kronorna på verket, om får köra lite göteborgshumårr!
Är du med @Belmondo?
Den här klockan bärs enkelt, går sjukt bra och sprider verkligen glädje och är en sann keeper. Köpt här på forumet av @Mr.Johansson och har genomgått en full service och lite fix sedan dess. För denna grå och trista dag ville jag lätta upp med ännu mer färg så därför blev det nato-band idag!
Enicar Sherpa Super-DIVETTE från 1969 med Enicars eget verk AR165C
Haha härligt att höra och tusen tack och det var ju en lågoddsare att du skulle gilla den här idag efter gårdagens utläggning!Haha, jag är med både på Göteborgshumorn och lumen. Just idag är jag stark
Makalöst läcker den där, blir skämspåse när man själv ska posta