Ref 2846-1 SC från 1954
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snyggt! När är din ifrån?Lillebror här.
58 om jag minns rättSnyggt! När är din ifrån?
Vart får man tag på det?Nytt i lådan, en härlig seamaster från -56. Är mycket nöjd slängde på ett nos BOR som kom med posten idag, en lyckad kombo
Vart får man tag på det?
Knappast 50-tal dock.Ingen, förutom @NiklasArvid och kanske @Patrik J? som har en kronograf i den boetten att visa?
Mycket bra!Knappast 50-tal dock.
@Gummo Du får ta hand om mig när jag sålt klart allt... kommer behöva terapi, mycket kanelbullar och kanske en kram?Glada nyheter! Jag sålde spontant den förra Omegan jag postade här (2846 cal 501) och köpte denna bumper av @virrooo
Perfekt timing var det dessutom när ruskigt snyggt schweiziskt ammoläder från @MickeJ anlände dagen efter klockan.
Jag föredrar egentligen 34mm men jag måste säga att denna också sitter riktigt bra på handleden. Efter service och glasbyte kommer det inte finnas mycket att klaga på... Dåligt inomhusljus tyvärr men här är en bild:
Tavlan syns tydligare på en bild som virrooo själv har tagit:
Härlig tvåtons.. är det en 36mm?Glada nyheter! Jag sålde spontant den förra Omegan jag postade här (2846 cal 501) och köpte denna bumper av @virrooo
Perfekt timing var det dessutom när ruskigt snyggt schweiziskt ammoläder från @MickeJ anlände dagen efter klockan.
Jag föredrar egentligen 34mm men jag måste säga att denna också sitter riktigt bra på handleden. Efter service och glasbyte kommer det inte finnas mycket att klaga på... Dåligt inomhusljus tyvärr men här är en bild:
Tavlan syns tydligare på en bild som virrooo själv har tagit:
Beklagar din sorg (och är evigt tacksam!)@Gummo Du får ta hand om mig när jag sålt klart allt... kommer behöva terapi, mycket kanelbullar och kanske en kram?
Tack Japp, 36mm. Lug to lug är 46mm vilket jag personligen tycker är aningen för långt för mina ytterst klena handleder men de är ju snygga iallafall. Tror att jag kommer vänja mig med det efter ett tag.Härlig tvåtons.. är det en 36mm?
Ser riktigt jävla bra ut! Synd om dig som måste putsa lite plexi AS!@virrooo Bjuder på en taskig bild på nytillskottet. Tavlan var i bättre skick än jag räknat med dock är glaset fullt med tunna repor så jag skulle behöva slipa och polera det lite för att framhäva tavlan.
Som tröst får jag bjuda på en till där missfärgningarna/skiten på tavlan framgår lite bättreSer riktigt jävla bra ut! Synd om dig som måste putsa lite plexi AS!
Beklagar din sorg (och är evigt tacksam!)
Tack Japp, 36mm. Lug to lug är 46mm vilket jag personligen tycker är aningen för långt för mina ytterst klena handleder men de är ju snygga iallafall. Tror att jag kommer vänja mig med det efter ett tag.
Äntligen ett bra band på min.
Tack.Vackert!
Vad är det för band?
//D
Får man fråga från vart?Tack.
Koläder, gjort i italien. Lät tillverka ett par olika.
Riktigt snyggt!Äntligen ett bra band på min.
Dra ett PMFår man fråga från vart?
Jag glömmer alltid att jag har tunna handleder, thats why.Riktigt snyggt!
Men om du lät tillverka - varför så långt?
Haha, lätt hänt!Dra ett PM
Jag glömmer alltid att jag har tunna handleder, thats why.
Ser trevlig ut, men flexlänken...Efter nytt glas och lite omvårdnad! Provar även flex för första gången – intressant minst sagt. Jag tror att jag gillar det