• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

50-tals Omega Seamaster

Feffe

Cartier
Ser trevlig ut, men flexlänken...
Hahah oroa dig inte... Den kommer paras med detta för det mesta:
Screenshot_20180114-121902_01.png

Flex köpte jag för skojs skull och tvekar på att jag kommer använda det mycket :)
 

JohanHLM

Rolex
Bra pris, men för tusan! Du som är gammal räv Borde väl beta bättre och skapa en riktigt säljes eller skicka ut pm till eventuella intressenter! ;)
Posten var av ren välvilja eftersom jag tror att det finns en del som följer denna tråden och letar efter just denna modellen. Därmed ville jag ge dessa intressenter en förtur.

Kanske dumt att ange pris m.m så jag justerade texten nu men eftersom du citerade mitt inlägg hjälper det föga :)

Menar du att det generellt är fel att göra på detta viset eller var det hur jag utformade posten? Själv skulle jag bli nöjd om någon lägger ut infon i i tråd jag följer innan klockan kommer ut på K&S men förvisso kanske det strider lite mot regelverket.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Posten var av ren välvilja eftersom jag tror att det finns en del som följer denna tråden och letar efter just denna modellen. Därmed ville jag ge dessa intressenter en förtur.

Kanske dumt att ange pris m.m så jag justerade texten nu men eftersom du citerade mitt inlägg hjälper det föga :)

Menar du att det generellt är fel att göra på detta viset eller var det hur jag utformade posten? Själv skulle jag bli nöjd om någon lägger ut infon i i tråd jag följer innan klockan kommer ut på K&S men förvisso kanske det strider lite mot regelverket.
Blir ju bli rätt störigt om alla skulle göra det i alla märkestrådar. Svårt med gränsdragningar så enklast är nog att inte tillåta några alls.
 

JohanHLM

Rolex
Blir ju bli rätt störigt om alla skulle göra det i alla märkestrådar. Svårt med gränsdragningar så enklast är nog att inte tillåta några alls.
Absolut, när du vänder det så förstår jag tankesättet. Plockar bort texten och lägger upp den på K&S precis som det ska vara.
Tycker att "Tråd där vi eftersöker vinatgedelar" är en bra tråd även om jag själv inte nyttjat den ännu så jag hoppas att det den typen av trådar kan få fortsätta och gärna öka.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Posten var av ren välvilja eftersom jag tror att det finns en del som följer denna tråden och letar efter just denna modellen. Därmed ville jag ge dessa intressenter en förtur.

Kanske dumt att ange pris m.m så jag justerade texten nu men eftersom du citerade mitt inlägg hjälper det föga :)

Menar du att det generellt är fel att göra på detta viset eller var det hur jag utformade posten? Själv skulle jag bli nöjd om någon lägger ut infon i i tråd jag följer innan klockan kommer ut på K&S men förvisso kanske det strider lite mot regelverket.
Jag Förstår att det var av ren välvilja då priset är väldigt fördelaktigt. Dock så finns det i reglerna att annonser enbart ska läggas ut på k&s och att jämföra när det är välvilja till att någon bara vill slippa lägga ut en säljes, inte har fått ihop 20 inlägg etc. Blir en jäkligt svår balansgång/gränsdragning när det Ska vara ok...

bättre då att bara dra ett pm till personer som skulle kunna vara intresserade och där Troligtvis någon nappar. Annars bara lägga ut en säljes efteråt?

Edit: haha what @Aurum said! :)
 

JohanHLM

Rolex
Jag Förstår att det var av ren välvilja då priset är väldigt fördelaktigt. Dock så finns det i reglerna att annonser enbart ska läggas ut på k&s och att jämföra när det är välvilja till att någon bara vill slippa lägga ut en säljes, inte har fått ihop 20 inlägg etc. Blir en jäkligt svår balansgång/gränsdragning när det Ska vara ok...

bättre då att bara dra ett pm till personer som skulle kunna vara intresserade och där Troligtvis någon nappar. Annars bara lägga ut en säljes efteråt?

Edit: haha what @Aurum said! :)
Tänkte tyvärr inte i de banorna när jag skrev det men texten är borta nu så jag hoppas alla är nöjda och glada :)
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Seemaster update!
Det har dykt upp ett likadant exemplar till som min 1956 ck2907/1 med "Seemaster"-typo på baklocket på internet.
Allt är identiskt, tavla baklock etc, den har serienummer 15.abc.670 och min har 15.abc.650 så bara 20 nummer emellan. Jag vet för lite om Omega-serials för att veta om det betyder att det finns minst 19 till därute?

Min
IMG_0326.JPG
FullSizeRender.jpg

den just upphittade med 20 nummer senare serial

seemaster2b.jpg
seemaster2d.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Seemaster update!
Det har dykt upp ett likadant exemplar till som min 1956 ck2907/1 med "Seemaster"-typo på baklocket på internet.
Allt är identiskt, tavla baklock etc, den har serienummer 15.abc.670 och min har 15.abc.650 så bara 20 nummer emellan. Jag vet för lite om Omega-serials för att veta om det betyder att det finns minst 19 till därute?

Min
IMG_0326.JPG
FullSizeRender.jpg

den just upphittade med 20 nummer senare serial

seemaster2b.jpg
seemaster2d.jpg
Attans, nu blev jag sugen på en igen...
 

Diogenes

Cartier
Seemaster update!
Det har dykt upp ett likadant exemplar till som min 1956 ck2907/1 med "Seemaster"-typo på baklocket på internet.
Allt är identiskt, tavla baklock etc, den har serienummer 15.abc.670 och min har 15.abc.650 så bara 20 nummer emellan. Jag vet för lite om Omega-serials för att veta om det betyder att det finns minst 19 till därute?

Min
IMG_0326.JPG
FullSizeRender.jpg

den just upphittade med 20 nummer senare serial

seemaster2b.jpg
seemaster2d.jpg

Åh, en av mina personliga absoluta favoriter som jag länge velat lägga vantarna på men aldrig lyckats. Kul att se att du har en. Om den mot förmodan någon gång vill lämna din låda @NiklasArvid eller du får nys om en broder, så får du gärna hinta.
 
Topp