Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Låter lovande, 3/3 rätt! Men vilken tråkig teaser...Äntligen, en 34a med skruvboett och hammarauto på ingång..snart får jag vara med här o ha det roligt
Hehe ja, den sög... Blir lite rädd att ge teasers med bilder då jag ofta nojjar för att jag gått på en mina.. Upptäcker det hellre när klockan landat...men här är en sneakpeak!Låter lovande, 3/3 rätt! Men vilken tråkig teaser...
Din jäv..Hehe ja, den sög... Blir lite rädd att ge teasers med bilder då jag ofta nojjar för att jag gått på en mina.. Upptäcker det hellre när klockan landat...men här är en sneakpeak!
Hehe tack!Din jäv..
Edit: grattis!
https://klocksnack.se/threads/dagens-vintageur.4400/page-1824#post-2185826Nu landade den här rackaren, ref C 2577 från ca -50. Måste bara skaffa något schysst band till den.
Någon som har något tips? Är det gris man ska satsa på?
Och hur mycket ska rotorn låta egentligen? Det låter som den smäller i rätt hårt när man skakar den, men dessa kanske inte hade hunnit få bromsande fjädrar än?
Va fan? Hittade du det ljusa?!NOS Emu
Yes, snyggt. Något sånt jag har in mind. Du specialbeställde väl, eller hur var det?https://klocksnack.se/threads/dagens-vintageur.4400/page-1824#post-2185826
Nåt i den stilen, men tan/honey hade jag kört på - matchar din tavla bättre än det taupe/grå jag har.
Japp, PM:a så får du kontaktuppgifter.Yes, snyggt. Något sånt jag har in mind. Du specialbeställde väl, eller hur var det?
Ser fin och ok ut, var lite svårt att se på tidigare bilder tycker jag. Din har ju inte applicerade index och därför är de tillrundade/polerade.Nu landade den här rackaren, ref C 2577 från ca -50. Måste bara skaffa något schysst band till den.
Och hur mycket ska rotorn låta egentligen? Det låter som den smäller i rätt hårt när man skakar den, men dessa kanske inte hade hunnit få bromsande fjädrar än?
Tack! Var precis inne och spanade på ett cordovanband från just den säljaren. Men tvärgående söm är snyggt det med så får fundera lite. Glassens är också grymt men ska nog försöka komma undan lite billigare.Ser fin och ok ut, var lite svårt att se på tidigare bilder tycker jag. Din har ju inte applicerade index och därför är de tillrundade/polerade.
Man kan ha gris, dock inget jag kör på mina. De @vaniljglass har är fina, men Rios och Fluco har cordovan som passar bra också. Lite sugen på att testa detta då jag gillar band med tvärgående söm. Det är vad de levererades med som nya om jag minns rätt. Det jag använt mest är ett rios cordovan.
https://www.ebay.co.uk/itm/ECHTES-JUCHTEN-UHRENBAND-18-20-mm-flach-Naht-Ton-in-Ton/141816263510?ssPageName=STRK:MEBIDX:IT&var=440921394151&_trksid=p2055119.m1438.l2649
Alla hammarurverk ska ha fjädrar. Den känns tydligt när hammaren når sina ytterlägen, men hör du ett metallklonk får du nog lägga undan den tills du öppnat.
Drar bara upp åt ena hållet så slår då hårdare åt det andra. Fjädrarna är dolda.Tack! Var precis inne och spanade på ett cordovanband från just den säljaren. Men tvärgående söm är snyggt det med så får fundera lite. Glassens är också grymt men ska nog försöka komma undan lite billigare.
Alright, fick för mig att de tidiga inte hade det av någon anledning. Ibland låter det något dämpat när rotorn når ytterläget och ibland hörs ett metallklonk, gissar att det kanske saknas en fjäder på ena sidan. Här är säljarens bild på verket
Ah. Ja det låter faktiskt inte som den slår i en fjäder åt ena hållet så är väl bäst att låta den åka på spa.Drar bara upp åt ena hållet så slår då hårdare åt det andra. Fjädrarna är dolda.
Har du ingen gummiboll att öppna boetten med? Dubbelhäftande tejp?Ah. Ja det låter faktiskt inte som den slår i en fjäder åt ena hållet så är väl bäst att låta den åka på spa.
Nä tyvärr inte, konstigt nog..Har du ingen gummiboll att öppna boetten med? Dubbelhäftande tejp?
Gratulerar till ett fint förvärv! Tycker kalvskinn i tan harmoniserar fint med tavlan.Nu landade den här rackaren, ref C 2577 från ca -50. Måste bara skaffa något schysst band till den.
Hmm, tycker att det är ganska likt det du har/hade? Så här såg annonsen ut:Va fan? Hittade du det ljusa?!
Ah det var visst det mörkare... de ljusa verkar han inte ha kvar längre Men det ser ju skitfint ut på klockan!Hmm, tycker att det är ganska likt det du har/hade? Så här såg annonsen ut:
Tack! Ja, blev inspirerad när jag såg dina bilder, och lite förvånad när jag hittade ett snarlikt på Ebay Antar att de har en hel del på lager av just denna sortAh det var visst det mörkare... de ljusa verkar han inte ha kvar längre Men det ser ju skitfint ut på klockan!
Mm jag hade ett i den nyansen förut som fick följa med vid en försäljning. Mysiga band, perfekt tunna och kul texturTack! Ja, blev inspirerad när jag såg dina bilder, och lite förvånad när jag hittade ett snarlikt på Ebay Antar att de har en hel del på lager av just denna sort
Fina men lite eleganta för dessa sportur kan jag tycka.Mm jag hade ett i den nyansen förut som fick följa med vid en försäljning. Mysiga band, perfekt tunna och kul textur
Är beredd att hålla med, ett gris är ju perfekt till dessa.Fina men lite eleganta för dessa sportur kan jag tycka.
Så kanske det är.. Det var definitivt tunnare än vad jag hade trott. Men men, jag tycker att kombinationen är fin ändå! Det må vara ett sportur men är ändå till utseendet dressigare än mina andra klockorFina men lite eleganta för dessa sportur kan jag tycka.
Svårt att avgöra, kanske bara behöver en ruckning.Hejsan,
Seamastern jag köpte ska enligt återförsäljaren vara servad. Har dock märkt att den saktar ner cirka 30 sekunder varje dag. Undrar om detta är "normalt" för en servad 50-tals Seamaster? Tänkte att det är bäst att fråga här innan jag hör av mig till återförsäljaren.
Tack på förhand!