• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

50-tals Omega Seamaster

De har jag nog aldrig tidigare sett, fler bilder?
DSC_0201-01.jpeg
DSC_0202-01.jpeg

Provade något nytt på min idag:
LRM_EXPORT_20180522_220545.jpg

Lite skojigt men vet inte vad jag tycker om kombinationen annars. Jag börjar inse att den större varianten av dessa Seamasters inte hör hemma på länk pga de långa luggarna som sticker ut förbi ändlänkarna. Jag gillar denna klocka rejält men suktar nog innerst inne efter en med den mindre boetten..

Provade något nytt på min idag:
LRM_EXPORT_20180522_220545.jpg

Lite skojigt men vet inte vad jag tycker om kombinationen annars. Jag börjar inse att den större varianten av dessa Seamasters inte hör hemma på länk pga de långa luggarna som sticker ut förbi ändlänkarna. Jag gillar denna klocka rejält men suktar nog innerst inne efter en med den mindre boetten..
Tycker inte någon av dem passar speciellt bra på länk. Ska isf vara den där svindyra varianten. 34 mm med skruvboett är koolast då de har de fetaste bandhornen och den boetten sitter lågt på handleden.

Tycker inte någon av dem passar speciellt bra på länk. Ska isf vara den där svindyra varianten. 34 mm med skruvboett är koolast då de har de fetaste bandhornen och den boetten sitter lågt på handleden.
En med den mindre boetten på BoR är det jag är sugen på, men annars håller jag nog med dig om att de hör hemma på läder/skinn

Denna boett på ca ~36mm är nästan lika lång (lug to lug) som min handled vilket innebär att den känns för stor.. Jag hade en 34mm Seamaster förut som hade perfekta dimensioner och jag börjar längta tillbaka lite

Min erfarenhet, iallfall på tradera, är att Omega Bumpers går för något lägre pris än en "vanlig" Omega Seamaster 60-tal. Andra kanske tycker annorlunda.
Oavsett... Detta är ju inget överpris. Köööp! ;)
Är också tveksam till ifall 60-tals Seamasters går billigare än 50-tals bumpers. Tycker att 6 000 är ett bra pris om man nu köper skicket. Tycker den ser schyst ut :)

Hur är det med 50tals Omegaklockor i allmänhet och Bumpers i synnerhet, funkar det att serva en? Jag menar finns reservdelar att tillgå mm?

Hur är det med 50tals Omegaklockor i allmänhet och Bumpers i synnerhet, funkar det att serva en? Jag menar finns reservdelar att tillgå mm?
Min erfarenhet är att det är fullt möjligt; har servat några samt fått några fixade (axel som håller ”hammaren” etc etc) i värsta fall finns gamla verk för en tusenlapp

Tillbaka
Topp