Inga bilder just nu men jag kan ju ta nån och posta..De har jag nog aldrig tidigare sett, fler bilder?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Inga bilder just nu men jag kan ju ta nån och posta..De har jag nog aldrig tidigare sett, fler bilder?
Tycker inte någon av dem passar speciellt bra på länk. Ska isf vara den där svindyra varianten. 34 mm med skruvboett är koolast då de har de fetaste bandhornen och den boetten sitter lågt på handleden.Provade något nytt på min idag:
Lite skojigt men vet inte vad jag tycker om kombinationen annars. Jag börjar inse att den större varianten av dessa Seamasters inte hör hemma på länk pga de långa luggarna som sticker ut förbi ändlänkarna. Jag gillar denna klocka rejält men suktar nog innerst inne efter en med den mindre boetten..
En med den mindre boetten på BoR är det jag är sugen på, men annars håller jag nog med dig om att de hör hemma på läder/skinnTycker inte någon av dem passar speciellt bra på länk. Ska isf vara den där svindyra varianten. 34 mm med skruvboett är koolast då de har de fetaste bandhornen och den boetten sitter lågt på handleden.
Min erfarenhet, iallfall på tradera, är att Omega Bumpers går för något lägre pris än en "vanlig" Omega Seamaster 60-tal. Andra kanske tycker annorlunda.Är inte detta väldigt billigt?
https://klocksnack.se/threads/grym-...umper-med-fat-lugs-och-skruvat-baklock.93062/
@Feffe
Konstigt. Jag har redan 2 men tyckte det var billigtMin erfarenhet, iallfall på tradera, är att Omega Bumpers går för något lägre pris än en "vanlig" Omega Seamaster 60-tal. Andra kanske tycker annorlunda.
Oavsett... Detta är ju inget överpris. Köööp!
Ja alltså, jag kan ju mycket väl ha fel. Min känsla när jag tittat på budgivningarna på tratten är dock att Bumpers inte är riktigt lika heta, men som sagt, vad vet jag.Konstigt. Jag har redan 2 men tyckte det var billigt
Är lite beroende på vad man tycker om skicket skulle jag säga.Är inte detta väldigt billigt?
https://klocksnack.se/threads/grym-...umper-med-fat-lugs-och-skruvat-baklock.93062/
@Feffe
Fortfarande underskattade i Sverige som tur är.Ja alltså, jag kan ju mycket väl ha fel. Min känsla när jag tittat på budgivningarna på tratten är dock att Bumpers inte är riktigt lika heta, men som sagt, vad vet jag.
Håller inte med där, men har ju inte heller stenkoll.Min erfarenhet, iallfall på tradera, är att Omega Bumpers går för något lägre pris än en "vanlig" Omega Seamaster 60-tal. Andra kanske tycker annorlunda.
Är också tveksam till ifall 60-tals Seamasters går billigare än 50-tals bumpers. Tycker att 6 000 är ett bra pris om man nu köper skicket. Tycker den ser schyst utMin erfarenhet, iallfall på tradera, är att Omega Bumpers går för något lägre pris än en "vanlig" Omega Seamaster 60-tal. Andra kanske tycker annorlunda.
Borde nog visa sig snart om jag har satt ett för lågt pris Med tanke på vad jag har lagt ner på den blir jag inte missnöjd om jag får den såld för 6'Är inte detta väldigt billigt?
@Feffe
Min erfarenhet är att det är fullt möjligt; har servat några samt fått några fixade (axel som håller ”hammaren” etc etc) i värsta fall finns gamla verk för en tusenlappHur är det med 50tals Omegaklockor i allmänhet och Bumpers i synnerhet, funkar det att serva en? Jag menar finns reservdelar att tillgå mm?
Funkat finfint för mig iaf.Hur är det med 50tals Omegaklockor i allmänhet och Bumpers i synnerhet, funkar det att serva en? Jag menar finns reservdelar att tillgå mm?
Har servat två stycken utan problemHur är det med 50tals Omegaklockor i allmänhet och Bumpers i synnerhet, funkar det att serva en? Jag menar finns reservdelar att tillgå mm?
Servat själv eller lämnat till urmakare?Har servat två stycken utan problem
Otydligt formulerat av mig. Sorry för det. Lämnat till urmakare.Servat själv eller lämnat till urmakare?
Fint fint! Bra jagat! Ref. på den?Ett års jakt är över...svart waffle m Breguet...visarna i lite osynk men annars finfin
C2576-8 cal 344, köpt i USFint fint! Bra jagat! Ref. på den?
Bra köpt! Följdfråga; år?C2576-8 cal 344, köpt i US
14 millioner så -54?Bra köpt! Följdfråga; år?
Mycket bra!Ett års jakt är över...svart waffle m Breguet...visarna i lite osynk men annars finfin