Ja lite tråkig kanske, blir nog roligare efter glasputs och nytt band och krona. Ser ju fin ut i boetten, men ja lite tråkig tavla.Nu hämtad.
Lite "Meh" men rätt fin...
Menmen den var väl billig vill jag minnas?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja lite tråkig kanske, blir nog roligare efter glasputs och nytt band och krona. Ser ju fin ut i boetten, men ja lite tråkig tavla.Nu hämtad.
Lite "Meh" men rätt fin...
Jag tyckte det - 4500. Men blir trött på mig själv. Visste att jag inte skulle tycka den var kul nog. Fine om jag då var lite semi-dealer och krängde dyrare, men det orkar jag inte ens göra. KlantskalleJa lite tråkig kanske, blir nog roligare efter glasputs och nytt band och krona. Ser ju fin ut i boetten, men ja lite tråkig tavla.
Menmen den var väl billig vill jag minnas?
Hehe ja tyvärr leder inte alla spontanköp till lycka. Men väljer du att inte behålla den får du ju iallafall tillbaka pengarna alla dagar, man har ju gjort värre köp som både är tråkiga och värde-lösaJag tyckte det - 4500. Men blir trött på mig själv. Visste att jag inte skulle tycka den var kul nog. Fine om jag då var lite semi-dealer och krängde dyrare, men det orkar jag inte ens göra. Klantskalle
Fin, men ett bättre band hade varit kanon.Tänkte kolla vad ni tycker om den här Omegan med 284 urverket från -58.
Ser inte ut som att den är fixad. Rätt cool patina!Fick precis hem denna, vad tror ni om tavlan?
Jag ser inga solklara tells på att något ser galet ut, men vad är fläckarna runt texten. Är det försök till ommålning, oxidering?
Ser inte ut som färgfläckar utan snarare som färglossning med lupp. Kan de va samma som @Ariste några sidor bak? Lysmassan ser rejält åldrad ut också.
Bilderna är såklart tagna i mycket starkt ljus
Ser ut som den börjat utvecklas som min i 14K.Fick precis hem denna, vad tror ni om tavlan?
Jag ser inga solklara tells på att något ser galet ut, men vad är fläckarna runt texten. Är det försök till ommålning, oxidering?
Ser inte ut som färgfläckar utan snarare som färglossning med lupp. Kan de va samma som @Ariste några sidor bak? Lysmassan ser rejält åldrad ut också.
Bilderna är såklart tagna i mycket starkt ljus
Riktigt häftig patina blir det ju!Ser ut som den börjat utvecklas som min i 14K.
Helt fantastisk! Hur länge har du haft den i din ägo?Tänkte kolla vad ni tycker om den här Omegan med 284 urverket från -58.
Tror det är en 2846 men kommer inte ihåg faktiskt...Riktigt häftig patina blir det ju!
Vad har du för ref, tror du att det är samma som min? Årtal? Verk?
Har ingen boettkniv så får tyvärr inte upp baklocket
Jo tack jag har haft den i 1 månad men inte riktigt klickat med den, så får se om jag behåller eller säljer.Helt fantastisk! Hur länge har du haft den i din ägo?
Börja med att sätt ett riktigt band på den ist för det där modesnöret. Riktigt fint ex som inte dyker upp så ofta.Jo tack jag har haft den i 1 månad men inte riktigt klickat med den, så får se om jag behåller eller säljer.
Ja 2846 verkar rimligt och ska isåfall vara cal 501
Tror det är en 2846 men kommer inte ihåg faktiskt...
Nej, tror min hade ljus tvåtonstavla. Tror din patina blir ännu coolare i och med den guldfärgade bakgrundenJa 2846 verkar rimligt och ska isåfall vara cal 501
Vet du om att din var blanksvart ursprungligen?
Fattar, ja den är förmodligen cool både som blanksvart och som välpatineradNej, tror min hade ljus tvåtonstavla. Tror din patina blir ännu coolare i och med den guldfärgade bakgrunden
Kronhalsen lär du inte behöva ta av men förmodar du menar bommen/kronaxeln? Den måste du ta av tillsammans med kronan. Du kommer även behöva gänglåsning för bra resultat. Ibland kan det ta mer än ett försök att så den i perfekt läge, men inte speciellt svårt.Tänkte köpa en original-krona till klockan ovan och hittade denna länken tidigare i tråden, är jag rätt ute då?
https://www.cousinsuk.com/product/omega-waterproof-crowns-05mm-over?code=42023SX
Hur svårt är det att byta själv? Tar man bara av krona+kronhals från verket, skruvar av krona från kronhalsen och skruvar på den nya sedan sätta tillbaka på verket igen?
Yes det var precis det jag menade, är inte så hajj på vad alla delar heterKronhalsen lär du inte behöva ta av men förmodar du menar bommen/kronaxeln? Den måste du ta av tillsammans med kronan. Du kommer även behöva gänglåsning för bra resultat. Ibland kan det ta mer än ett försök att så den i perfekt läge, men inte speciellt svårt.
Oerhört snyggTänkte kolla vad ni tycker om den här Omegan med 284 urverket från -58.
Ser jättefin ut. Synd att ni inte klickar.Tänkte kolla vad ni tycker om den här Omegan med 284 urverket från -58.
Jag gillar verkligen innehållet i din watchbox, välkommen!
Fin och jag tänkte köpa den, men lite stor och bandhornen lite smala och de saknar fasning.Jumbon är bra!
Och bärs riktigt fint!
De smala bandhornen beror väl på vad man jämför med, mot alla andra klockor från 50-talet utanför denna tråd är de riktigt tjockaFin och jag tänkte köpa den, men lite stor och bandhornen lite smala och de saknar fasning.
Jumbo-Seamasters är maffiga! Är det en ref 2657?Jumbon är bra!
Och bärs riktigt fint!
Yes, ref: 2657Jumbo-Seamasters är maffiga! Är det en ref 2657?