Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den mest ”rätta” 50-tals Seamastern skulle jag säga är de tidiga varianterna med skruvat baklock och bumper verkOj oj oj. Vilken tråd. Det är mycket att ta till sig. Tänkte själv ta en titt på Omega och 50 talet och införskaffa ett för årtiondet typiskt ur. Från 40talet blev det en Suverän då jag gillar 30T2 verket av någon anledning. Från 60 talet en Constellation med 561 verk. En stilla undran till alla här är ju vilket i er egen smak som är den mest tidstypiska varianten av Saemastern. Både i yttre utförande och urverk. Tack i övrigt för att ni visar upp era fina ur!
Vet du möjligtvis vilka referenser det skulle vara? Ser ofta 34’orna hyllas i detta sammanhangDen mest ”rätta” 50-tals Seamastern skulle jag säga är de tidiga varianterna med skruvat baklock och bumper verk
Har tyvärr dålig koll på referenserna, dessa jag pratar om finns både i 34mm och i jumboVet du möjligtvis vilka referenser det skulle vara? Ser ofta 34’orna hyllas i detta sammanhang
Oj oj oj. Vilken tråd. Det är mycket att ta till sig. Tänkte själv ta en titt på Omega och 50 talet och införskaffa ett för årtiondet typiskt ur. Från 40talet blev det en Suverän då jag gillar 30T2 verket av någon anledning. Från 60 talet en Constellation med 561 verk. En stilla undran till alla här är ju vilket i er egen smak som är den mest tidstypiska varianten av Saemastern. Både i yttre utförande och urverk. Tack i övrigt för att ni visar upp era fina ur!
Vet du möjligtvis vilka referenser det skulle vara? Ser ofta 34’orna hyllas i detta sammanhang
Grattis! Den på k/s som Wesslan18 nyligen sålde?Nytt in!
Tack! Stämmer braGrattis! Den på k/s som Wesslan18 nyligen sålde?
Snyggt köp, riktigt fin!Tack! Stämmer bra
Tavlan är ju inte lika fin som din men den dugerSnyggt köp, riktigt fin!
Din är riktigt fin den med. Intressant att de verkar ha lite olika boetter trots samma ref.Tavlan är ju inte lika fin som din men den duger
Snyggt. Jag tycker inte att bandet är för tunt till klockan. Kör själv tunna band till minProvar nya kläder. Kanske är bandet lite tunt.
Fin. Hade gärna ägt.Hämtade just ut denna 34a. Tavlan är riktigt bra!
Tack! Är mkt nöjd! Såklart lite synd med guld på stål, men satan vilken tavla. Originalglaset är spräckt så måste bytas men polerade lite ändå för att få skåda skönheten...Fin. Hade gärna ägt.
Helt otrolig! En dröm.Nyinkommen 2576 - en av de historier som gör denna hobby så kul; förre ägaren fick den av sin svärmor 2015 i samband med att han hjälpte dem att flytta in i en ny bostad i Montana, där de fann klockan kvarlämnad i en låda i förrådet av den som tidigare bott i huset och som var US senator
Riktigt fin klocka och kul proveniens!Nyinkommen 2576 - en av de historier som gör denna hobby så kul; förre ägaren fick den av sin svärmor 2015 i samband med att han hjälpte dem att flytta in i en ny bostad i Montana, där de fann klockan kvarlämnad i en låda i förrådet av den som tidigare bott i huset och som var US senator
Nyinkommen 2576 - en av de historier som gör denna hobby så kul; förre ägaren fick den av sin svärmor 2015 i samband med att han hjälpte dem att flytta in i en ny bostad i Montana, där de fann klockan kvarlämnad i en låda i förrådet av den som tidigare bott i huset och som var US senator
Nyinkommen 2576 - en av de historier som gör denna hobby så kul; förre ägaren fick den av sin svärmor 2015 i samband med att han hjälpte dem att flytta in i en ny bostad i Montana, där de fann klockan kvarlämnad i en låda i förrådet av den som tidigare bott i huset och som var US senator
Löjligt bra, grattis!Nyinkommen 2576 - en av de historier som gör denna hobby så kul; förre ägaren fick den av sin svärmor 2015 i samband med att han hjälpte dem att flytta in i en ny bostad i Montana, där de fann klockan kvarlämnad i en låda i förrådet av den som tidigare bott i huset och som var US senator