• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

50-tals Omega Seamaster

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
B72328DD-578D-41FC-9C6D-259D6D3F8F5A.jpeg
https://molequin.com/collections/smooth-calf-skin/products/smooth-cognac
 

Utvisaren

Patek
Oj oj oj. Vilken tråd. Det är mycket att ta till sig. Tänkte själv ta en titt på Omega och 50 talet och införskaffa ett för årtiondet typiskt ur. Från 40talet blev det en Suverän då jag gillar 30T2 verket av någon anledning. Från 60 talet en Constellation med 561 verk. En stilla undran till alla här är ju vilket i er egen smak som är den mest tidstypiska varianten av Saemastern. Både i yttre utförande och urverk. Tack i övrigt för att ni visar upp era fina ur!
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Oj oj oj. Vilken tråd. Det är mycket att ta till sig. Tänkte själv ta en titt på Omega och 50 talet och införskaffa ett för årtiondet typiskt ur. Från 40talet blev det en Suverän då jag gillar 30T2 verket av någon anledning. Från 60 talet en Constellation med 561 verk. En stilla undran till alla här är ju vilket i er egen smak som är den mest tidstypiska varianten av Saemastern. Både i yttre utförande och urverk. Tack i övrigt för att ni visar upp era fina ur!
Den mest ”rätta” 50-tals Seamastern skulle jag säga är de tidiga varianterna med skruvat baklock och bumper verk :)
 

MOL

Cartier
D2E8DAD2-FAE2-45EB-901C-F530952B25B6.jpeg
Skulle säga denna (2577) och motsvarande med sub sekund (2576) är basen (bild från Omega.com)
Oj oj oj. Vilken tråd. Det är mycket att ta till sig. Tänkte själv ta en titt på Omega och 50 talet och införskaffa ett för årtiondet typiskt ur. Från 40talet blev det en Suverän då jag gillar 30T2 verket av någon anledning. Från 60 talet en Constellation med 561 verk. En stilla undran till alla här är ju vilket i er egen smak som är den mest tidstypiska varianten av Saemastern. Både i yttre utförande och urverk. Tack i övrigt för att ni visar upp era fina ur!
 

Sills

Omega
Riktigt snygga klockor och tack för era fina bilder! Ska ta och lusläsa denna tråd då jag är riktigt sugen på en vintage seamaster som nästa klocka.
 

MOL

Cartier
A02ADBC7-FD59-4FD6-9F38-111A8FCC688E.jpeg
Nyinkommen 2576 - en av de historier som gör denna hobby så kul; förre ägaren fick den av sin svärmor 2015 i samband med att han hjälpte dem att flytta in i en ny bostad i Montana, där de fann klockan kvarlämnad i en låda i förrådet av den som tidigare bott i huset och som var US senator
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
A02ADBC7-FD59-4FD6-9F38-111A8FCC688E.jpeg
Nyinkommen 2576 - en av de historier som gör denna hobby så kul; förre ägaren fick den av sin svärmor 2015 i samband med att han hjälpte dem att flytta in i en ny bostad i Montana, där de fann klockan kvarlämnad i en låda i förrådet av den som tidigare bott i huset och som var US senator

Den var ruggit bra! Stort grattis!
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
A02ADBC7-FD59-4FD6-9F38-111A8FCC688E.jpeg
Nyinkommen 2576 - en av de historier som gör denna hobby så kul; förre ägaren fick den av sin svärmor 2015 i samband med att han hjälpte dem att flytta in i en ny bostad i Montana, där de fann klockan kvarlämnad i en låda i förrådet av den som tidigare bott i huset och som var US senator

Den där är ju stört bra!

Grattis - kul historia och tjingpax om du får för dig att sälja! :)
 

Utvisaren

Patek
Riktigt fina ur. Slår mig att det är exakt samma typ av visare på flera Grand Seiko och det är en starkt bidragande orsak till att jag gillar dem med!
 
Topp