• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

50-tals Omega Seamaster

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jo, jag har lite blandade märken av både det ena och det andra. Tro mig jag har plöjt hela chrono24 mfl med olika inställningar för att hitta inspiration och olika roliga alternativ. Bulova och Hamilton har ju tex en del som designmässigt är fina till riktig överkomliga priser. Men, just nu fiskar jag främst efter Omega 50-tal. :)

Ser okej ut, bortsett från att det är fel krona.
https://www.tradera.com/item/356552245?utm_source=ios&utm_medium=link&utm_campaign=share
562CB005-6053-43D3-8DB7-2B1D9AFC4981.jpeg
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Stålindex gör den 100% hårdare, riktigt bra. Gör det nån skillnad på hur den bär med länk vs läder? Tittar avundsjukt på dessa men 34an på läder blir allför liten på min handled. Kanske värt att testa med länk/BoR?
Jag tycker nog den upplevs aningen större på läder än med länk, oavsett oyster eller bor, men kanske jag som inbillar mig. Mycket är tack till de bl.a de bredare bandhornen. Sen har inte alla referenser i 34mm måttet samma bredd på bandhornen. En tidigare jag ägde känns absolut mindre än denna.
C66906A0-198E-441C-A942-31CCCB2D9431.jpeg
B0774B52-2236-47D2-8B9A-D905A9F50ED7.jpeg
BBCF606B-3E97-4D62-A5CA-FDC666F66562.jpeg
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Vet inte om du har justeringen för det eller om du testat, men klockan sitter bättre och jag tycker det är snyggare om den sitter längre upp på armen. Dvs precis ovanför knölen.
God tanke och håller med till viss del. Tycker mindre klockor gör sig bra upp en bit med vissa typer av band/länkar. Just med nuvarande länk (som också har begränsat med justering..) sitter den stabilt, då min handled är rätt platt vilket gör sig bra med boettlocket. Mycket platt där yta där!
 
Topp