Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Heelt underbar2576 med honeycomb
Jösses vilken läcker sak. Stort grattis.2576 med honeycomb
Riktigt fin sak du har där.2576 med honeycomb
Heelt underbar
Jösses vilken läcker sak. Stort grattis.
Stort tack, jag är mycket nöjd med den. Älskar tavlanRiktigt fin sak du har där.
Varför är det synd med guld på stål?Tack! Är mkt nöjd! Såklart lite synd med guld på stål, men satan vilken tavla. Originalglaset är spräckt så måste bytas men polerade lite ändå för att få skåda skönheten...
Tack! Är mkt nöjd! Såklart lite synd med guld på stål, men satan vilken tavla. Originalglaset är spräckt så måste bytas men polerade lite ändå för att få skåda skönheten...
Det är inget allmängiltigt. Det är olika gruppers tyckande. En del betalar extra för guld på stål och tidigare har det varit det vanliga skulle jag säga om skicket varit tillräckligt fint.Varför är det synd med guld på stål?
Tack för utläggningen! Jag som inte varit vintagetok så länge hade inte koll på detta, även om jag har tänkt (rent logiskt) att det är lite konstigt att stål är dyrare då G/S rimligen var dyrare ny, men också accepterat det som preferenser. Jag betalade 3500 men den behöver väl en peng till för krona etc. Nu tyckte jag för visso att det var billigt, men en stål med lika perfekt tavla kostar ju betydligt mer. På Kaplans gick ju en 34 med liknande skick på tavlan för en bra bit över 10. Det var för all del kanske dyrt, men knappa 10 för en i stål med lika perfekt tavla hade inte förvånat mig (givet korrekt krona och helt glas). Hade dock blivit förvånad om denna gick för det.Det är inget allmängiltigt. Det är olika gruppers tyckande. En del betalar extra för guld på stål och tidigare har det varit det vanliga skulle jag säga om skicket varit tillräckligt fint.
Äldre handlare får och tar fortfarande mer av sin kundkrets när det kommer till G/S. Bara för några år sedan begärdes det faktiskt hundra procent mer för en riktigt fin piepan g/s samtidigt som en likadan i stål i motsv skick från samma handlare (20k resp 10k). Men det är extremt och inte representativt men ger ändå en bild av olika personers värdering. Ingen på plats verkade vara förvånad över priskillnad till g/s fördel utan att den värderades vara så stor snarare. Senast för några veckor sedan skiljde ungefär en tusenlapp hos en annan stor handlare som jag tycker är representativt och mer normalt.
Antagligen har den här svängningen om det nu är en sån börjat med omedvetenhet om skillnaden guld på stål kontra doublé och en del har blivit osäkra på vad guld på stål egentligen är och så har det spridit sig till viss del att guld på stål är tveksamt på ena eller andra sättet och prisbilden ändrats något.
Det utförandet kan säkert vara känsligare för skick värdemässigt; guld på stål i jättefint skick lite dyrare än stål i fortfarande stora kretsar och när det gäller genomsnittligt eller inte exceptionellt skick är stål kanske lite mer eftertraktat.
Jag skulle välja en guld på stål i mint framför en likadan i stål i samma skick och förlorade nog inte på det om jag sålde om. I alla fall när det gäller Omega.
För mig personligen kan jag inte släppa känslan att guld på stål utger sig för att vara något det inte är.Tack för utläggningen! Jag som inte varit vintagetok så länge hade inte koll på detta, även om jag har tänkt (rent logiskt) att det är lite konstigt att stål är dyrare då G/S rimligen var dyrare ny, men också accepterat det som preferenser. Jag betalade 3500 men den behöver väl en peng till för krona etc. Nu tyckte jag för visso att det var billigt, men en stål med lika perfekt tavla kostar ju betydligt mer. På Kaplans gick ju en 34 med liknande skick på tavlan för en bra bit över 10. Det var för all del kanske dyrt, men knappa 10 för en i stål med lika perfekt tavla hade inte förvånat mig (givet korrekt krona och helt glas). Hade dock blivit förvånad om denna gick för det.
Jo tycker det också...För mig personligen kan jag inte släppa känslan att guld på stål utger sig för att vara något det inte är.
Köper det. Låter rimligt.Så här förklarade en antik urmakare för mig, vilket jag köpte; guld och guld på stål var finklockor och stål vardagsklockor. Därför är riktigt fina stålklockor mer ovanligt då de”normalt” skulle använts mer och hårdare...därför är en stål i fint skick ovanligare och ”mer värd” än en g/s i samma skick. Nåväl, bara en förklaring men en jag köpte när jag fick den berättad
Hatten av som vanligt! Sjukt fin.Senaste är en mjölkvit våffla, 1951ish
Du är galet bra på att hitta klockor! Grymt som alltid!Senaste är en mjölkvit våffla, 1951ish
Gubbmod på jumbon?En dubbel i oställda Sjömästare på karp!
Jag hade en vassare på min patinerade, även index var svarta. Rätt kool om det hade gjorts bättre.Gubbmod på jumbon?
Hehe, NOS sekundvisare.Gubbmod på jumbon?
Kolla Tradera! Finns väldigt många Omega Seamasters men även många likanande ur. Tar ju en stund att kolla igen utbudet och hitta något som passar en till och till rätt pris men det finns fyndpotential för den typen av klockor från mindre kända märken.Den här tråden är inte bra för mig. Letar ju efter ett trevligt kostymur, så en guld/gs Seamaster med bumperverk hade ju varit perfekt. De verkar dock kosta en slant, och billigare verkar de inte bli precis. Om någon snubblar på ett trevligt exemplar får man gärna tipsa! #byebyesemesterkassa
Kanske inte den finaste, men en trevlig Seamaster guld på stål med bumperverkDen här tråden är inte bra för mig. Letar ju efter ett trevligt kostymur, så en guld/gs Seamaster med bumperverk hade ju varit perfekt. De verkar dock kosta en slant, och billigare verkar de inte bli precis. Om någon snubblar på ett trevligt exemplar får man gärna tipsa! #byebyesemesterkassa
Usch nej, kass tavla, fel visare, fel krona och inte guld på stål.Kanske inte den finaste, men en trevlig Seamaster guld på stål med bumperverk
http://online.auktionsverket.se/190...&utm_campaign=barnebys&utm_content=2019-07-10
Kolla Tradera! Finns väldigt många Omega Seamasters men även många likanande ur. Tar ju en stund att kolla igen utbudet och hitta något som passar en till och till rätt pris men det finns fyndpotential för den typen av klockor från mindre kända märken.