Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bildflöde finner man i dagens tråd, specifika trådar som dessa vinner inte på att samma ur visas om och om igen. Iaf inte enligt mig.Lite små-segt med bildflödet i tråden. Cordovan idag, längesen
Instämmer, men tycker det är kul om det är t.ex en ny bandkombo eller liknande.Bildflöde finner man i dagens tråd, specifika trådar som dessa vinner inte på att samma ur visas om och om igen. Iaf inte enligt mig.
Förvisso, samtidigt tycker jag det är lite av ett nöje att att se andras i detta fall Seamasters, då tråden ändå är dedikerad till just de modellerna. Finns så många läckra, och efter jag har plöjt tråden 1-2ggr så suktas jag en aning mer. Sen blir jag väl inspirerad till nya kombos, tror att just detta Rios är från några av dina tidigare bilder jag settBildflöde finner man i dagens tråd, specifika trådar som dessa vinner inte på att samma ur visas om och om igen. Iaf inte enligt mig.
Fast om de redan finns längre bak i tråden, vad är då meningen? Ser verkligen inget problem att man lägger upp flera bra bilder på sina klockor i trådar som dessa. Kanske med olika band eller bara från olika vinklar. Motsätter mig bara fenomenet man ofta ser i märkestrådar på öppna att folk vill hålla igång trådar, få dem överst på sidan samt att få så många inlägg i trådarna som möjligt. Bättre då att det är lite mer koncentrerat innehåll så man faktiskt kan bläddra igenom hela tråden om man hittar den i efterhand.Förvisso, samtidigt tycker jag det är lite av ett nöje att att se andras i detta fall Seamasters, då tråden ändå är dedikerad till just de modellerna. Finns så många läckra, och efter jag har plöjt tråden 1-2ggr så suktas jag en aning mer
Jag tror vi är överens mer eller mindre; la i efterhand till en liten snabb redigering i posten, och är som vaniljglass, skrev att det är när bl.a nya kombinationer på band & länkar läggs upp som det blir än mer intressant, trots t.ex. samma klocka.Fast om de redan finns längre bak i tråden, vad är då meningen? Ser verkligen inget problem att man lägger upp flera bra bilder på sina klockor i trådar som dessa. Kanske med olika band eller bara från olika vinklar. Motsätter mig bara fenomenet man ofta ser i märkestrådar på öppna att folk vill hålla igång trådar, få dem överst på sidan samt att få så många inlägg i trådarna som möjligt. Bättre då att det är lite mer koncentrerat innehåll så man faktiskt kan bläddra igenom hela tråden om man hittar den i efterhand.
Riktigt fint exemplar! Något att vara stolt över.Inget snack om att dessa ger mersmak. I början på veckan trillade jag över denna och idag fick 2848 en storebror. En fin 2576
Grym!! Hojta om den säljsInget snack om att dessa ger mersmak. I början på veckan trillade jag över denna och idag fick 2848 en storebror. En fin 2576
Satan!Inget snack om att dessa ger mersmak. I början på veckan trillade jag över denna och idag fick 2848 en storebror. En fin 2576
Tack! Ja, den var finare än vad jag hade vågat hoppas på. Fantastiskt trevlig boett.Riktigt fint exemplar! Något att vara stolt över.
Tack! Will do.Grym!! Hojta om den säljs
Ja, ungefär samma känsla fick jag när jag öppnade paketet!
Man får nästan lite ståftäs... Sjukt bra! GrattisInget snack om att dessa ger mersmak. I början på veckan trillade jag över denna och idag fick 2848 en storebror. En fin 2576
Hatten av!Inget snack om att dessa ger mersmak. I början på veckan trillade jag över denna och idag fick 2848 en storebror. En fin 2576
Såna där borde vara dyrare än de är.Inget snack om att dessa ger mersmak. I början på veckan trillade jag över denna och idag fick 2848 en storebror. En fin 2576
Fantastiskt!Inget snack om att dessa ger mersmak. I början på veckan trillade jag över denna och idag fick 2848 en storebror. En fin 2576
Hoppas du känner dig nöjd med nytillskottet.Nyinkommet.
Superfin!Seamaster at sea
5000-6000kr för en med okänd service historik men i bra skick. 6000-7500kr med service utförd samt papper som stärker detta skulle jag säga. Detta omfattar främst ”fat lug” omegorna.Väljer att posta denna fråga här istället för någon mer generell tråd (exempelvis "Vad är rimligt pris"-tråden) i och med att den handlar om denna typ av klocka men inget specifikt objekt. Ursäktar i förväg om denna fråga besvarats tidigare/besvaras ofta/inte kan ges någon vettigt svar.
Vad bör man förvänta sig betala för en 50-tals Seamaster med dessa attribut:
Någonstans mellan högt fyrsiffrigt och lågt femsiffrigt är väl den generella zonen men känner att jag har för dålig koll på marknaden för att kunna göra en uppskattning själv.
- Stålboett i gott skick, 34mm
- Skruvat baklock
- Hammarautomat
- Ljus tavla i gott skick med jämn patinering. Jämn patina inkluderar även mönster så som leopardmönster eller dylikt.
5000-6000kr för en med okänd service historik men i bra skick. 6000-7500kr med service utförd samt papper som stärker detta skulle jag säga. Detta omfattar främst ”fat lug” omegorna.
Tycker det låter lite lågt. Ska man ha en med bra case och fin tavla, som har skruvat baklock och hammarautomat, så tror jag inte att 5-6000 räcker till. Kan dock ha fel. Brukar ofta betala lite överpris för mina klockor Letar själv efter en 34 mm med baklock och hammarautomat men tycker det är svårt att hitta ex med tillräckligt bra case och tavla.5000-6000kr för en med okänd service historik men i bra skick. 6000-7500kr med service utförd samt papper som stärker detta skulle jag säga. Detta omfattar främst ”fat lug” omegorna.
Vem vet vad som händer framöver men jag har varit helt oförstående att ovan nämnda tidiga Seamaster inte varit nämnvärt dyrare än senare modeller.Fast jag tror det är en mindre del intressenter på Seamaster hammarautomst som gör väsentlig skillnad på tryckboett och skruvlock värdemässigt. Merparten jämnar nog ut skillnaden många gånger på större handelsplatser då annat spelar större roll för många, kanske de flesta. Men kanske håller det på att förändras och skruvlocken får större betydelse...