• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

50-tals Omega Seamaster

Vem vet vad som händer framöver men jag har varit helt oförstående att ovan nämnda tidiga Seamaster inte varit nämnvärt dyrare än senare modeller.
Beror på vad det är för intressenter. Tror inte man ska räkna med att massan av random vintage Omegaintressenter sätter det före nåt annat eller ens är medvetna om nån skillnad så en väsentlig prisskillnad är given oavsett plats.
Rätt köpare är nog en förutsättning i så fall.

Senast ändrad:
Beror på vad det är för intressenter. Tror inte man ska räkna med att massan av random vintage Omegaintressenter sätter det före nåt annat eller ens är medvetna om nån skillnad så en väsentlig prisskillnad är given oavsett plats.
Rätt köpare är nog en förutsättning i så fall.
Skiljer väl sig inte från någon annan modell och tillverkare? Kvalitet brukar kosta, men allt går i cykler.

Skiljer väl sig inte från någon annan modell och tillverkare? Kvalitet brukar kosta, men allt går i cykler.
Nä principen är väl den densamma oavsett modell.
Det är inget ovanligt att skruvboett framhållits som försäljningsargument för ett högre pris. Det har det förmodligen "alltid" gjorts. Så länge jag hört om det, några decennier. De flesta verkar dock inte bry sig är mitt intryck därför får man hitta de som gör det om man vill ha mer betalt för dem och om det är viktigt att få tillbaka sina pengar inte ta för mycket fasta när man köper på det som kanske flertalet tycks se som sekundärt. Det var innebörden i det jag skrev.

Idag är det varmt, skönt med länk.

IMG_20190728_134715__01.jpg

Tycker den blev riktigt dyr. Tycker iofs det om allt nu... Kanske därför jag sålt 5 klockor på 2 dagar... Får låg prisbild... :bookworm:
Tycker också den blev dyr, svårt att uppskatta hur bra den var på dessa bilder. Ett toppexemplar ska såklart kosta 10k+, men ett halvbra ex borde kosta bra mycket mindre!
Hej North
Vilken auktion var det där?
https://www.tradera.com/item/359648093?utm_source=ios&utm_medium=link&utm_campaign=share

Tycker den blev riktigt dyr. Tycker iofs det om allt nu... Kanske därför jag sålt 5 klockor på 2 dagar... Får låg prisbild... :bookworm:

Tycker också den blev dyr, svårt att uppskatta hur bra den var på dessa bilder. Ett toppexemplar ska såklart kosta 10k+, men ett halvbra ex borde kosta bra mycket mindre!

https://www.tradera.com/item/359648093?utm_source=ios&utm_medium=link&utm_campaign=share
Spretiga dessa, lite samma som för någon månad sen eller två när en ’vanlig’ ref. 2846 gick för närmare 8k på Tradera, och då var tavlan t.ex. inte i superskick :wideyed: Jag var förbi Myrorna i Hjorthagen i hopp om att få kika på denna men fick som svar att varor levereras dit efter vunnen auktion, om man vill hämta ut den istället för fraktad. Hade varit kul och få en bättre bild på denna.

/e
Snor denna gamla print men.. Vart ju t.om närmare 9
57d13ab2-3f3c-4512-9cc9-20486c104743-png.1131394

Senast ändrad:
Spretiga dessa, lite samma som för någon månad sen eller två när en ’vanlig’ ref. 2846 gick för närmare 8k på Tradera, och då var tavlan t.ex. inte i superskick :wideyed: Jag var förbi Myrorna i Hjorthagen i hopp om att få kika på denna men fick som svar att varor levereras dit efter vunnen auktion, om man vill hämta ut den istället för fraktad. Hade varit kul och få en bättre bild på denna.

/e
Oj... :wideyed:

/e
Då var ju denna ännu sjukare som gick för 9k..

Jag tycker ändå priset är rimligt. Svart tavla, coola feta index och skicket ser väl ärligt och bra ut. Tidigare har ju svart tavla ofta kostat det dubbla mot ljus tavla på dessa. Man ser många ljusa tavlor per orörd svart tavla.
Enig för visso, men trodde en bra ljus l0g runt 5. Och är den där i fint skick är det klart rimligt men svårt att se tkr jag

Tillbaka
Topp