Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad är det för databas du kikar i?Ok cool, tack!
Fick också lite info men där står cal 420, men då hade han fel där
Edit: ok 420 it is
Gillar också 34orna, som en liten kanelbulle på handleden, dom sitter väldigt bra på handleden.Ett litet WS på dagens. Dessa biffiga re 34or sitter verkligen som en smäck!
Kollade tavlan med lupp i morse. Den är typ overkligt bra men ser inga som helst tecken på redial - snarare är texten jämnare under lupp.
Edit: 2 små ws..
Ngt jag fick av säljaren. Nog knappat i själv. ImponerandeVad är det för databas du kikar i?
En sån borde man ha själv faktiskt.Ngt jag fick av säljaren. Nog knappat i själv. Imponerande
Har försökt med Excel (fast enklare) men pallar inte....En sån borde man ha själv faktiskt.
Spännande med manuell Seamaster, har du bild på verket?Ok cool, tack!
Tack! Ingen bild men öppnar vid tillfälle och fixarSpännande med manuell Seamaster, har du bild på verket?
Riktigt bra tavla och case förövrigt, omåttligt avundsjuk
Då är det min som bara är svintrög då.Tycker den är riktigt trevlig att skruva på.
Snyggt, vart har du köpt det bandet?Nya kläder då det andra cordovanbandet fastnade på en annan klocka. Svart denna gång.
Otroligt fint band på en väldigt fin klocka, känns som det är svårt att nypa svarttavlade!Nya kläder då det andra cordovanbandet fastnade på en annan klocka. Svart denna gång.
Tack! Från bukten. https://www.ebay.com/itm/XS-Cordova...var=620752967659&_trksid=p2057872.m2749.l2649Snyggt, vart har du köpt det bandet?
Ja det passade bra. Har dock lite svårt med mörka tavlor och svart band då det känns lite svårare med att matcha med övriga kläder men blir nog bra!Otroligt fint band på en väldigt fin klocka, känns som det är svårt att nypa svarttavlade!
Riktigt riktigt bra!
Tack, är väldigt glad i den!Riktigt riktigt bra!
Grymt snygg!Rastar omega i lekparken.
Edit: försökte göra tavlan rättvis men det verkar inte gå.
Rastar omega i lekparken.
Edit: försökte göra tavlan rättvis men det verkar inte gå.
I gamla databasen för Omegas vintage hade CK2759 denna spec:Ok cool, tack!
I gamla databasen för Omegas vintage hade CK2759 denna spec:
Det var väl lite si och så med korrektheten i den databasen men kul som kuriosa kanske.
Ok. Så du menar att boett och klocka inte hör ihop? På Google finns massa 2759ed centersekundI gamla databasen för Omegas vintage hade CK2759 denna spec:
Det var väl lite si och så med korrektheten i den databasen men kul som kuriosa kanske.
Nope, tror din är korrekt men att det snarare är en 2761. Förvirring kring Omegas dubbla referensnummer på boettlockets insida kanske..Ok. Så du menar att boett och klocka inte hör ihop? På Google finns massa 2759ed centersekund
Ok tack! Känns bra men hänger inte med på om vi snackar min ljusa eller våffla?Nope, tror din är korrekt men att det snarare är en 2761. Förvirring kring Omegas dubbla referensnummer på boettlockets insida kanske..
Aha, jag kopplade bilden på baklocket till den guldrullade subsekundarn.Ok tack! Känns bra men hänger inte med på om vi snackar min ljusa eller våffla?
OkAha, jag kopplade bilden på baklocket till den guldrullade subsekundarn.
Tack! Hade bara en kass bild. Cal 344? Jag tror baklocket är fel på den ljusa GoS.Intressant, enligt Omegas databas ska det sitta cal 351/354 (centralsekund) i ref 2577. En snabb bildgoogling stöder det på majoriteten av bilderna.
Men så har vi det där jobbiga med Omegas dubbelreferenser, exempelvis CK2657 och CK2494. Oftast finns båda märkningarna på boettlockets insida, CK2494 med centralsekund och CK2657 med subsekund. Det finns en del CK2657 med SC-märkning och om SC står för Second Centrale så är det lite förvirrande att blint förlita sig på Omegas databas såvida inte SC står för något annat.
Du kanske sitter med en CK2576, kanske en dubbelreferens men utan de båda referenserna på boettlockets insida. Vad har du för kaliber i den?
Några exempel på CK2576:
https://www.kaplans.se/sv/auktioner/2283/vara/820394
https://www.kaplans.se/sv/auktioner/1973/vara/631282
https://www.kaplans.se/sv/auktioner/1980/vara/648893