• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

50-tals Omega Seamaster

Ariste

Audemars
2-Faktor
Tack! Hade bara en kass bild. Cal 344? Jag tror baklocket är fel på den ljusa GoS.
Screenshot_20190911_214149.jpg


Men du tror svart är som den ska helt?
Jag har letat en stund och hittat en 20-30 olika CK2577 men hittar ingen annan med verk och tavla för subsekund.
Den svarta CK 2761 tror jag är korrekt till referensen, den ser inte ommålad ut på de bilder du publicerat här. Väldigt fina klockor båda två!
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Proviens proviens. Jag skulle vara stolt. Mycket fint med breguet siffror btw.
Nu hänger jag inte med alls, men tack :)
Fin! Hade även jag span på den. Tror dock det var första gången jag sett en swiss-only tavla till dessa referenser, förmodligen inga konstigheter. Ser genuin och trevlig ut :)

/e

Även kul att se fler som kör nitad länk till dessa!
Tycker Oyster passa riktigt bra till dessa, känns mer sportig än BOR :)

Har sett några andra med bara Swiss, tror de har varit de tidigare 2577 dock. Men tycker i övrigt tavlan ser bra ut så tror den kommit så från Omega?
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Nu hänger jag inte med alls, men tack :)

Tycker Oyster passa riktigt bra till dessa, känns mer sportig än BOR :)

Har sett några andra med bara Swiss, tror de har varit de tidigare 2577 dock. Men tycker i övrigt tavlan ser bra ut så tror den kommit så från Omega?
Joakim C var en gammal rättshaverist på forumet. Bråkade ganska mycket med forumledningen.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Jag har letat en stund och hittat en 20-30 olika CK2577 men hittar ingen annan med verk och tavla för subsekund.
Den svarta CK 2761 tror jag är korrekt till referensen, den ser inte ommålad ut på de bilder du publicerat här. Väldigt fina klockor båda två!
Missade detta. Tack! Då "vet" vi att den ljusa GoS har fel baklock och att den svarta är rätt :)
Ang tavlan är jag inte längre orolig - finns inget som tyder på redial. Blev bara chockad över skicket :)
 
Topp