• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

50-tals Omega Seamaster

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
2846 från ca -58 då :)

20191012_163803.jpg
20191012_163824.jpg
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Kunde inte låta bli denna pga länken. Tavlan är sjukt bra skick men tyvärr har ngn uris satt en liten repa i den. Ni som kan dessa. Blev lite överraskad över sjöhästen på baklocket. Korrekt?
IMG_20191018_204012.jpg
IMG_20191018_204128.jpg
IMG_20191018_204110.jpg
Jag har vid huvudminnet bara sett sjöhästen med skruvat baklock på helguldare och alltså sjöhästen på snäpplock i stål, men den är säkerligen korrekt. Är denna länk original till modellen, eller såldes dessa 50-tals Seamaster någonsin på länk? :)
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Jag har vid huvudminnet bara sett sjöhästen med skruvat baklock på helguldare och alltså sjöhästen på snäpplock i stål, men den är säkerligen korrekt. Är denna länk original till modellen, eller såldes dessa 50-tals Seamaster någonsin på länk? :)
Baklocket är skruvat. Får lossa det sedan och kolla ref.

Beefys kom ibland med länk (se tex @Aurum). Denna länk har ett spänne som vittnar om att den är till en seamaster diver eller speedy, men säljaren trodde helt enkelt spännet var bytt. Så ja länken är högst troligt för en Beefy men med fel spänne om jag förstått det rätt. Gillar länken skarpt :)
 

MOL

Cartier
Mina 50 cent (med reservation att man ser nya saker hela tiden): Vore intressant att se referensnummmer. Jag har bara sett sjöhäst på snäpplock till dessa, och då den större sjöhästen, på ref 2848/46/49 från slutet av 50-tal. Länken är riktigt fin, tror inte original till klockan - det var nog BoR - men dessa länkar har jag sett folk betala tokmycket för :) (mer än för 20mm) så det är ett fynd i min värld. Är det en bumper så finns 2577 lock att hitta nemas problemas...grattis!
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Mina 50 cent (med reservation att man ser nya saker hela tiden): Vore intressant att se referensnummmer. Jag har bara sett sjöhäst på snäpplock till dessa, och då den större sjöhästen, på ref 2848/46/49 från slutet av 50-tal. Länken är riktigt fin, tror inte original till klockan - det var nog BoR - men dessa länkar har jag sett folk betala tokmycket för :) (mer än för 20mm) så det är ett fynd i min värld. Är det en bumper så finns 2577 lock att hitta nemas problemas...grattis!
Ref 2921.
IMG_20191019_083100.jpg

IMG_20191019_083140.jpg

Känns legit?
https://www.omegawatches.com/watch-omega-seamaster-omega-ck-2921
omega-vintage-seamaster-omega-ck-2921-list.jpg
Screenshot_20191019_094228_com.android.chrome.jpg

Edit: en mer rättvisande bild
IMG_20191019_095309.jpg
 
Senast ändrad:

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Om du kan så försök hitta en 7912 clasp, då kommer den där länken vara värd en del....
Yes ska försöka men måste först vara säker på att det stämmer att länken är 7912 med fel clasp och inte faktiskt 1067 med mindre ends än vanligt... Vet du hur man kan veta ref på länk utan att kolla clasp? Sedan är väl länken värd ganska mkt även som den är.
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Yes ska försöka men måste först vara säker på att det stämmer att länken är 7912 med fel clasp och inte faktiskt 1067 med mindre ends än vanligt... Vet du hur man kan veta ref på länk utan att kolla clasp? Sedan är väl länken värd ganska mkt även som den är.
Du får studera länkar och jämföra, jag tror det där är en 7912. Dock kostar claspen ganska mycket, så visst är länken säkert värd lite pengar men om man säljer så ska man då hitta en köpare som har en clasp. Claspen var en av anledningarna till att jag inte köpte klockan.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Du får studera länkar och jämföra, jag tror det där är en 7912. Dock kostar claspen ganska mycket, så visst är länken säkert värd lite pengar men om man säljer så ska man då hitta en köpare som har en clasp. Claspen var en av anledningarna till att jag inte köpte klockan.
Såklart är det skillnad på värdet med rätt clasp, men misstänker den kke är värd ca 8 as is. Men det spelar iofs inte så stor roll. Jag vill ha en flat link och att det är fel clasp är såklart synd men ingen superbigggie för mig, så jag njuter av den tills jag ngn gång kan byta clasp. Tänkte lägga upp en bytesanons på OF.
 
Topp