Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag skulle gissa på att den är från ca 58-62, referens 14765 med ett kaliber 552. Men som du redan vet, vill du veta exakt så ta den till en urmakare som kan öppna den åt dig. Ta hand om den!Någon som kan hjälpa mig att tala om vad det är för referens på denna seamaster. Ger kan man se det måste man öppna boetten.
Hur gammal kan den vara, min far har haft den, så det skulle vara kul att identifiera den.
Tack för ditt svar.Jag skulle gissa på att den är från ca 58-62, referens 14765 med ett kaliber 552. Men som du redan vet, vill du veta exakt så ta den till en urmakare som kan öppna den åt dig. Ta hand om den!
Mycket bra, både band och klocka. Vattensnok?
Anno 1958.
Städat rent insidan av glaset som hade någon lite fet yta. Nu redo att bli Julaftonsklocka.
Underbar! Grattis!
Anno 1958.
Städat rent insidan av glaset som hade någon lite fet yta. Nu redo att bli Julaftonsklocka.
Noll koll.Mycket bra, både band och klocka. Vattensnok?
Wow, wow, wow! Riktigt fin
Anno 1958.
Riktigt fin den där, breda visare med lume och det caset, svårslagen skärpa för en guldversion. Kul att den landade här
Anno 1958.
Grym, stort grattis!
Anno 1958.
Fantastiskt fin.
Anno 1958.
Sanslöst crispy!
Anno 1958.
Grym, stort grattis!
Bomba lite fler bilder, gärna baksida och insidan också
Tungt. Grattis!
Anno 1958.
Någorlunda standard 50-tals Omega är fortfarande rimliga, ingen vidare ökning i kronor.Hej alla!
Jag är helt ny och superrookie i vintagetrådarna.
Dock har jag suger efter en mer dressing klocka och har fastnat för utseendet på 1950-tals Omega.
Kan någon ge nåt bra köptips?
Är KS eller typ Kaplans bästa köpplatserna?
Har hört att priset stigit mkt även i vintage, vilken budget ska jag sätta för något normalt köp? (Ej super rare som kostar svin är aktuellt nu)
Tacksam om nån kan tipsa
Dyker upp fina ex här på KS till bra priser. Mycket klocka för pengen.Hej alla!
Dock har jag suger efter en mer dressing klocka och har fastnat för utseendet på 1950-tals Omega.
Har hört att priset stigit mkt även i vintage, vilken budget ska jag sätta för något normalt köp? (Ej super rare som kostar svin är aktuellt nu)
Tacksam om nån kan tipsa
Tackar.Någorlunda standard 50-tals Omega är fortfarande rimliga, ingen vidare ökning i kronor.
https://klocksnack.se/threads/50-tals-omega-seamaster.125123/
Den här såldes nyss. Väldigt fint skick på boett.
gick en fin på tradera idag:Hej alla!
Tacksam om nån kan tipsa
Jag var med sista sekunderna men vågade inte lägga pga började ana oråd med tanke på det förhållandevis låga priset. Känns som dessa gått runt fem på tratten senaste åren men kan hända att jag är ute och cyklar.gick en fin på tradera idag:
https://www.tradera.com/item/190118/381078231/omega-seamaster-automat
Låter underligt att fega ur under de sista sekunderna då priset ofta sticker.Jag var med sista sekunderna men vågade inte lägga pga började ana oråd med tanke på det förhållandevis låga priset. Känns som dessa gått runt fem på tratten senaste åren men kan hända att jag är ute och cyklar.
Vad menar du? Jag tyckte den gick för billigt och var orolig att jag missat något och avstod från bud med anledning av detta.Låter underligt att fega ur under de sista sekunderna då priset ofta sticker.
Svårt att veta slutpris innan de sista sekunderna.Vad menar du? Jag tyckte den gick för billigt och var orolig att jag missat något och avstod från bud med anledning av detta.
Lätt att få indikation utifrån var klockan ligger några sek innan avslutad auktion.Svårt att veta slutpris innan de sista sekunderna.
Nej.Lätt att få indikation utifrån var klockan ligger några sek innan avslutad auktion.
Nja..?Lätt att få indikation utifrån var klockan ligger några sek innan avslutad auktion.