• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

50-tals Omega Seamaster

WatchM

Panerai
2-Faktor
Tillbaka från service! :)
2C350DAB-D218-4323-909B-9B4351BEAFEB.jpeg
 

Been

Patek
2-Faktor
F13C1825-28F2-46F4-8A92-42C6BF4D9E96.jpeg
750F34F2-90EC-4D47-97AB-2C3254C15EBF.jpeg
Någon som kan hjälpa mig att tala om vad det är för referens på denna seamaster. Ger kan man se det måste man öppna boetten.
Hur gammal kan den vara, min far har haft den, så det skulle vara kul att identifiera den.
 

Been

Patek
2-Faktor
Någon som kan hjälpa mig att tala om vad det är för referens på denna seamaster. Ger kan man se det måste man öppna boetten.
Hur gammal kan den vara, min far har haft den, så det skulle vara kul att identifiera den.
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
F13C1825-28F2-46F4-8A92-42C6BF4D9E96.jpeg
750F34F2-90EC-4D47-97AB-2C3254C15EBF.jpeg
Någon som kan hjälpa mig att tala om vad det är för referens på denna seamaster. Ger kan man se det måste man öppna boetten.
Hur gammal kan den vara, min far har haft den, så det skulle vara kul att identifiera den.
Jag skulle gissa på att den är från ca 58-62, referens 14765 med ett kaliber 552. Men som du redan vet, vill du veta exakt så ta den till en urmakare som kan öppna den åt dig. Ta hand om den!
 

Bondegatan

Cartier
2-Faktor
Hej alla!

Jag är helt ny och superrookie i vintagetrådarna.
Dock har jag suger efter en mer dressing klocka och har fastnat för utseendet på 1950-tals Omega.

Kan någon ge nåt bra köptips?
Är KS eller typ Kaplans bästa köpplatserna?
Har hört att priset stigit mkt även i vintage, vilken budget ska jag sätta för något normalt köp? (Ej super rare som kostar svin är aktuellt nu)

Tacksam om nån kan tipsa :)
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Hej alla!

Jag är helt ny och superrookie i vintagetrådarna.
Dock har jag suger efter en mer dressing klocka och har fastnat för utseendet på 1950-tals Omega.

Kan någon ge nåt bra köptips?
Är KS eller typ Kaplans bästa köpplatserna?
Har hört att priset stigit mkt även i vintage, vilken budget ska jag sätta för något normalt köp? (Ej super rare som kostar svin är aktuellt nu)

Tacksam om nån kan tipsa :)
Någorlunda standard 50-tals Omega är fortfarande rimliga, ingen vidare ökning i kronor.

https://klocksnack.se/threads/50-tals-omega-seamaster.125123/

Den här såldes nyss. Väldigt fint skick på boett.
 

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Hej alla!

Jag är helt ny och superrookie i vintagetrådarna.
Dock har jag suger efter en mer dressing klocka och har fastnat för utseendet på 1950-tals Omega.

Kan någon ge nåt bra köptips?
Är KS eller typ Kaplans bästa köpplatserna?
Har hört att priset stigit mkt även i vintage, vilken budget ska jag sätta för något normalt köp? (Ej super rare som kostar svin är aktuellt nu)

Tacksam om nån kan tipsa :)
Dyker upp fina ex här på KS till bra priser. Mycket klocka för pengen.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hej alla!

Jag är helt ny och superrookie i vintagetrådarna.
Dock har jag suger efter en mer dressing klocka och har fastnat för utseendet på 1950-tals Omega.

Kan någon ge nåt bra köptips?
Är KS eller typ Kaplans bästa köpplatserna?
Har hört att priset stigit mkt även i vintage, vilken budget ska jag sätta för något normalt köp? (Ej super rare som kostar svin är aktuellt nu)

Tacksam om nån kan tipsa :)
gick en fin på tradera idag:
https://www.tradera.com/item/190118/381078231/omega-seamaster-automat
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag var med sista sekunderna men vågade inte lägga pga började ana oråd med tanke på det förhållandevis låga priset. Känns som dessa gått runt fem på tratten senaste åren men kan hända att jag är ute och cyklar.
Låter underligt att fega ur under de sista sekunderna då priset ofta sticker.
 
Topp