ConElPueblo
Silver
Har heller aldrig set jumboer med manuelle verker. Det tætteste du kommer er nok Genève'erne med cal. 30, der kan være 35-36mm.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag tycker den är för rund, men just den modellen har tunnare bandhorn än övriga så man måste jämföra med andra med samma referensnummer. Vet inte om denna datumvariant med datum kl 6 har olika guldboetter.
Det finns olika luggar på dessa Seamaster, just dessa luggar som drar lite åt drop-lugs hållet har jag nog bara sett på tidiga Calendar modeller (med bumper och datum kl 6).
Jag tycker den är för rund, men just den modellen har tunnare bandhorn än övriga så man måste jämföra med andra med samma referensnummer. Vet inte om denna datumvariant med datum kl 6 har olika guldboetter.
Det finns olika luggar på dessa Seamaster, just dessa luggar som drar lite åt drop-lugs hållet har jag nog bara sett på tidiga Calendar modeller (med bumper och datum kl 6).
Men visst har den blivit polerad också, de ska vara tjockare/skarpare luggare på dessa vad jag sett.
16k är väl inte helt orimligt för en i solitt guld och med våffeltavla som brukar kosta en slant extra, men jag hade hellre tittat på ett roligare exemplar i bättre skick.
Har uppdaterat jämförelsen då jag kom på att jag har ännu en variant, bumper-verk med snäpplock och den är snarlik med de övriga bumper modellerna på 10.4mm.Nu är mitt vetenskapliga test klart och resultatet enligt följande:
34mm bumper med skruvat baklock:
36mm jumbo med bumper och skruvat baklock:
34mm med fullrotorverk och snäpplock:
34mm med bumper och snäpplock:
34mm och jumbo med bumper och skruvat baklock är alltså lika tjocka, 10.5mm, tillsammans med bumper och snäpplock som är snarlik på 10.4mm.
Fullrotormodellen med snäpplock är avsevärt mycket tjockare , 12.4mm och alltså hela 2mm tjockare.
Dock är det bara min honeycomb som jag vet har originalglas med omega-loggan, så glaset kan missvisa resultatet något.
Som jag trodde verkar det alltså bara vara en upplevd skillnad i tjockleken på jumbon vilket säkerligen har att göra med den större diametern och de mindre kraftiga luggarna. Kanske även att tavlan på min jumbo är mer avskalad och också upplevs större?
(observera att mina mätinstrument och ringa fotograferingskunskap ej är av högsta kvalité och kan förvränga testresultatet avsevärt, vänligen se ej detta test som ren fakta).
Den är ju otroligt fin, vari ligger "rescue"-delen i projektet, boett och tavla är ju riktigt fina ( nu i alla fall).?Et Seamaster 1957 "rescue project"
Den är ju otroligt fin, vari ligger "rescue"-delen i projektet, boett och tavla är ju riktigt fina ( nu i alla fall).?
Ok, då förstår jag, mycket bra räddat! Gör du hela jobbet själv?Så sådan her ud da jeg købte den
Antikurmakaren i Malmö är bra men det är fullpris och stundtals lång väntetid då de har överbelastning.Var servar/reparerar man en vintage omega i Skåne?
Antikurmakaren i Malmö är bra men det är fullpris och stundtals lång väntetid då de har överbelastning.
Stänger dessutom ner efter nyår.Antikurmakaren i Malmö är bra men det är fullpris och stundtals lång väntetid då de har överbelastning.
Ok, då förstår jag, mycket bra räddat! Gör du hela jobbet själv?
Sjukt lika men ändå ett gäng skillnaderLite möglig tavla, men fantastisk boett med skarpa kanter och kaxiga dimensioner. 2576.
Så är det! Även om antalet (grund-)referenser och boetter är relativt få, är min uppfattning att kombinationerna av attribut och variationerna på tavlor/visare väldigt många. Det visar väl @MOL om inte annat på ett fint sättSjukt lika men ändå ett gäng skillnader