• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

50-tals Omega Seamaster

Alexander

Panerai
2-Faktor

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Vad är det vi diskuterar? Att jag ansåg att klockan låg för lågt vilket fick mig att avstå från bud. Mycket riktigt gick klockan för 3k som är ganska lågt i relation till motsvarande objekt som gått tidigare.
Tror att vi diskuterar för sakens skull? ;)
Skämt åsido - den gick onekligen ganska billigt. Men att avstå från bud för att den känns för billig ett par sekunder innan auktionsavslut... Oftast hinner man inte ens se de sista höjningarna innan den står som avslutad.
Köpte en guldare strax innan jul och har inga särskilda programvaror för att snipa utan lade bud några sekunder innan avslut. Ledde på 11k när tiden gick ut - vann på 19.5k.

Men som sagt, det är inget att diskutera egentligen.
 
Senast ändrad:

Alexander

Panerai
2-Faktor
Varsågoda att diskutera med varandra, glad att jag kunde bidra med ämne.

Tror att vi diskuterar för sakens skull? ;)
Skämt åsido - den gick onekligen ganska billigt. Men att avstå från bud för att den känns för billig ett par sekunder innan auktionsavslut. Oftast hinner man inte ens se de sista höjningarna innan den står som avslutad.
Köpte en guldare strax innan jul och har inga särskilda programvaror för att snipa utan lade bud några sekunder innan avslut. Ledde på 11k när tiden gick ut - vann på 19.5k.

Men som sagt, det är inget att diskutera egentligen.
Vill man nånsin betala ett pris som ingen annan vill betala? :)
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Vill man nånsin betala ett pris som ingen annan vill betala? :)

Haha! Näe, lite så är det ju.
Men trots det har det ändå hänt då och då. :)

Nåja. För att återgå till ämnet.
F6FBAA31-A22E-4116-B516-F93B7B3CCF15.jpeg
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Finns det fetluggeRefs utan lume(dvs utan radium)? Tänker om en vill hålla atomkraften i lådorna under rimliga nivåer :cool:
Hur ställer du dig till guld? ;)
Ofta lite lättare att hitta icke-lumade varianter på klockor som är menade att vara lite mer dressiga.
Det finns dock 2846:eek:r utan lume också.

vintage-omega-seamaster-coffin_360_57c68e7dbbb70b6ad71c8f4065f6189b.jpg


Bild stulen från nätet.
Hade dock inte svurit på att just den tavlan är hundra - men har sett den varianten med både ljus och svart tavla.
 

Nucky

Omega
2-Faktor
Precis fått upp ögonen för vintage Omega, och specifikt seamastern. Otroligt inspirerande att läsa denna tråd.

Jag förmodar att den här frågan varit uppe tidigare men jag ställer den ändå. Finns det någon speciell anledning till att det finns så otroligt mycket vintage omegas ute till försäljning på tex Tradera osv, och är det något speciellt man ska titta efter när man letar?
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Precis fått upp ögonen för vintage Omega, och specifikt seamastern. Otroligt inspirerande att läsa denna tråd.

Jag förmodar att den här frågan varit uppe tidigare men jag ställer den ändå. Finns det någon speciell anledning till att det finns så otroligt mycket vintage omegas ute till försäljning på tex Tradera osv, och är det något speciellt man ska titta efter när man letar?
Stort och vanligt märke får man väl säga. Kanske var extra populärt i Sverige?

Jag gillar de 50-talare som tråden handlar om, men det finns många fina modeller.
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Det heter nåt, ja. Men vad? "Californian dial" är ju t ex namnet på en tavla där ena halvan har romerska siffror och den andra har arabiska.
Kommer inte just "California dial" från en i California som gjorde redials på typ bubblebacks? Om jag inte minns helt fel så hade rolex ett annat namn på dom. Rätta mig gärna
 
Topp