• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

50-tals Omega Seamaster

Bumpar tråden med min jumbo som fått för lite handledstid på sistone.
CC36E183-E93B-4EAC-958B-0C2175A7D7BF.jpeg

3k är nog en bra affär. Tavlan ser spontat fint ut, men behöver bättre bilder för att bedöma så att den inte är ommålad eller dylikt. Dock tror jag inte att de två bilderna visar samma klocka (iaf inte i samma skick) då kronorna väl skiljer sig?
Mycket riktigt så verkar kronan skilja sig! Jag hoppar nog denna klocka. Det var någon på blocket som ville byta klocka.
Tack för snabb svar! :)

Goder måndag, köpt på mig detta vackra mög.
Nu till mystiken. Tavla utan seamaster? 2846/8 i locket, 16 mill 501 så - 58 typ. Seahorse logo bak vilket är tidsenligt. Har gått med x20 och grejerna ser legit ut men det finns inget seamaster... Har pratat med en kännare som menar att det bara funnits tidiga bumpers utan och att detta mest sannolikt är en riktigt gammal servicetavla. Era erfarenheter om detta?
IMG_20200215_112513_393.jpg

Goder måndag, köpt på mig detta vackra mög.
Nu till mystiken. Tavla utan seamaster? 2846/8 i locket, 16 mill 501 så - 58 typ. Seahorse logo bak vilket är tidsenligt. Har gått med x20 och grejerna ser legit ut men det finns inget seamaster... Har pratat med en kännare som menar att det bara funnits tidiga bumpers utan och att detta mest sannolikt är en riktigt gammal servicetavla. Era erfarenheter om detta?
IMG_20200215_112513_393.jpg
Men nog finns tavlor det inte står Seamaster på som passar på verket? Den behöver inte suttit där från början.

Tror det är exakt samma layout som min gamla som också saknade Seamaster? Den har ju diskuterats tidigare.
Det finns väl kaliber 501 i Omegor det inte står Seamaster på alls. Det har då jag trott. Inte tror jag de behöver vara särskilt tidiga. Eller så är de franken men ganska många i så fall. Men Seamaster på baklocket och inte tavlan vet jag inte. Men passar ska de göra.

Är väldigt nöjd med utseendet/skicket på den här. Är det någon som, enbart genom bilden, vet vad det kan vara för någon modell? Tack!

60D81082-1537-4E6C-94A1-957B9B6AF4A4.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp