YesHittar inte, är det denna du menar? https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3716/vara/1629498
Den enda guld seamastern jag kan se!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
YesHittar inte, är det denna du menar? https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3716/vara/1629498
Den enda guld seamastern jag kan se!
Både tråkigare modell och tråkigare skick kan jag tycka, dessutom i 14K. Oklart att den specificeras som manuell när det står automatic på tavlan också
Både tråkigare modell och tråkigare skick kan jag tycka, dessutom i 14K. Oklart att den specificeras som manuell när det står automatic på tavlan också
Ja? En variant på en 50-talsseamaster med breda bandhorn.Både tråkigare modell och tråkigare skick kan jag tycka, dessutom i 14K. Oklart att den specificeras som manuell när det står automatic på tavlan också
Tror inte det, vet inte heller om de kört vitguld. Omega har ju dock gjort vissa sjuka specialorders så utesluter det inte helt. Lär dock vara sjukt ovanliga och säkert isade...Har den gjorts i platina någongång?
Dem är så snygga och minimala enligt mig. Finner inte snyggare till kostym enligt mig.
Fel typ av Seamaster men tycker den är cool ändå.Tror inte det, vet inte heller om de kört vitguld. Omega har ju dock gjort vissa sjuka specialorders så utesluter det inte helt. Lär dock vara sjukt ovanliga och säkert isade...
Ja jag gillar dem också. Nja har redan en annan favorit när jag väl har kostym. https://klocksnack.se/threads/den-officiella-cartiertråden.15432/page-268#post-3216788Dem är så snygga och minimala enligt mig. Finner inte snyggare till kostym enligt mig.
Ja jag gillar dem också. Nja har redan en annan favorit när jag väl har kostym. https://klocksnack.se/threads/den-officiella-cartiertråden.15432/page-268#post-3216788
Så du började bära den & posta bilder på den på ett klockforum.Jag sitter själv på en Constellation Pie Pan och är väldigt nöjd men har länge velat ha en Cartier Tank. Har dragit ut så länge på det att min sambo köpte falsk variant i Thailand till mig, syfte att reta mig och påminna mig att ta tag i det . Säkert enkelt att avgöra att den är falsk för en kunnig individ.
Lite off-topic men kan tycka att EN välgjord fake klocka kan vara bra att ha när man utomlands (beroende på vart såklart), så slipper man oroa sig och bli ledsen vid en eventuella stöld av klocka. Iofs kan man istället köpa en billig klocka istället för det scenariot.
60-tal, armband icke orginal. Finns referensnummer/verksnummer att utgå från på insidan av klockan.Glömde fråga. Är armbandet original till denna klocka?
Ok, tack för hjälpen.60-tal, armband icke orginal. Finns referensnummer/verksnummer att utgå från på insidan av klockan.
Damn! Schteeek!
Fint paket med elefantbandet. Inte helt vanligt utan lysmassa. Hur gammal är den?2576 Türler 14k, cal 342
Edit: Denna är ju kanske tidigare än 50-tal, men men...
Tack Runt -47.Fint paket med elefantbandet. Inte helt vanligt utan lysmassa. Hur gammal är den?
Hmm, vad har du för nummer då? När jag letade var den äldsta jag hittade 1949/50 enligt listorna så förutsatte att man lanserade 1948 men typ inte sålde några.Tack Runt -47.
Ja, jag såg att det stod det i trådstarten. Har inte satt mig in så mycket, utan körde serienumret, 11,9 milj, på urverket genom en serial-decoder.Hmm, vad har du för nummer då? När jag letade var den äldsta jag hittade 1949/50 enligt listorna så förutsatte att man lanserade 1948 men typ inte sålde några.
Gissar på 49 då.Ja, jag såg att det stod det i trådstarten. Har inte satt mig in så mycket, utan körde serienumret, 11,9 milj, på urverket genom en serial-decoder.
Tack, verkar stämma bättre.Gissar på 49 då.
Är nog helt ok; har en 11.7, 11.8 och 11.9. Alla med rätt ref men utan Seamaster textJa, jag såg att det stod det i trådstarten. Har inte satt mig in så mycket, utan körde serienumret, 11,9 milj, på urverket genom en serial-decoder.