• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

50-tals Omega Seamaster

Kraal90

Cartier
2-Faktor
Vilken ref är denna? Är den svårhittad?
7CED00FC-D54B-4252-A105-6DD059C57825.png
Tror det är 168.024. Den är hyfsat sällsynt. Det finns flera liknande referenser. Både med och utan COSC.
168.022 COSC med annat case
166.028 ej COSC samma case som ovan.

De är alla väldigt fina klockor.
Jag har en 168.022 i gulddouble
0360A32B-3248-45E9-B741-EFCFA5A45350.jpeg
 

Kraal90

Cartier
2-Faktor
Du begränsar utbudet extremt mycket om du ska köpa en retro Omega från en fysisk butik. Om du vill klämma på klockan och känna hur den känns på armen så rekommenderar jag att du bevakar Kaplans auktioner och åker dit när de har visning.
Skjuter in ett svar jag också. Om du bor i Göteborg med omnejd så kan jag rekommendera BESO UR. Där kan du få känna på klockorna, priserna är överkomliga och ägarna är sanna klockentusiaster med stort fokus på just Omega. 😊
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Tror det är 168.024. Den är hyfsat sällsynt. Det finns flera liknande referenser. Både med och utan COSC.
168.022 COSC med annat case
166.028 ej COSC samma case som ovan.

De är alla väldigt fina klockor.
Jag har en 168.022 i gulddouble
0360A32B-3248-45E9-B741-EFCFA5A45350.jpeg
Kul med en 168.022 kompis, även om vi är i fel tråd :)
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Skjuter in ett svar jag också. Om du bor i Göteborg med omnejd så kan jag rekommendera BESO UR. Där kan du få känna på klockorna, priserna är överkomliga och ägarna är sanna klockentusiaster med stort fokus på just Omega. 😊

Bertil har tyvärr stängt butiken nu under pandemin och kör endast postorder då både han och hans fru är i riskgruppen.
 

Kraal90

Cartier
2-Faktor
Bertil har tyvärr stängt butiken nu under pandemin och kör endast postorder då både han och hans fru är i riskgruppen.
Det stämmer. Dock erbjuder de fortfarande möjlighet att prova klockan vid intresse.
Jag köpte av honom i våras och provade då utanför hans lägenhet.
Vet inte om det ändrat på detta nu under hösten dock.
 

Gary Coleman

Panerai
2-Faktor
2FBCB52A-EEB0-41CF-BAAA-04A1A62C2EFE.jpeg
Budade hem denna för någon dag sedan. Är dessa manuella tjockisar en tidigare variant eller gick produktionen parallellt med att de ”vanliga” med bumper-automatverk rullade ut? Tycker även luggarna ser fetare ut kontra de tjockisar jag tidigare ägt/äger men kanske bara är en synvilla eller är caset annorlunda? Tänker med hänsyn till att detta ex både är polerat och härjat sedan tidigare.

@Aurum tar mig ödmjukt friheten att pinga dig då du är ett jäkla uppslagsverk.
 
Senast ändrad:

ANALOGUE

Patek
2-Faktor

wg11

Cartier
Haha alla organ är kvar :D
En 50tals beefy lugs Seamaster i 18k (så även länk) med svart gilttavla.

Har svårt att hitta fokus med min nya mobil men såhär ser den ut, fast mindre suddig då...

Alltså svart tavla mot guld är så snyggt, har varit sugen på det ett tag som ett komplement till min fetluggare med ljus tavla. Suget blev ju inte mindre av detta direkt.. :D

Vad tror ni om den som ligger på köp & sälj?
Vet att den har diskuterats lite redan och att det är knivigt att bedöma prisbilden på de svarttavlade osv. Boetten är ju lite sådär, för egen del kan jag leva med det egentligen.. men det ska ju avspeglas i priset.

www.klocksnack.se/threads/pb-16-12-–-omega-constellation-168-005-fr-1963-pie-pan-–-nyservad.142408/
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
En ljus och en svart är såklart en bra kombination. Tycker min nya trivs ihop med min 18k Connie... ;)
20201219_121849.jpg

Jag personligen hade inte köpt den du länkade. Tycker inte skicket är bra nog och Tycker priset är för högt. Räknar du bort länken betalade jag inte mkt mer för beefy och den är solid.
Väldigt speciell länk på din, hur ser märkningen ut? Aldrig sett den tidigare.
 

Gary Coleman

Panerai
2-Faktor
En ljus och en svart är såklart en bra kombination. Tycker min nya trivs ihop med min 18k Connie... ;)
20201219_121849.jpg

Jag personligen hade inte köpt den du länkade. Tycker inte skicket är bra nog och Tycker priset är för högt. Räknar du bort länken betalade jag inte mkt mer för beefy och den är solid.
Med risk för att låta oskön/snobbig nu så kan väl jag generellt tycka att ”capped” är tråkigt även om skick är bra och pris rimligt satt. Känns som att någonting utger sig för att vara något det ej är IMO.

Hur mycket premium är det pga svart tavla på Connies eller tjocka 50-talare?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Bara 18ct.... ngt knas?
Ingen aning, länkar är en djungel. Var mest bara intresserad av hur denna ser ut. Vissa ser rätt långt ifrån att vara tillverkade av Omega trots att de har Omegaloggan. Om det är för att olika agenter/länder tillverkat egna länkar eller om det bara var stor spridning på hur länkar såg ut vet jag inte. Denna lär ju också vara ganska tidig för att vara guldlänk tänker jag. Vilket årtal är det på klockan?
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Ingen aning, länkar är en djungel. Var mest bara intresserad av hur denna ser ut. Vissa ser rätt långt ifrån att vara tillverkade av Omega trots att de har Omegaloggan. Om det är för att olika agenter/länder tillverkat egna länkar eller om det bara var stor spridning på hur länkar såg ut vet jag inte. Denna lär ju också vara ganska tidig för att vara guldlänk tänker jag. Vilket årtal är det på klockan?
Jag får ta lite bilder imorgon. Har själv ubdrat lite... förutsätter att det går fint att returnera om det skulle vara aftermarket
 
Topp