• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

50-tals Omega Seamaster

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
37668149-90D2-4805-B2BB-7165B2A51F3F.jpeg

6FE94246-3436-4F56-A226-19E591190FA0.jpeg
Mycket grym.
 

PJW

Audemars
2-Faktor
Oj oj oj vilken boett!
Det var en fin tjockis :D 34mm?
Stort tack! Ja, denna ligger mig varmt om hjärtat. 34mm bumper med skruvboett, ref 2576.

Grym klocka på fint band! Vart kommer bandet ifrån?
Haha, om jag kunde svara på det. Köpte det av en ryss på eBay.

Hörde inget på en månad efter köpet och trackinguppgifterna fungerade inte. Jag hade väl förlikat mig med att det var pengar jag inte skulle se igen. Plötsligt dyker ett brev upp hemma. I det ligger detta bandet inkilat mellan två gamla vykort med text på ryska. Det ena av de två korten var en samlarbild på någon sovjetisk skådespelare, tror det var från 70-talet, och det andra ett vykort från en svunnen tid föreställande en pampig byggnad i en sovjetisk stad.

Men mer än så kan jag tyvärr inte ge dig är jag rädd..
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Stort tack! Ja, denna ligger mig varmt om hjärtat. 34mm bumper med skruvboett, ref 2576.


Haha, om jag kunde svara på det. Köpte det av en ryss på eBay.

Hörde inget på en månad efter köpet och trackinguppgifterna fungerade inte. Jag hade väl förlikat mig med att det var pengar jag inte skulle se igen. Plötsligt dyker ett brev upp hemma. I det ligger detta bandet inkilat mellan två gamla vykort med text på ryska. Det ena av de två korten var en samlarbild på någon sovjetisk skådespelare, tror det var från 70-talet, och det andra ett vykort från en svunnen tid föreställande en pampig byggnad i en sovjetisk stad.

Men mer än så kan jag tyvärr inte ge dig är jag rädd..
Haha jag vet precis vilken ryss du köpte det av! Har fått en minikalender från 89 och en pin av Greklands flagga :D
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Stort tack! Ja, denna ligger mig varmt om hjärtat. 34mm bumper med skruvboett, ref 2576.


Haha, om jag kunde svara på det. Köpte det av en ryss på eBay.

Hörde inget på en månad efter köpet och trackinguppgifterna fungerade inte. Jag hade väl förlikat mig med att det var pengar jag inte skulle se igen. Plötsligt dyker ett brev upp hemma. I det ligger detta bandet inkilat mellan två gamla vykort med text på ryska. Det ena av de två korten var en samlarbild på någon sovjetisk skådespelare, tror det var från 70-talet, och det andra ett vykort från en svunnen tid föreställande en pampig byggnad i en sovjetisk stad.

Men mer än så kan jag tyvärr inte ge dig är jag rädd..

Haha jag vet precis vilken ryss du köpte det av! Har fått en minikalender från 89 och en pin av Greklands flagga :D

Man blir ju sugen på att köpa band av honom!
 

Bingoberg

Breitling
2-Faktor
Är i processen att införskaffa mig en bumper.

Någon som har tips på trevliga stålarmband som passar (modeller/återförsäljare)?
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Är i processen att införskaffa mig en bumper.

Någon som har tips på trevliga stålarmband som passar (modeller/återförsäljare)?
En oysterlänk tycker jag gör sig bra på de bumpers med bredare bandhorn; enklast är nog via eBay eller diverse forum. Har varit en del "nos"-länkar tidigare till salu här exempelvis. Om inte oyster så lägger jag min röst på läderband. En av mina gamla bumpers såg ut såhär
IMG_7884.jpeg
 

Åskviggen

Panerai
Den är skitfin! Den där 34 mm sitter bra på handleden.
Den där har du for life. ;)
Förstår dig. Just dessa med ”sub dial” är ju så grymt fina!
Jag instämmer självklart :)
kul att du nämner att det är en keeper..
Sålde av en stor del av min samling tidigare i år. Jag har som mål att behålla alla klockor jag införskaffar mig nu, för att lägga fokus på detta härliga intresse.
Kontra att köp/sälj motiveras av ekonomiska skäl. :)
 

Åskviggen

Panerai
Vilken snygg klocka där har du en riktig keeper, tyckte armbandet var riktigt snyggt vad är det för märke på det (inköpsställe) för det är väl inte original?

/Foppa
La upp försäljaren i klockbandstråden.
Handlaren finns på Ebay, typen av band är ungefär som Molequins "Grained Calf" men för 200kr.
bandet överträffade mina förväntningar.
Riktigt tunt och skönt, la nyligen en beställning på den svarta och mörka färgen också. :)

 

Åskviggen

Panerai
Hej! Gillar klockorna! Har du något tips på bra fysisk butik i Sverige om man skulle vilja köpa en riktigt retro Omega? :) tack
Är oförskämd nog och svarar på frågan..
Nästa varje urmakare har någon omega som ligger och skramlar. Det du behöver göra är att ta reda på vilken klocka du är ute efter, annars är det väldigt stor risk att du betalar ett överpris för en klocka med ommålad tavla eller fel visare osv osv :)
 
Senast ändrad:
Är oförskämd nog och svarar på frågan..
Nästa varje urmakare har någon omega som ligger och skramlar. Det du behöver göra är att ta reda på vilken klocka du är ute efter, annars är det väldigt stor risk att du betalar ett överpris för en klocka med ommålad tavla eller fel visare osv osv :)
Tack för snabbt svar :)
Okej! Tack för bra info. Är inte helt insatt i alla modeller. Tycker det vore fint med en retroklocka att kunna byta till när det passar. Och jag har alltid gillat Omega.
Är urmakarna ärliga med dessa ”förändringar” som du ger som exempel? Om jag inte kan se det själv alltså. Tack för hjälpen
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Tack för snabbt svar :)
Okej! Tack för bra info. Är inte helt insatt i alla modeller. Tycker det vore fint med en retroklocka att kunna byta till när det passar. Och jag har alltid gillat Omega.
Är urmakarna ärliga med dessa ”förändringar” som du ger som exempel? Om jag inte kan se det själv alltså. Tack för hjälpen
Du begränsar utbudet extremt mycket om du ska köpa en retro Omega från en fysisk butik. Om du vill klämma på klockan och känna hur den känns på armen så rekommenderar jag att du bevakar Kaplans auktioner och åker dit när de har visning.
 
Topp