• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

AIK-tråden

Vad gör du i denna tråd? Ingen här bryr sig om vad du tycker om DIF:s värvnigar... Den här tråden är till för att diskutera AIK av oss som håller på Gnaget.

Ni har ju en egen tråd för Djurgården? Om den är för inaktiv föreslår jag att ni slår ihop den med Hammarbys, ni delar ju trots allt på det mesta :)

Oj då, känslig pöjk.. Inte är DIF-tråden sån när tex @Jerico retas på lite kul i vår tråd..
Men ok, jag förstår att det gör riiiktigt ont just nu. Du ska få leka vidare i er sandlåda ostört.

Vi har andra problem också, men vi har nog underskattat vikten av att tappa våran ledare så nära inpå säsongstart

Nisse var en otroligt viktig kugge för att få ihop lagbygget. Nu står vi utan ledare på plan. Jag gillar Henok, men bara hans kroppsspråk varenda gång han inte får bollen när han tar en löpning visar att han inte är rätt för rollen.

En annan fråga är hur 352 fungerar. Hitills får vi inte ut tillräckligt av ett helt gäng spelare och då tänker jag främst på de naturliga yttrarna. Skulle vi kunna få en någorlunda defensiv balans med fyrbackslinje? Osäkert.

5-3-2 (för det är vad det blir) är totalt efterblivet med det spelarmaterial som finns tillgängligt för en allsvensk klubb. Det finns inte wingbacks med tillräcklig kapacitet, och det finns inte heller pengar nog att ha mittfältare av kvalitet nog. Hade Blomberg varit kvar hade KANSKE ett mittfält med Blomberg-Adu-Olsson funkat, men jag är tveksam till om kvalitet nog hos pocket-spelare finns i allsvenskan heller.
Norling har ingen koll, och varför ska vi ha Bahoui och Yasin när vi inte ens spelar med yttermittfältare? Snälla, spela bara 4-4-2 enligt:
. Stefanelli - Elyounoussi
Bahoui - Adu - Olsson - Yasin
Haukur - Milosevic - Ekstrand - Lundström

Tur att man inte har årskort längre. Målet i år blir att bli bäst i stan, men det känns tveksamt.

För övrigt så måste plastmattorna få ett slut.

Efter värt material tror jag en holländsk 4-3-3 hade fått ut mest

Linner
Lindkvist - milo - Perta - sundgren
Adu
Olsson - goitom
Tarik - stefanelli - bahoui

Efter värt material tror jag en holländsk 4-3-3 hade fått ut mest

Linner
Lindkvist - milo - Perta - sundgren
Adu
Olsson - goitom
Tarik - stefanelli - bahoui
Den där startelvan skulle resultera i att vi inte har några yttrar. Som när vi spelade 4-4-2 med ett mittfält bestående av Nabil-Moro-Borges-Quaison. Bara spelare som vill gå inåt i banan.

Allsvenskan kräver att man kan ha någon form av inläggsspel. Det funkar liksom inte annars.

Klart att det inte känns super just nu med tanke på resultaten. Oavsett vilket ska vi komma ihåg att det fortfarande är försäsong. Hade det inte varit för det nya upplägget av Svenska Cupen samt derbytorsken så tror jag inte att vi hade reagerat på samma sätt. Får nog dra till med det gamla klassiska att "vi måste låta laget spela ihop sig". Tror definitivt fortfarande på 3-5-2 och tror att vi kan spela in en spelare som Nabbe på ett bra sätt över tid.

887D8F57-6B9C-49C8-9084-E0CEABB596E9.jpeg
Premiär-klockan

Grymt skönt med en vinst i premiären!! :D

Vad tror ni om måndagsmatchen, har vi någon chans mot MFF? De har onekligen sett väldigt starka ut på försäsongen

Hur säker som helst att AIK vinner
Vi har bästa laget, de behöver bara spela ihop sig ett par matcher till men ta det lugnt, vi vinner

Ja, det kommer onekligen bli tufft!
Men jag tycker AIK brukar stå upp bra mot Malmö, sen har vi saknat det där sista. Men det är ju som sagt 22 år sedan! Så nu är det väl fan på tiden! Någon som vet vad som var grejen med Tarik sist förresten?

Hatar verkligen den här typen av inkonsekvens från domarna. Ska tillägga att jag inte ser matchen, men är det kort så är det f-n kort oavsett om man har ett innan eller inte.

Skärmavbild 2018-04-09 kl. 19.55.26.png

Tillbaka
Topp