• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

AIK-tråden

Isodor

Audemars
Jag håller inte riktigt med, jag tycker generellt att AIK har spelat riktigt rolig fotboll i år.
Igår var en taktisk succé och jag njöt av varje sekund :) Vraken lyckades inte åstadkomma någonting men lipar över att Gnaget "parkerat bussen". Alltså seriöst, dom har inte förstått någonting. Vilka förlorare. Sen så matar dom sociala media med #serieledare, och då är det två tredjedelar kvar att spela, haha vilka nötter.
Jag är helt säker att Bajen kommer falla långt och hårt i tabellen.

Håller med dig, bara man att man se får olika håll, ett taktiskt, ett målmässigt :D

Som jag har uppfattat AIK är att man har tagit ett beslut att arbeta riskminimerande, precis som de lag vi har mött i EL och blivit utslagna av, lex Artromitos(eller vad de hette) och Braga.
 

RikNik

Panerai
2-Faktor
Håller med dig, bara man att man se får olika håll, ett taktiskt, ett målmässigt :D

Som jag har uppfattat AIK är att man har tagit ett beslut att arbeta riskminimerande, precis som de lag vi har mött i EL och blivit utslagna av, lex Artromitos(eller vad de hette) och Braga.
Jag håller med, helt klart att AIK är bäst i Sverige på riskminimerande. Inte kattpiss framåt heller iofs med en delad tredjeplats i antal gjorda mål, och med bara 5 insläppta känns det som en bra och förhållandevis trygg balans.
 
Jag håller med, helt klart att AIK är bäst i Sverige på riskminimerande. Inte kattpiss framåt heller iofs med en delad tredjeplats i antal gjorda mål, och med bara 5 insläppta känns det som en bra och förhållandevis trygg balans.
Håller också med!
Norling nämnde väl detta i ganska tidigt skede (innan säsongen drog igång iaf) om jag inte minns helt fel.
Att inte bli stressad av att motståndaren har bollövertag, utan att ha tålamod/lugn och ställa om när det är bäst läge.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Nytt surr idag om Larsson :) Bild från Fotbollskanalen.se

IMG_20180521_173733.jpg
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Tänk om vi skulle överraska alla och spela en kreativ och skapande fotboll? Nu blir det väl istället härlig gåfotboll med målet att strumpa in en boll och hålla tätt.

Hoppas att backlinjen håller ihop utan Alex.
 
Senast ändrad:

RikNik

Panerai
2-Faktor
Tänk om vi skulle överraska alla och spela en kreativ och skapande fotboll? Nu blir det väl istället härlig gåfotboll med målet att strumpa in en boll och hålla tätt.

Hoppas att baklinjen håller ihop utan Alex.
Just fan, Alex är ju borta. Det hade jag redan förträngt :-( Han har verkligen visat sig att vara en stabil sten i i AIKs respektingivande mur.
 
Alex avstängning kommer absolut vara kännbar! Positivt är att El Kabir också är avstängd. Ska bli intressant att se vad Alm gör med sin trupp, kanske bra att vi spelade en aning annorlunda mot hif senast så att det blir lite mer svårläst. Jag tror dock på seger, men räknar iskallt med att Lundberg drar in ett skott från över 30 meter.
 
Blir betydligt bättre i andra, men man måste kunna göra mål på chanser man skapar! Om någon här kan förklara Tariks storhet så lyssnar jag gärna....
 

Isodor

Audemars
Med lite distans borde vi plockat hem något mål till andra halvlek. Extremt mycket sumpanden..

Stefanelli kanske borde fått 10 till.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Hörde ett väldigt vagt rykte att norling inte gillar honom
Känns väl ganska så uppenbart. Sägs vara sämre i presspelet men jag kan inte riktigt se det. Tycker att han är en av de som pressar absolut bäst men fullt möjligt att Henok och Tarik är bättre defensivt.

Iom vi satsat 10 MSEK på att utveckla och sälja honom vidare så tycker jag att han borde spela. Tycker absolut att han har spetskvalitéer. Problemet är väl bara att den fotboll som Norling spelar aldrig kommer att ge en skyttekung. Då är det kanske skitsamma om han bara nöter bänk och får 10 min var tredje match.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Fungerar tyvärr inte att kryssa sig fram till ett SM-guld. Det måste radas upp ett gäng 3-poängare efter uppehållet.

Det som ska bli spännande nu förutom VM är hur allas trupper kommer se ut vid uppstarten efter sommaren.
 

RikNik

Panerai
2-Faktor
Fungerar tyvärr inte att kryssa sig fram till ett SM-guld. Det måste radas upp ett gäng 3-poängare efter uppehållet.

Det som ska bli spännande nu förutom VM är hur allas trupper kommer se ut vid uppstarten efter sommaren.
Ja man är bra trött på alla kryss nu.
Vilken jäkla resa det blev igår. Man fick i alla fall dricka en halvtidsbira som serieledare ;-) Just då lekte livet, och jag var helt 100 på att vi skulle promenera hem 3 pinnar (jag lär mig tydligen aldrig). Sen kom kollapsen och haveriet slutade med att jag var ganska nöjd med 1 pinne :-(
Skönt med ett uppehåll nu.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Tycker truppen håller gott som den är. Vansinne att värva mycket mer. Förläng Saletros och satsa på honom och Olsson. Sedan så är det enda vettiga att Norling får spelarna att prestera. Vad är vitsen att värva klass när vi har en tränare som är så detaljstyrd och feg så att ingen törs anfalla?
 

Isodor

Audemars
Den största rädslan som visat sig andra delen av våren/sommaren verkar vara rädslan att förlora. Som ni sagt ovan, man försöker förvalta en ledning och slutar spela anfall efter 45 minuter. Den kan fungera ibland, men inte över tid... Hoppas verkligen vi kan dra bort den blöta filt som ligger över oss efter VM.

Vi borde verkligen ha varit i ledning av allsvenskan efter denna period med tanke på spelarmaterial som fanns LÅNGT innan säsongen drog igång.
Detta år är verkligen AIK's chans, då MFF med agent MP i spetsen till slut körde föreningen i botten (lite konstigt att det tog ett helt år). En ny tränare där och några spetsvärvningar så är de guldkandidat igen till nästa år..

Riktigt olustig känsla att vi tampas med Bajen som är ett utpräglat bottenlag.
 
Topp