• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

AIK-tråden

Den största rädslan som visat sig andra delen av våren/sommaren verkar vara rädslan att förlora. Som ni sagt ovan, man försöker förvalta en ledning och slutar spela anfall efter 45 minuter. Den kan fungera ibland, men inte över tid... Hoppas verkligen vi kan dra bort den blöta filt som ligger över oss efter VM.

Vi borde verkligen ha varit i ledning av allsvenskan efter denna period med tanke på spelarmaterial som fanns LÅNGT innan säsongen drog igång.
Detta år är verkligen AIK's chans, då MFF med agent MP i spetsen till slut körde föreningen i botten (lite konstigt att det tog ett helt år). En ny tränare där och några spetsvärvningar så är de guldkandidat igen till nästa år..

Riktigt olustig känsla att vi tampas med Bajen som är ett utpräglat bottenlag.
Tycker att Bajens trupp är grymt stark och att det snarare är förvånande att de inte blandat sig i toppen tidigare, typ förra året. Vad gäller MFF har jag inte räknat ut dem helt ur guldracet än, de har inget att förlora och ser ut att få in Christiansen - radar de upp en 5-6 trepoängare i rad efter uppehållet är de med i matchen.

Vad gäller oss har vi relativt lätt spelschema första matcherna, ska det bli något guld gäller det att vi tar alla poäng i de matcherna och inte kryssar oss igenom, vi är redan uppe i 6 kryss vilket är lika många som guldåret 2009, dock hade vi 7 förluster det året.

Hoppas inte...

Skärmavbild 2018-06-01 kl. 20.30.15.png

Kristoffersson brukar ha koll...

https://bloggar.expressen.se/kristoffersson/2018/06/seb-larsson-till-aik/

"Nu är det också klart att Sebastian Larsson går till AIK, enligt mina uppgifter. AIK:s styrelse klubbade igenom övergången i dagarna och landslagets mittfältsmotor skriver på ett kontrakt på 2,5 år med en möjlig option på ett tredje år. AIK:s plan är att göra värvningen officiell innan landslaget åker till VM i Ryssland och det skulle förvåna mig extremt mycket om Seb inte presenteras under torsdag eller fredag.

Det känns som en klockren värvning för AIK och laget får nu ytterligare kvalitet, rutin och spetskompetens på mittfältet. Klubben säljer Anton Saletros till FC Rostov och ersätter med Larsson. Hans rutin kommer att bli värdefull och dessutom är det en värvning som jag är övertygad kommer att hålla i många år. Dessutom får mittfältaren chansen att vinna en titel.

32-åringen har fått en nytändning i landslaget under Janne Andersson och med ett centralt mittfält bestående av Kristoffer Olsson, Larsson och Enoch Kofi Adu blir AIK vassare än tidigare när allsvenskan drar igång igen.
Dessutom talar allt för att Kristoffer Olsson stannar fram till Januarifönstret. Han vill vinna SM-guld med AIK innan han lämnar."

Dåligt med bilder här inne? Blir inte så många matcher för min del då jag inte bor i Stockholm men var uppe på derbyt mot Bajen. Tyvärr var det 5 bajare som bjöd med mig så fick snällt stå i deras klack, kom lindrigt undan med mina färgval på kläder ändå, bara några som hetsade lite.

IMG_7501.jpg
IMG_7401.jpg

Känns riktigt bra med Sebastian! En vinnarskalle vi saknar lite i dagens trupp, även om Milo känns som en kandidat där också

Ska ärligt säga att jag historiskt har haft svårt för Seb, men hoppas att han faller in i kategorin "spelare som man hatar som motståndare men älskar att ha i sitt eget lag" :)

Härligt att han kör ett Stahre-citat: - Jag är glad och stolt :D

Screenshot_20180611-161509.jpg

Nu kan vi kanske hoppas på lite AIK-flärd i VM a'la Boateng. Fifa stoppade väl Borges i förra VM så möjligt att de är hårdare med sånt nu.

IMG_20180611_162246.jpg

Vad tycker ni om värvningarna som rullade in igår? Tror ni att någon av Panos eller Rashidi kommer ta en startplats?
Skönt att matchen mot TFF blev uppskjuten till 19.30 så att man hinner fokusera rejält på kvartsfinalen innan avgång mot den viktigaste matchen för dagen ;)

Vad tycker ni om värvningarna som rullade in igår? Tror ni att någon av Panos eller Rashidi kommer ta en startplats?
Skönt att matchen mot TFF blev uppskjuten till 19.30 så att man hinner fokusera rejält på kvartsfinalen innan avgång mot den viktigaste matchen för dagen ;)
Rashidi är intressant iom vi får ett riktigt wingback-alternativ till höger. Panos förstår jag inte riktigt men jag antar att han är billig. Iofs passar han också säkert perfekt in i Norlings ultradestruktiva fotboll. Han knuffar en talang som Bilal Hussein än längre från speltid.

Rashidi är intressant iom vi får ett riktigt wingback-alternativ till höger. Panos förstår jag inte riktigt men jag antar att han är billig. Iofs passar han också säkert perfekt in i Norlings ultradestruktiva fotboll. Han knuffar en talang som Bilal Hussein än längre från speltid.
Sägs ju att Panos hade en del hyfsade anbud från turkiska klubbar så billig vete tusan...men han har ju spelat i Gnaget tidigare så då ska man ju värvas i vilket fall (så tröttsamt, inget ont om Panos men det måste finnas andra spelare än återvändare)

Sägs ju att Panos hade en del hyfsade anbud från turkiska klubbar så billig vete tusan...men han har ju spelat i Gnaget tidigare så då ska man ju värvas i vilket fall (så tröttsamt, inget ont om Panos men det måste finnas andra spelare än återvändare)
Varför skulle Panos konkurrera ut Bilal? Vad jag förstått så kommer han slåss om en mittbacksplats, och med tanke på alla skador som redan idag finns i truppen på våra backar och med ett riktigt intensivt spelschema så känns det som en riktigt bra värvning i mina ögon. Att tycka det känns tröttsamt/tråkigt med hemvändare förstår jag inte heller, allt handlar väl om kvalitet på spelaren eller? Och att klaga på hemvändare under denna säsong känns också märkligt med tanke på namn som Tarik, Silva, Adu, Robert Lundström, Joel Ekstrand, Robin Jansson, Budomir, Sebastian Larsson och nu senast Rashidi....

Panos ser jag som en nyttig värvning iom att han princip kan spela på alla defensiva positioner. Rashidi är mer av en chansning i mina ögon min Rickard ville ju ha honom så litar på att det blir bra. Han gjorde ju ett piggt inhopp mot oss i premiären.

Varför skulle Panos konkurrera ut Bilal? Vad jag förstått så kommer han slåss om en mittbacksplats, och med tanke på alla skador som redan idag finns i truppen på våra backar och med ett riktigt intensivt spelschema så känns det som en riktigt bra värvning i mina ögon. Att tycka det känns tröttsamt/tråkigt med hemvändare förstår jag inte heller, allt handlar väl om kvalitet på spelaren eller? Och att klaga på hemvändare under denna säsong känns också märkligt med tanke på namn som Tarik, Silva, Adu, Robert Lundström, Joel Ekstrand, Robin Jansson, Budomir, Sebastian Larsson och nu senast Rashidi....
Panos är absolut användbar. Känner jag Richard rätt så tror jag fortfarande att han kommer att få mer speltid än Bilal på mitten. Nu är det absolut inte Panos fel att Norling matchar som han gör men med tanke på att Avdic fått fler minuter än Bilal så tror jag alla dagar i veckan att Panos får ta över de ströminuter som nu bjuds med ett innemittfält med Koffe, Adu och Seb.

Olsson är helt överlägsen. Kul att Tarik började anfalla i andra. Den stora skillnaden som avgjorde matchen.

Väldigt skönt att kunna städa av ett sämre lag enkelt. Det är vi inte bortskämda med. :)

Var på plats, lite gnabbigt på sittplatsläktaren där TFF:s ”fans” (70+ gubbar) tyckte det var förfärligt med lite pyro...

I övrigt bra match, fick klämma en bild med BW efter matchen! ;)

Olssons insats 10 av 10, alldeles för hög nivå för allsvenskan så låt oss behålla honom säsongen ut

Tillbaka
Topp