• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

AIK-tråden

Efter att ha smält gårdagens match (spel mot AIKs mål) som var den tveklöst sämsta insatsen än så länge i Allsvenskan 2018 är mina 5 "halvnyktra" och AIK-färgade take aways...

1. Vi vinner på ett drömskott i 94e-minuten. Helt oförtjänt - Yes utan tvekan, bara tur? - Tveksamt, såna här vinster radade MFF upp gång efter annan förra året när de bärgade guld (Östersund hemma, AIK borta...). Ett tecken på hur starka vi är? Kanske - Laget gör en usel insats, men ändå, tack vare individuell skicklighet plockar vi med oss 3 blytunga pinnar från en på förhand tuff bortamatch.

2. Inställningen kostar ett guld? Hur som helst går det att ifrågasätta inställningen, att ligga med parkerad buss gör oss extremt svårslagna, men det kommer att leda till kryss (eventuellt för många) för ett SM-guld i längden. Bajen och Peking kommer att gå på förluster för att de chansar mer, men samtidigt kommer de landa på fler 3 poängare, och detta i ett poängsystem som gynnar risktagande och straffar delad pott. Hade vi spelat under den gamla "2p för vinst eran" hade AIK varit ännu större favoriter till guldet.

3. Stefanelli hamnat i Thern-boxen? 2017 var Thern en av de mest tongivande under vårsäsongen men hamnade utan förklaring på bänken i nästan alla matcher under hösten. Efteråt var det tydligt att det skurit sig mellan Thern och Norling. 2017 på hösten är Stefanelli briljant, 2018 är han inte ens inhoppare. Har det skurit sig mellan argentinaren och Norling?

4. MFF är 11 poäng bakom men har sett ruggigt bra ut med den nya tränaren. Vågar inte avskriva deras chanser till guld helt. Peking ser stabila ut och har en enorm offensiv som vi fick känna på innan uppehållet. Bajen vacklar och DIF har 4 raka 3-poängare. Att något annat lag än nyss nämnda eller AIK lyfter bucklan i höst skulle vara en större skräll än om Sverige tog VM-guld.

5. Seb i träning - kan han bli den där vinnarskallen som behövs för att få laget att inte tycka det är okej att bli utspelade av Sundsvall? Låt oss hoppas!
 

MAGNETO

Omega
Kan någon snälla förklara storheten med Tarik?! Jag förstår fortfarande inte
Jag tycker ändå att Tarik gjort ett bra jobb tillsammans med Goitom under första halvan av säsongen, men nu när Stefanelli äntligen har fått visa upp sig är ju han given från start. Frågan är varför Goitom bänkas!? Hans passningar är ju oumbärliga.. Straffen ska vi inte ens tala om :facepalm:
 
Nu vänder vi !
20180802_190312.jpg
 
Var på friends idag i vanlig ordning. Tycker vi skapade alldeles för mycket för att ha nerv kvar i matchen sista 15. 3 poäng allt som räknas såhär i efterhand
 
Jag har(som vanligt) svårt att förstå varför Norling inte startar med Stefanelli! Men får hoppas på ett piggt inhopp när matchen varit låst i en halvlek. Mot 3 poäng!
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Jag har(som vanligt) svårt att förstå varför Norling inte startar med Stefanelli! Men får hoppas på ett piggt inhopp när matchen varit låst i en halvlek. Mot 3 poäng!

Jag fattar inte heller det, tycker Tarek har sett ganska blek ut på sistone. Missade dock matchen idag men han kanske var bra?

Håller med, perfekt läge att vila Tarek och slänga in Stefanelli mot Trellehulla på söndag.
 
Jag såg tyvärr bara andra halvlek, men ja, det skapades verkligen målchanser! Och jag skulle i vanlig ordning kunna klaga på vår norska anfallare och de lägen han får utan att göra mål, och samtidigt ifrågasätta varför Stefanelli fortfarande inte chansen, men....;) idag nöjer jag mig med 3 härliga poäng och blickar med gott mod fram emot mer offensivt motstånd! Drömmar av guld!
 

blyton

Cartier
2-Faktor
Har vi några gnagare i Gbg som är sugna på att mötas upp framöver och kolla någon match? :)
 
Senast ändrad:
Topp