• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Aktiva ks medlemmar på köp och sälj- köper också kopior på olika forum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Bra att det kommer upp.
Även bra om alla du skriver om taggas i tråden så andra medlemmar kan bli varnade alternativt att de personer du pekar ut får en chans att svara, om det skulle vara så att det som antyds är osanning.
 
Hoppas att utpekad användare bemöter detta och att det inte är några konstigheter. Vore tråkigt om man som ny användare med bristfällig erfarenhet skulle behöva oroa sig.
 
Hoppas att utpekad användare bemöter detta och att det inte är några konstigheter. Vore tråkigt om man som ny användare med bristfällig erfarenhet skulle behöva oroa sig.
Generellt här på KS är du säker, iallafall av egna erfarenheter. Sen är det väl givet att en del håller på med kopior, av olika skäl.
 
  • Like
Reactions: Roz
Generellt här på KS är du säker, iallafall av egna erfarenheter. Sen är det väl givet att en del håller på med kopior, av olika skäl.

Känns såklart något mindre säkert om det är ”givet” att vissa pysslar med kopior. Speciellt eftersom man som ny antagligen inte kan se skillnad på en kopia och the real deal
 
Känns såklart något mindre säkert om det är ”givet” att vissa pysslar med kopior. Speciellt eftersom man som ny antagligen inte kan se skillnad på en kopia och the real deal
Ja absolut, men det är oundvikligt att alla på KS bara har äkta klockor. Någon kanske har en liggandes från semestern i Thailand 2002 osv.
 
  • Like
Reactions: gab
Känns såklart något mindre säkert om det är ”givet” att vissa pysslar med kopior. Speciellt eftersom man som ny antagligen inte kan se skillnad på en kopia och the real deal

Finns kopior där nog 9/10 här skulle se fel genom bara bilder. Skrämmande. Så tke. Att alla som veterligen sysslar, köper och säljer kopior även på andra forum. Definitivt ska taggas här och uppmärksammas så dem kan möta detta. Jag själv kommer aldrig göra affär med någon sådan. Smuts
 
  • Like
Reactions: gab
Känns såklart något mindre säkert om det är ”givet” att vissa pysslar med kopior. Speciellt eftersom man som ny antagligen inte kan se skillnad på en kopia och the real deal
Lite så jag tänkte, däremot gissar jag att en annons där någon försöker sälja en kopia inte blir särskilt långvarig här då andra sitter på betydligt mer erfarenhet.
 
  • Like
Reactions: gab
Skulle man kunna lägga upp dessa användare under good guys/bad guys-avdelningen (betoning på bad guys) med bevis?
 
Har ju inte gjort något "bad" här..
Men ja. Ett varningens finger i gg tråden kanske om att vederbörande handlar öppet med kopior på andra forum.
Kanske någon sorts sub-avdelning om användare som beblandar sig med fakes?
Sen vill jag tillägga att det är skillnad på folk som läser om fakes och folk som köper samt säljer fakes. Så innan man drar igång världens häxjakt på alla medlemmar man misstänker köper fakes, borde man ha konkreta bevis på att dessa faktiskt KÖPER eller SÄLJER fakes, inte bara "inflitrerar" som TS påstår sig göra.
 
Och ni och era höggaflar. Flashback?


@visenstam ok ska ge dig chansen. Du har alltså inte handlat med flera kopior? Tänk efter noga för nästa svar avgör om övriga här på ks ska få se flera prints och då är det inte mig de kommer efter med sina gafflar.
 
Spännande med en potentiellt eldig tråd en glåmig torsdagseftermiddag.

Men, innan alla blir för begeistrade, vad ska vi ens diskutera egentligen? Om folk verkligen är genuint oroliga för att någon skulle kränga fejkklockor på KS så fine - men jag tror att den risken är rätt liten, och dessutom vore det klädsamt med bevis i så fall. Det skulle ju dessutom bli banning ögonaböj utan särskilt mycket att diskutera.

Om det istället handlar om att någon som hänger här eventuellt tjänar pengar utanför KS på ett ohederligt sätt - nja? Det finns nog redan skurkar i helvetets alla kretsar på KS att hänga ut isf. Ska vi lista alla som kommit undan momsen på ett köp utanför EU? Vilka som köper och säljer klockor via sitt företag för att hyfsa siffrorna och slippa skatt löneutbetalningar? Den som tjänat ihop till sin Rolex på svartjobb?
 
Spännande med en potentiellt eldig tråd en glåmig torsdagseftermiddag.

Men, innan alla blir för begeistrade, vad ska vi ens diskutera egentligen? Om folk verkligen är genuint oroliga för att någon skulle kränga fejkklockor på KS så fine - men jag tror att den risken är rätt liten, och dessutom vore det klädsamt med bevis i så fall. Det skulle ju dessutom bli banning ögonaböj utan särskilt mycket att diskutera.

Om det istället handlar om att någon som hänger här eventuellt tjänar pengar utanför KS på ett ohederligt sätt - nja? Det finns nog redan skurkar i helvetets alla kretsar på KS att hänga ut isf. Ska vi lista alla som kommit undan momsen på ett köp utanför EU? Vilka som köper och säljer klockor via sitt företag för att hyfsa siffrorna och slippa skatt löneutbetalningar? Den som tjänat ihop till sin Rolex på svartjobb?
Tänkte precis likadant. Reglerna på klocksnack är glasklara och påföljderna likaså.
 
Och ni och era höggaflar. Flashback?


@visenstam ok ska ge dig chansen. Du har alltså inte handlat med flera kopior? Tänk efter noga för nästa svar avgör om övriga här på ks ska få se flera prints och då är det inte mig de kommer efter med sina gafflar.

Ska du komma med anklagelser och skapa en tråd för detta så får du ju självklart backa upp detta med bevis.. Annars är väl trådstarten helt meningslös
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp