• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Aktiva ks medlemmar på köp och sälj- köper också kopior på olika forum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det är väl ganska självklart ändå ?
Att berätta något vi redan vet förekommer? Helt meningslöst om man inte preciserar vilka som gör det ju. Man tar det med admin, innan admin gjort något så skapar man en tråd? Att fråga vad medlemmar på KS tycker om att handla med fake är ju helt befängt, eftersom man har godkänt villkoren här. Vad missar jag?
 
Att berätta något vi redan vet förekommer? Helt meningslöst om man inte preciserar vilka som gör det ju. Man tar det med admin, innan admin gjort något så skapar man en tråd? Vad missar jag?


Det som är grejen. De användare här som öppet handlat med kopior på andra forum bör taggas och bevis borde läggas fram. Så att vi andra kan hålla oss långt ifrån dessa användare.. Enligt TS hade han redan pratat med admin om Denna trådstart.
Varför nu TS inte taggar allas användarnamn (vilket var okej) och lägger fram bevis som sades. Kan ej jag svara på. Men trådens syfte är väl både bra och rätt tydligt.
 
Det som är grejen. De användare här som öppet handlat med kopior på andra forum bör taggas och bevis borde läggas fram. Så att vi andra kan hålla oss långt ifrån dessa användare.. Enligt TS hade han redan pratat med admin om Denna trådstart.
Varför nu TS inte taggar allas användarnamn (vilket var okej) och lägger fram bevis som sades. Kan ej jag svara på. Men trådens syfte är väl både bra och rätt tydligt.
Jag ser tyvärr bara en luddig och lite skev trådstart som följts av 4 sidor spekulationer
 
Vad kan vi inte diskutera?
Vi diskuterar inte varumärkesförfalskningar annat än som jämförande diskussioner i syfte att lära sig mer om vad som skiljer en kopia från ett original. En sådan tråd skall ALLTID innehålla bilder och referenser till ett original och andemeningen med tråden skall vara undervisande och kunskapshöjande. Det innebär att en tråd där rubriken exempelvis är "Kolla vilken bra kopia etc" inte är okej.

Är du osäker, skippa att posta tråden eller kolla med Admin. Ämnet är känsligt och vid tveksamheter avgör alltid Admin vad som är okej. I en tråd om förfalskningar så länkar vi inte till sidor som säljer eller stöttar förfalskningar (vi bjuder dem helt enkelt inte på trafik).

Vi diskuterar självklart inte heller sådant som enligt svensk lag uttryckligen är förbjudet. Vid tveksamhet kring detta avgör Admin vad som är okej.
 
Vad kan vi inte diskutera?
Vi diskuterar inte varumärkesförfalskningar annat än som jämförande diskussioner i syfte att lära sig mer om vad som skiljer en kopia från ett original. En sådan tråd skall ALLTID innehålla bilder och referenser till ett original och andemeningen med tråden skall vara undervisande och kunskapshöjande. Det innebär att en tråd där rubriken exempelvis är "Kolla vilken bra kopia etc" inte är okej.

Är du osäker, skippa att posta tråden eller kolla med Admin. Ämnet är känsligt och vid tveksamheter avgör alltid Admin vad som är okej. I en tråd om förfalskningar så länkar vi inte till sidor som säljer eller stöttar förfalskningar (vi bjuder dem helt enkelt inte på trafik).

Vi diskuterar självklart inte heller sådant som enligt svensk lag uttryckligen är förbjudet. Vid tveksamhet kring detta avgör Admin vad som är okej.


Ok?
Som Han skrev, hade han pratat med admin innan trådstarten.
 
Ger den här tråden en av fem halvlänkar tills bevisen kommer. Men håller inte andan direkt...
 
4349EA60-46C1-47C5-9AFF-8B5BF1556451.jpeg
 
Hade varit bäst att lägga fram all fakta, nick och bevis direkt. Som det är nu står @visenstam med en ändå rätt grov anklagelse mot sig och kanske en del ifrågasättande i affärer som begåtts. Samtidigt som han menar så inte är fallet men det kan också vara nog så svårt att försvara sig mot domen även utan bevis. Även om det inte borde behövas.

Jag hade personligen föredragit att hela bilden kom direkt så all spekulativa kommentarer försvinner.
 
Om det är till någon tröst köpte jag nån kopia i början av mitt klockintresse

Men det är ju flera år sen..

Tar min ks profil på stort allvar vilket jag hoppas syns i min gg tråd som jag är väldigt rädd om..

Och bli uthängd här för att de finns nått gammalt sälj inlägg kvar känns både fel och orättvist.

Så för att förtydliga så finns det absolut ingen aktiv handel me några kopior från min sida.
 
Om det är till någon tröst köpte jag nån kopia i början av mitt klockintresse

Men det är ju flera år sen..

Tar min ks profil på stort allvar vilket jag hoppas syns i min gg tråd som jag är väldigt rädd om..

Och bli uthängd här för att de finns nått gammalt sälj inlägg kvar känns både fel och orättvist.

Så för att förtydliga så finns det absolut ingen aktiv handel me några kopior från min sida.
Bättre än så kan Du inte försvara Dig! :) Oskyldig tills motsatsen bevisats!
 
Om det är till någon tröst köpte jag nån kopia i början av mitt klockintresse

Men det är ju flera år sen..

Tar min ks profil på stort allvar vilket jag hoppas syns i min gg tråd som jag är väldigt rädd om..

Och bli uthängd här för att de finns nått gammalt sälj inlägg kvar känns både fel och orättvist.

Så för att förtydliga så finns det absolut ingen aktiv handel me några kopior från min sida.

Första gången jag var i Thailand var jag 14. Köpte 20 "Breitlings". Gjorde 700-1000kr på varje klocka, kalas... Och nej, jag tänkte inte på den stora helheten gällande vilka som kontrollerar tillverkningen och handeln.
Du är grön i min bok fram till att TS langar bevis på att du varit aktiv medans du varit medlem här.
 
Senast ändrad:
Om det är till någon tröst köpte jag nån kopia i början av mitt klockintresse

Men det är ju flera år sen..

Tar min ks profil på stort allvar vilket jag hoppas syns i min gg tråd som jag är väldigt rädd om..

Och bli uthängd här för att de finns nått gammalt sälj inlägg kvar känns både fel och orättvist.

Så för att förtydliga så finns det absolut ingen aktiv handel me några kopior från min sida.
Låter som en gg, hade inte tvekat över att köpa från dig. Om inte motsatsen bevisas, vilket i skrivande stund inte verkar troligt.
 
Om det är till någon tröst köpte jag nån kopia i början av mitt klockintresse

Men det är ju flera år sen..

Tar min ks profil på stort allvar vilket jag hoppas syns i min gg tråd som jag är väldigt rädd om..

Och bli uthängd här för att de finns nått gammalt sälj inlägg kvar känns både fel och orättvist.

Så för att förtydliga så finns det absolut ingen aktiv handel me några kopior från min sida.
Hela denna tråden känns väldigt löjlig, att pressa någon på att erkänna att dom någon gång i tiden har ägt en fejkklocka...
Garanterat så mångas intresse skapas för den äkta varan.
Den här tråden kommer inte ge någonting.
 
Men blir det inte någon bomb då? Jag vill ju se vad TS har för vattentäta argument, han lägger ju fram det som vederbörande behöver hålla i hatten.
 
Sammanfattning av 4 sidor skräp:

1. @Relax Intro startar en tråd där han anklagar personer utan att nämna nick
2. Gnäller om höggafflar när folk blir irriterade för att han anklagar folk utan att nämna nick
3. Anklagar ett nick
4. Gnäller om högafflar när folk är intresserade av bevis och inte tomma anklagelser
5. Anklagad person har handlat en kopia för flera år sedan när han var ny.
6. Klocksnack väntar spänt på om det faktiskt är @Relax Intro som springer med högafflar eller om det kommer något konkret.....
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp