Vad är egentligen syftet med tråden @Relax Intro ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad är egentligen syftet med tråden @Relax Intro ?
Att berätta något vi redan vet förekommer? Helt meningslöst om man inte preciserar vilka som gör det ju. Man tar det med admin, innan admin gjort något så skapar man en tråd? Att fråga vad medlemmar på KS tycker om att handla med fake är ju helt befängt, eftersom man har godkänt villkoren här. Vad missar jag?Det är väl ganska självklart ändå ?
Att berätta något vi redan vet förekommer? Helt meningslöst om man inte preciserar vilka som gör det ju. Man tar det med admin, innan admin gjort något så skapar man en tråd? Vad missar jag?
Jag ser tyvärr bara en luddig och lite skev trådstart som följts av 4 sidor spekulationerDet som är grejen. De användare här som öppet handlat med kopior på andra forum bör taggas och bevis borde läggas fram. Så att vi andra kan hålla oss långt ifrån dessa användare.. Enligt TS hade han redan pratat med admin om Denna trådstart.
Varför nu TS inte taggar allas användarnamn (vilket var okej) och lägger fram bevis som sades. Kan ej jag svara på. Men trådens syfte är väl både bra och rätt tydligt.
Jag ser tyvärr bara en luddig och lite skev trådstart som följts av 4 sidor spekulationer
Vad kan vi inte diskutera?
Vi diskuterar inte varumärkesförfalskningar annat än som jämförande diskussioner i syfte att lära sig mer om vad som skiljer en kopia från ett original. En sådan tråd skall ALLTID innehålla bilder och referenser till ett original och andemeningen med tråden skall vara undervisande och kunskapshöjande. Det innebär att en tråd där rubriken exempelvis är "Kolla vilken bra kopia etc" inte är okej.
Är du osäker, skippa att posta tråden eller kolla med Admin. Ämnet är känsligt och vid tveksamheter avgör alltid Admin vad som är okej. I en tråd om förfalskningar så länkar vi inte till sidor som säljer eller stöttar förfalskningar (vi bjuder dem helt enkelt inte på trafik).
Vi diskuterar självklart inte heller sådant som enligt svensk lag uttryckligen är förbjudet. Vid tveksamhet kring detta avgör Admin vad som är okej.
Och utan uppföljningen som 46 följare av tråden efterfrågar är den väl närmast att betrakta som ett regelbrottOk?
Som Han skrev, hade han pratat med admin innan trådstarten.
Och utan uppföljningen som 46 följare av tråden efterfrågar är den väl närmast att betrakta som ett regelbrott
TS kanske är den nya ”tysken”, dyker upp, skapar ett jäkla debakel, för att sedan försvinna lika snabbt som hen försvann..
Bättre än så kan Du inte försvara Dig! Oskyldig tills motsatsen bevisats!Om det är till någon tröst köpte jag nån kopia i början av mitt klockintresse
Men det är ju flera år sen..
Tar min ks profil på stort allvar vilket jag hoppas syns i min gg tråd som jag är väldigt rädd om..
Och bli uthängd här för att de finns nått gammalt sälj inlägg kvar känns både fel och orättvist.
Så för att förtydliga så finns det absolut ingen aktiv handel me några kopior från min sida.
Om det är till någon tröst köpte jag nån kopia i början av mitt klockintresse
Tar min ks profil på stort allvar vilket jag hoppas syns i min gg tråd som jag är väldigt rädd om..
Och bli uthängd här för att de finns nått gammalt sälj inlägg kvar känns både fel och orättvist.
Så för att förtydliga så finns det absolut ingen aktiv handel me några kopior från min sida.
Låter som en gg, hade inte tvekat över att köpa från dig. Om inte motsatsen bevisas, vilket i skrivande stund inte verkar troligt.Om det är till någon tröst köpte jag nån kopia i början av mitt klockintresse
Låter som en gg, hade inte tvekat över att köpa från dig. Om inte motsatsen bevisas, vilket i skrivande stund inte verkar troligt.
Hela denna tråden känns väldigt löjlig, att pressa någon på att erkänna att dom någon gång i tiden har ägt en fejkklocka...Om det är till någon tröst köpte jag nån kopia i början av mitt klockintresse