• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Aktiva ks medlemmar på köp och sälj- köper också kopior på olika forum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
E55E86C6-757C-4E25-8D4A-0E8868CF6A83.jpeg

Jag har läst tråden och tvekat om jag skulle posta, men väljer att göra det. Denna screenshot är från Februari 2018. Notera att jag inte vill beskylla @visenstam för att aktivt sälja kopior idag. Denna screenshot visar bara att han relativt nyligen haft en kopia, inte mer än så.

E55E86C6-757C-4E25-8D4A-0E8868CF6A83.jpeg

Jag har läst tråden och tvekat om jag skulle posta, men väljer att göra det. Denna screenshot är från Februari 2018. Notera att jag inte vill beskylla @visenstam för att aktivt sälja kopior idag. Denna screenshot visar bara att han relativt nyligen haft en kopia, inte mer än så.

Helt okej, Det är min post och det stämmer den är från februari 2018, hoppades på att det var längre sen än så.

• Like
Reactions: bvb
Men blir jag en badguy här nu och aldrig mer får sälja en klocka?

Kan man få reda på hur många poster dessa påstådda fake-köpare ligger på? +500 +1000 etc?

Att en okunnig köpare ser en annons med bilder på en äkta och sedan får en välgjord fake levererad är ju tänkbart, men borde spricka när köparen går till AD/urmakare för att får äkthet verifierad - för så gör väl alla köpare?

Kanske man skulle kunna lägga fram sitt case för admin, som sedan kan välja att begära in förklaring av medlemmen? Att köpa sälja fakes, oavsett var, även med öppen varudeklaration, kanske skulle vara förbjudet om man vill vara KS-medlem.

Jag vet inte, men vad som än görs för att KS köp och sälj skall kunna bibehålla sitt goda rykte...

Vi har ju haft en tråd tidigare som visade att vi är inte så benägna att tala om vårt missnöje med tveksamma säljare.

• Like
Reactions: gab
Om det är till någon tröst köpte jag nån kopia i början av mitt klockintresse

Men det är ju flera år sen..

Tar min ks profil på stort allvar vilket jag hoppas syns i min gg tråd som jag är väldigt rädd om..

Och bli uthängd här för att de finns nått gammalt sälj inlägg kvar känns både fel och orättvist.

Så för att förtydliga så finns det absolut ingen aktiv handel me några kopior från min sida.

Började ditt intresse i feb 2018?
För det var inte flera år sedan.
Tycker det känns lite som att du ville syna korten och tyvärr satt motståndaren med en straight flush.

Ett inlägg på en superclone för ett år sen, vet inte men aktiv handel med kopior för mig är något som är aktuellt idag...

Alltså, det är klart. Kanske naturligt att vanlig Svensson börjar med billigare homager, kopior, superclone vad vet jag. För att bygga upp ett intresse och komma in här i värmen och göra rätt för sig. Fine. Men i ditt fall har du varit medlem Här nästan 3 år innan den posten där du skryter om din superclone.. ..

Alltså, det är klart. Kanske naturligt att vanlig Svensson börjar med billigare homager, kopior, superclone vad vet jag. För att bygga upp ett intresse och komma in här i värmen och göra rätt för sig. Fine. Men i ditt fall har du varit medlem Här nästan 3 år innan den posten där du skryter om din superclone.. ..

Fair, Handlar inte aktivt med kopior idag, Att jag gjorde det för ett år sen är beklagligt, Jag skäms.

Kan inte göra det ogjort, Är iaf 100% reko idag och sen om någon vill dömma mig för vad jag gjorde då kan jag inte ändra på tuvärr. Beklagligt hursomhelst.

Ae erkän nu, du vart lite ägd. Har man varit medlem på ks sedan 2015 och sedan säger att ens intresse för kopior slutade 2018 och att det var starten för ditt riktiga intresse. Thats some #1 bullshit.

Ae erkän nu, du vart lite ägd. Har man varit medlem på ks sedan 2015 och sedan säger att ens intresse för kopior slutade 2018 och att det var starten för ditt riktiga intresse. Thats some #1 bullshit.

Kontot är från 2015 men gjorde mitt första inlägg här 19 dec 2017.

Tar min ks profil på stort allvar vilket jag hoppas syns i min gg tråd som jag är väldigt rädd om..

Och bli uthängd här för att de finns nått gammalt sälj inlägg kvar känns både fel och orättvist.

Så för att förtydliga så finns det absolut ingen aktiv handel me några kopior från min sida.
Tror många med dig någon gång i begynnelsen köp en dålig kopia i Thailand etc. men det skall folk skita i vad @Relax Intro påstår är att du mfl. sålt kopior och därmed lurat folk hen verkar dock ha väldigt tunt på fötterna eftersom hen inte kommer med några bevis ifråga. Så länge man själv vet vad man gjort så skulle inte jag ligga sömlös över vad denna tröttmössa skriver.
Tycker det är bedrövligt att haspa ur sig saker utan att direkt slänga upp korten på bordet.
Detta kanske är @Relax Intro ’s 15 min of game här på KS..

Fast i din presentation säger du ju att du har varit klockintresserad så gott som hela livet, inte var fakeklockan en dopgåva eller? ;)

EDIT: Säljer du inte fakes och hittat in på den rätta vägen tycker jag att du får stanna här :)

Luddig tråd och högst oklart varför ni godkände starten @Hook

Om nu medlemmar aktivt handlar med fakes samtidigt som man är aktiv på köp&sälj här hade det varit relevant, men hittills har inte något framkommit som stödjer det. @visenstam har postat på ett annat forum att han äger en fake. Verkligen inte snyggt, men är det verkligen så till den grad illa att det ska leda till offentlig skampåle på KS? Tveksamt.

Dessutom finns det ett gäng profiler på KS som har skrivit om att de har ägt kopior. Vii kanske skulle ställa upp samtliga framför exekutionspatrullen?

Tror många med dig någon gång i begynnelsen köp en dålig kopia i Thailand etc. men det skall folk skita i vad @Relax Intro påstår är att du mfl. sålt kopior och därmed lurat folk hen verkar dock ha väldigt tunt på fötterna eftersom hen inte kommer med några bevis ifråga. Så länge man själv vet vad man gjort så skulle inte jag ligga sömlös över vad denna tröttmössa skriver.
Tycker det är bedrövligt att haspa ur sig saker utan att direkt slänga upp korten på bordet.
Edit. Såg ditt erkännande nu, men frågan kvarstår är det här eller på annat håll klockorna sålts? Samt har någon lurats att tro att det är en äkta klocka de köpt? Så fattade jag att fet var...

När påstod ts att ngn sålt en kopia eller lurat ngn?

Fast i din presentation säger du ju att du har varit klockintresserad så gott som hela livet, inte var fakeklockan en dopgåva eller? ;)

EDIT: Säljer du inte fakes och hittat in på den rätta vägen tycker jag att du får stanna här :)

Kopior är historia, Köpt en del fina klockor här och vill såklart fortsätta med det. Blir en tudor Bronze i helgen som tagit många övertids timmar att få ihop,

till kommande cheesy kommentarer, nej jag ska inte köpa någon fake.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp