• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Aktiva ks medlemmar på köp och sälj- köper också kopior på olika forum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Luddig tråd och högst oklart varför ni godkände starten @Hook

Om nu medlemmar aktivt handlar med fakes samtidigt som man är aktiv på köp&sälj här hade det varit relevant, men hittills har inte något framkommit som stödjer det. @visenstam har postat på ett annat forum att han äger en fake. Verkligen inte snyggt, men är det verkligen så till den grad illa att det ska leda till offentlig skampåle på KS? Tveksamt.

Dessutom finns det ett gäng profiler på KS som har skrivit om att de har ägt kopior. Vii kanske skulle ställa upp samtliga framför exekutionspatrullen?
Varför skulle de inte godkänna trådstarten menar du?
 
Huh? Du får gärna skriva till alla i min referenstråd.

https://klocksnack.se/threads/visenstam.96947/

Att jag köper och säljer kopior aktivt i fb var det dummaste jag hört. o_O

Jag är med i någon rep grupp på fb, Inte av samma anledning som du, Jag är med för att ha koll på kopior så jag inte ska åka på en nitlott nästa gång jag köper en 20k klocka.
Dock tycker jag detta meddelande framstår som väldigt kryptiskt då den ända anledningen för dig att vara medlem på ett av dessa forumen var just det att köpa en 10/10 kopia av en bratte.
 
Kopior är historia, Köpt en del fina klockor här och vill såklart fortsätta med det. Blir en tudor Bronze i helgen som tagit många övertids timmar att få ihop,

till kommande cheesy kommentarer, nej jag ska inte köpa någon fake.
Jag har kollat igenom visenstams inlägg och inte hittat något som ser fejkigt ut eller Bratte superclone.

Tycker att vi benådar honom och tittar lite på TS bevis och kikar på om det ligger något i TS påstående vad det gäller de övriga två.... och Jesper :)
 
Bevisen kommer bara presenteras i Premiumdelen!

On topic tänker jag generellt att man knappast är en klockentusiast om man handlar med kopior utan mer är en person som vill tjäna pengar till varje pris. Ut med månglarna ur templet;)

Men först fram med bevisen
 
Huh? Du får gärna skriva till alla i min referenstråd.

https://klocksnack.se/threads/visenstam.96947/

Att jag köper och säljer kopior aktivt i fb var det dummaste jag hört. o_O

Jag är med i någon rep grupp på fb, Inte av samma anledning som du, Jag är med för att ha koll på kopior så jag inte ska åka på en nitlott nästa gång jag köper en 20k klocka.
Köper du kopiorna för att kunna undersöka dem ordentligt? Du vill ju inte åka på ngn nitlott som jag uppfattat det. Kanske har du lånat ut ditt inlogg till ngn mindre nogräknad polare som gjort dessa inlägg men denna polare vill så klart inte medverka i denna tråd...
 
Senast ändrad:
@Mauritz Jag tolkar det som att det säljs kopior på denna fb sida. Ts har aldrig påstått att ngn medlem på KS sålt kopior. Du får nog läsa igenom tråden på nytt.
 
Jag tolkar det som att det säljs kopior på denna fb sida. Ts har aldrig påstått att ngn medlem på KS sålt kopior. Du får nog läsa igenom tråden på nytt
Så tolkar jag också, personerna befinner sig på en "ganska stor sida" där det drivs försäljning av kopior.
 
Nu måste vi komma vidare här tycker jag. Har vi några fler användare eller ej?
 
Vändes precis hela tråden upp och ner och att det faktiskt är TS som sysslar med kopior medan han försöker hänga ut oskyldiga? Åh vilken härlig läsning!
 
Precis som rubriken säger så har jag gjort mina spaningar och dektetiv arbete och döm av min förvåning när jag nu sett minst 2-3 stycken aktiva medlemmar på köp och sälj här och i andra diskussionstrådar på ks.
Nu hittar jag dessa medlemmar även på en ganska stor sida där kopior säljs där man ser deras profiler osv.
Har sett att medlemmarna även där är aktiva med och köpa kopior.
Hur vet jag detta? Jag själv har ett konto som endast är till för att hålla koll på just sådana här nissar på olika forum så har jag sett dem köpa på kopior sida ganska flitigt. (Har blivit lurad själv därför av min försiktighet).
Är inte super aktiv på ks med egna inlägg och vet inte om jag bryter några regler men tycker detta är värt att upplysa och har även fått ok från admin.
För att inte bryta några regler så är min fråga nu, vad tycker ni om detta och varför köper man både fakes och äkta vara?
Personligen skulle jag inte våga köpa en klocka av någon jag visste även köpte kopior.

Jag kommer inte hänga ut dessa med namn. De kanske själva kan svara på detta.
Varför hänger du bara ut @visenstam om det nu är flera det gäller du misstänker säljer kopior på forumet, om det är det du gör och vad tråden handlar om? Om du kan hänga ut visenstam går det väl att göra det med allihop?

Väldans diffus och oklar tråd med lite väl mycket Stasi-vibbar tycker jag.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp