• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Aktiva objekt (annonser på KS)

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
I mitt fall, är det något med varan som inte stämmer överens med beskrivning så går det att returnera den och få pengarna tillbaka. Men det går ju uppenbarligen vara tydligare med det.
Ja, det som du skriver här ovan är ju tydligt.

Jag brukar skriva typ retur inom 24h om klockan inte stämmer överens med beskrivningen.

Formuleringen "en hederssak" kan betyda väldigt olika saker för olika personer och känns lite som man lovar allt och inget.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
IMG_0913.jpeg

”Även bandet har lite repor vid låset ”Deskdives”

- @KlockByten
Seriöst? Är det en bra beskrivning?
 

RobVintage

Panerai
Har jag missat något eller får man betala 250k för en naken guldsub?
 

poormans

Rolex
Har jag missat något eller får man betala 250k för en naken guldsub?

Verkar som de ligger ungefär där internationellt
Screenshot_2023-11-01-09-42-17-73_a23b203fd3aafc6dcb84e438dda678b6.jpg
 

RobVintage

Panerai
Intressant att man vill ha mer än vad careofcarl sålde den för för ett par veckor sedan :banghead:

 

thetaliban

Cartier
2-Faktor
Har jag missat något? När sålde careofcarl en 16618 i bra skick för 250 i närtid? Mig veterligen ligger jag rätt bra till i pris.
 

rickards

Rolex
2-Faktor
Tycker det är lustigt att man ofta ser "jag förbehåller mig rätten att dra tillbaka annonsen, men ej under pågående affär". Är väl rätt givet att man får dra tillbaka sin annons när man vill, behöver inte be om lov för att avsluta sin annons om man ångrar att man la ut den till försäljning? Är väl alltid säljaren som väljer om och hur en klocka säljes.
Sen kan det förstås vara trevligt och god ton att inte ångra sig mitt under en pågående affär, om köparen redan hunnit betala eller vad det nu betyder.
 

Fedor

Cartier
Tycker det är lustigt att man ofta ser "jag förbehåller mig rätten att dra tillbaka annonsen, men ej under pågående affär". Är väl rätt givet att man får dra tillbaka sin annons när man vill, behöver inte be om lov för att avsluta sin annons om man ångrar att man la ut den till försäljning? Är väl alltid säljaren som väljer om och hur en klocka säljes.
Sen kan det förstås vara trevligt och god ton att inte ångra sig mitt under en pågående affär, om köparen redan hunnit betala eller vad det nu betyder.
”Passa på att swisha innan jag ångrar mig och den inte längre är tillgänglig”
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Tycker det är lustigt att man ofta ser "jag förbehåller mig rätten att dra tillbaka annonsen, men ej under pågående affär". Är väl rätt givet att man får dra tillbaka sin annons när man vill, behöver inte be om lov för att avsluta sin annons om man ångrar att man la ut den till försäljning? Är väl alltid säljaren som väljer om och hur en klocka säljes.
Sen kan det förstås vara trevligt och god ton att inte ångra sig mitt under en pågående affär, om köparen redan hunnit betala eller vad det nu betyder.

Bara den grejen att man tar sig tid att knåpa ihop en annons och lägger ut den och ändå inte riktigt har bestämt sig om man vill sälja klockan... får veliga vibbar av sånt. Eller att man skriver så för att försöka trigga igång en fomo hos potentiella köpare. Hursom, är det ett ofog att skriva så.
 

rickards

Rolex
2-Faktor
Jag tänkte faktiskt i banorna att det var nån förvirring kring ens juridiska skyldigheter som säljare, men det kanske är så enkelt att man tror sig trigga köpsug bara.
 

Angeli

Rolex
2-Faktor
Bara den grejen att man tar sig tid att knåpa ihop en annons och lägger ut den och ändå inte riktigt har bestämt sig om man vill sälja klockan... får veliga vibbar av sånt. Eller att man skriver så för att försöka trigga igång en fomo hos potentiella köpare. Hursom, är det ett ofog att skriva så.
Som när det ibland skapas en annons med intressekoll.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
IMG_0913.jpeg

”Även bandet har lite repor vid låset ”Deskdives”

- @KlockByten
Seriöst? Är det en bra beskrivning?

Dålig beskrivning (men sett det är åtgärdat 👍) men iaf en så pass ärlig bild att ev köpare borde kunna bilda sig en bra uppfattning om länken oavsett text. Hellre en ärlig, i värsta ljusetbild, än beskrivande text och bilder/ljus där klockan ser ny ut.
 

EmilT

Cartier
2-Faktor

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor

Jag postar en konsumentupplysningslänk här då jag såg att samma klocka låg på köp och sälj till ett högre pris. Märkligt att man tror att folk inte googlar.
@charken

Skriver man inlägg i denna tråd så förväntas länk till annons samt taggning av säljaren.
 

alex_c

Cartier
2-Faktor

Jag postar en konsumentupplysningslänk här då jag såg att samma klocka låg på köp och sälj till ett högre pris. Märkligt att man tror att folk inte googlar.

@charken
 

Pinsam

Cartier
2-Faktor
Jag trodde inte att man fick skriva ut priset i rubriken. Men den här skojaren (@yonsson) har gjort det och ingen har reagerat under lång tid. Jag anar en konspiration. 🤔

 

SportRolex

Cartier
2-Faktor
Jag trodde inte att man fick skriva ut priset i rubriken. Men den här skojaren (@yonsson) har gjort det och ingen har reagerat under lång tid. Jag anar en konspiration. 🤔

Jag behövde även ändra min rubrik pga att den va för lång då jag angav ett datum och PB

Denna rubrik är ju 3 gånger så lång än jag hade 😂
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Jag trodde inte att man fick skriva ut priset i rubriken. Men den här skojaren (@yonsson) har gjort det och ingen har reagerat under lång tid. Jag anar en konspiration. 🤔

Står ju uttryckligen i reglerna att det går bra att skriva priset i rubriken.

16) Annonsrubrik ska vara kortfattad och representativ utan att innehålla click-bait-inslag eller detaljer om objektet. (Tillbehör, skick, årtal, bytesförslag mm tas i beskrivningen, ej i titeln). Undvik capslock, utropstecken, ”lönebump”, ”sista pris” osv). Det går ypperligt att skriva priset i titeln.
 

Klockvmo

Cartier
2-Faktor
Står ju uttryckligen i reglerna att det går går ypperligt att skriva priser i rubriken.

16) Annonsrubrik ska vara kortfattad och representativ utan att innehålla click-bait-inslag eller detaljer om objektet. (Tillbehör, skick, årtal, bytesförslag mm tas i beskrivningen, ej i titeln). Undvik capslock, utropstecken, ”lönebump”, ”sista pris” osv). Det går ypperligt att skriva priset i titeln.
Pinsamt.
 

Pinsam

Cartier
2-Faktor
Står ju uttryckligen i reglerna att det går bra att skriva priset i rubriken.

16) Annonsrubrik ska vara kortfattad och representativ utan att innehålla click-bait-inslag eller detaljer om objektet. (Tillbehör, skick, årtal, bytesförslag mm tas i beskrivningen, ej i titeln). Undvik capslock, utropstecken, ”lönebump”, ”sista pris” osv). Det går ypperligt att skriva priset i titeln.
Jag har lärt mig en pinsamt dyrköpt läxa. Tack!
 
Topp